کد خبر: ۶۷۷۲۰
زمان انتشار: ۰۲:۳۱     ۲۷ تير ۱۳۹۱
معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با تأكيد بر حل ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران اعلام كرد كه پذيرش غني سازي اورانيوم با غناي زير 30 درصد بخشي از مذاكرات كنوني 1+5 با ايران است.
کیهان: هلگا اشميد در گفت وگو با شبكه يك استراليا در اين باره گفت: هم اكنون سه كشور اروپايي به علاوه چين و روسيه و آمريكا در اين گفت وگوها مشاركت دارند. ما قوياً معتقديم كه بايد راه حلي ديپلماتيك از طريق گفت وگو براي مسئله هسته اي ايران حاصل شود. ما چندين دور گفت وگو داشته ايم. درست است كه گفت وگوها دشوار است اما همچنان آن را ادامه مي دهيم و البته طرف ديگر هم در اين گفت وگوها مشاركت دارد و هدف ما اين است كه پيش برويم و شكافي را كه وجود دارد كم كنيم.
معاون اشتون در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه غرب در چه شرايطي تحريم ها عليه ايران را لغو خواهد كرد گفت: ما به ايران پيشنهاد كرده ايم تا در مقابل توقف غني سازي 20 درصد اورانيوم، همكاري هاي زيادي با ايران در بسياري از زمينه ها از جمله راكتورهاي آب سبك داشته باشيم. اين بسته پيشنهادي ماست كه هم اكنون روي آن كار مي كنيم و اميدواريم كه به زودي نتيجه بدهد. فعلا مسئله فوريت دار غني سازي 20 درصد است. اين مسئله اي است كه فعلا روي آن تمركز كرده ايم.
در ادامه مجري شبكه يك استراليا گفت اگر ايران قبول كند غني سازي را در كمتر از 20 درصد ادامه دهد، آيا اتحاديه اروپا مي پذيرد؟ كه اشميد در پاسخ گفت: اين بخشي از مذاكرات است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها