کد خبر: ۶۷۷۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۲۷ تير ۱۳۹۱

'احمد المدلل'، عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین در گفتگوی تفصیلی با «نسیم»: به زودی به همراه برادران ایرانی‌مان در مسجد‌الاقصی نماز می‌خوانیم/ تلاش می‌کنیم حماس در دایره مقاومت بماند/ تا از مرحله 'آزادسازی' عبور نکنیم، هر حرکت سیاسی محکوم به شکست است/ برخی مواضع رهبران جدید مصر نگران‌کننده است.

احمد المدلل افزود:

- امپریالسم سعی دارد به وسیله صهیونیسم، اراده فلسطینان را شکست دهد و قضیه فلسطین را به حاشیه بکشاند ولی به اذن خداوند و با تلاش‌های مقاومت، مردم فلسطین توانسته‌اند تا خود را اثبات کرده و معادلات را به نفع خود تغییر دهند.
- دشمن صهیونیستی امروز در حالت امنیتی زندگی می‌کند و رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت و پشتیبانی دولت و مردم ایران از فلسطین، منزوی است.
- مردم ایران از ابتدا دست یاری را به سوی برادران خود در فلسطین دراز کردند و انشا الله به وسیله حمایت آنان، فلسطین را آزاد می‌کنیم و به همراه آنها در مسجد الاقصی با یکدیگر نماز می‌خوانیم.
- از ابتدا در حرکت جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت تأکید داشتیم که دیدارهایی که تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها دارند، دیدارهایی بی‌فایده است.
- در عمر 20 ساله مذاکرات سازش هیچ پیشرفتی در موضوع فلسطین شاهد نبودیم و همیشه این قضیه در حال عقب نشینی بوده است.
- صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را برای نابودی و مهاجرت فلسطینیان انجام می‌دهند، شهرک سازی ادامه دارد، طرح یهودی‌سازی قدس با سرعت در حال انجام است، تخریب مسجد الاقصی و مشروعیت بخشیدن به دولت صهیونیست ادامه دارد.
- به شما می گویم که مذاکرات محمود عباس باعث نابودی قضیه فلسطین خواهد شد.
- امروز محمود عباس نمی‌تواند به عنوان دولت فلسطین اقدامی انجام دهد، زیرا سرزمینی وجود ندارد که در آن دولت برپا شود.
- کرانه باختری امروز تحت سیطره صهیونیست است و تشکیلات خودگردان در آن نقشی ندارد، بنابر این مذاکرات سازش با صهیونیست‌ها چیزی جز اهانت به احساسات فلسطینیان و شهدای فلسطین، نیست.
- بدون شک اقدام صهیونیست‌ها در ادامه شهرک‌سازی و ساخت پادگان نظامی در کرانه باختری، بی‌توجهی به تشکیلات خودگردان و پشت پا زدن به تمام توافقات بین‌المللی درباره لزوم توقف چنین اقداماتی است.
- تأکید می‌کنیم که باید در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی سدی وجود داشته باشد ولی شما اکنون می‌بینید که مقاومت در کرانه باختری جایی ندارد و اعضای آن دستگیر می‌شوند.
- همکاری امنیتی میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل به پایه‌های مقاومت ضربه می‌زند و صهیونیست تنها از این قضیه نفع می‌برد.
- آن چه هم اکنون رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد همان طبیعت وحشی آن است و مذاکرات به ادامه آن کمک می‌کند.
- جهاد اسلامی در جریان گفتگوهای ملی، دعوت کننده به وحدت بوده و این حرکت در عمر 30 ساله خود عنصر وحدت میان گروه‌های فلسطینی بوده است.
- جهاد اسلامی در همه مواقع جزئی از زنجیر وحدت میان گروه‌های فلسطینی بوده برای مثال در زمانی که فتح و حماس با یکدیگر درگیر بودند، جهاد اسلامی میان دو طرف مصالحه ایجاد می‌کرد.
- در مذاکرات قاهره، دوحه و دیگر مذاکراتی که به امضای توافقنامه آشتی منجر شد، با وجود اینکه بسیاری از مواضع ما در آن لحاظ نشده بود، فقط برای ایجاد وحدت میان فلسطینیان با آن موافقت کردیم.
- جهاد اسلامی هرگز دیواری بر سر راه آشتی ملی نخواهد شد و با وجود آنکه این توافقنامه با مواضع ما سازگار نبود آن را امضا کردیم زیرا معتقدیم که تنها راه نجات مردم فلسطین از چنین حالت وخیمی فقط ایجاد توافق میان گروه‌های فلسطینی و مبارزه با تجاوزات صهیونیست است.
- در حال حاضر بهترین روابط میان جهاد اسلامی و حماس برقرار است، همکاری‌های زیادی میان دو گروه وجود دارد، زیرا حماس یکی از ارکان اساسی مقاومت فلسطین است و ما می‌خواهیم که حماس در دایره مقاومت باقی بماند.
- استراتژی ما در جهاد اسلامی، مقاومت است و شعار ما همیشه دوری از دخالت در زمینه سیاسی بوده به دلیل اینکه ما در مرحله آزاد سازی قرار داریم و در این مرحله هر حرکت سیاسی باعث کاهش قدرت مقاومت می‌شود و به همین دلیل از شرکت در عملیات سیاسی خودداری کردیم.
- ما با حماس صحبت کردیم و به آنها گفتیم انتخابات در حال حاضر حتی اگر با پیروزی همراه باشد، به قضیه فلسطین کمکی نمی‌کند از ابتدا درباره حالتی که فلسطین بعد از انتخابات خواهد داشت هشدار دادیم که پس از تشکیل دولت حماس با محاصره غزه به واقعیت پیوست.
- به حماس گفتیم شما علاقه مردم را بدست آوردید و دیگر نیازی به تشکیل حکومت نیست به دلیل اینکه تشکیل حکومت خواسته‌های مردم فلسطین را برآورده نمی‌کند.
- به مسئولان حماس اعلام کردیم؛ شما پس از کسب اکثریت در مجلس به عنوان مخالف شرکت کنید ولی حماس به گسترش عملیات سیاسی خود ادامه داد.
- ما حماس را در دایره مقاومت می بینیم به دلیل اینکه حماس همچنان رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و در عملیات‌ها علیه این رژیم شرکت می‌کند.
- ما می دانیم که فلسطین سرزمین جنگ میان حق و باطل خواهد ماند حتی اگر کسانی از محور مقاومت عقب‌نشینی کند همچنان کسانی برای مبارزه باقی خواهد ماند.
- برخی‌ها می‌گویند "بهار عربی"، برخی دیگر نیز می‌گویند "زمستان اسلامی" ولی ما با نظر ایران که تحولات را "بیداری اسلامی" می‌داند موافق هستیم مخصوصا بعد از آنکه مسلمانان متوجه شدند که غرب از دولت‌های عربی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند و هیچ قدرتی از خود ندارند و با وجود آنکه یک و نیم میلیارد مسلمان وجود دارند ولی هیچ تأثیری در معادلات جهانی ندارند.
- زمانی که ما اشتیاق مردم به سمت اسلامگرایان را می‌بینیم متوجه می‌شویم که اسلام‌گرایان امروز مسئولیت بزرگی بر گردن دارند تا مردم کشورهای عربی را از ظلم به سمت پیشرفت هدایت کنند.
- زمانی که ایران از زیر لوایی آمریکا خارج شد، آمریکا تمام تلاش خود را در منطقه انجام داد تا دیگر انقلابی مانند انقلاب ایران صورت نگیرد. و ما متوجه شدیم که سی سال گذشته مردم کشورهای عربی تحت سلطه دولت‌هایی که وابسته به آمریکا بودند زندگی می‌کردند.
- مردم زمانی که متوجه شدند این دولت‌ها از حد گذرانده و دیگر نمی‌توانند آن را تحمل کنند، قیام کردند، ما فکر کردیم که آمریکا در این ماجرا دست دارد و با این انقلاب‌ها بازی می‌کند.
- . نمی‌توان گفت آنچه اتفاق افتاد توسط غرب برنامه ریزی شده بود به جز آنچه در سوریه شاهد هستیم، آمریکا سعی دارد سوریه را از محور مقاومت خارج کند.
- آنچه ما را نگران می‌کند، قضیه لیبی است زیرا لیبی در حال حاضر از زمان معمر قذافی نیز بدتر شده است. و تحولات آن ما را نسبت به آینده انقلاب های عربی نگران کرده است.
- ما از آنچه در مصر می‌گذرد نگران هستیم، زیرا مردم مصر با انتخاب خود نشان دادند که سعی در بازیابی نقش خود در منطقه دارند و ترس ما از آن است که مصر به محور آمریکا باز گردد که این قضیه باعث نابودی تمام آرزوهای مسلمانان خواهد شد.
- ما آرزو داریم که مصر با ورود به محور مقاومت در کنار ایران به مسئله فلسطین و مسلمانان بپردازد. هنگامی که سخنرانی‌های رهبران جدید مصر درباره پایبند به معاهده "کمپ دیوید" را می‌شنویم نگرانی ما بیشتر می‌شود ولی امیدواریم که مصر به نقش رهبری خود در جهان عرب بازگردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها