کد خبر: ۶۷۴۹۲
زمان انتشار: ۰۱:۴۹     ۲۶ تير ۱۳۹۱
رئيس فدراسيون فوتبال از فسخ قرارداد اين فدراسيون با صدا و سيما براي پخش مسابقات ليگ برتر خبر داد.
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال كه در ماه هاي اخير به واسطه مشكلات مالي اين فدراسيون تحت فشار قرار داشت، براي فرار از بي پولي هاي موجود چاره را در گرفتن مبلغ بيشتري از حق پخش تلويزيوني ديد و در ابتدا خواستار افزايش دريافت مبلغي از سيما شد. اما ظاهراً مسئولان صدا و سيما تصميمي براي افزايش مبلغ مورد توافق قبل نداشتند و مذاكرات و مكاتبات طرفين راه به جايي نبرد تا علي كفاشيان مسئولان رسانه ملي را تهديد كند در صورتي كه حق واقعي فوتبال از محل حق پخش را پرداخت نكنند، اجازه ورود دوربين هاي آنها به ورزشگاه ها داده نخواهد شد. اين تهديد سرانجام روز گذشته جنبه عملي به خود ديد و رئيس فدراسيون صراحتاً اعلام كرد قرارداد فدراسيون و صدا و سيما فسخ شده است!
روز گذشته علي كفاشيان در خصوص مذاكرات فدراسيون با صدا و سيما براي حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال گفت: با صدا و سيما دو قرارداد سه ساله بسته بوديم كه سال گذشته قرارداد اول به پايان رسيد و قرارداد سه ساله دوم را امضا كرديم اما با توجه به اينكه صدا و سيما به تعهدات مالي خود عمل نكرد، ما هم طبق بند قراردادي كه وجود داشت، قراردادمان را فسخ كرديم. صدا و سيما در پرداخت اقساط خود تأخير داشت. به همين دليل با شركت جديدي قرارداد امضا كرده ايم كه كف اين قرارداد 50 درصد بيشتر از قراردادمان با صدا و سيما است. قرار است آنها 10 درصد را براي خود بردارند و بقيه آن براي فدراسيون است. اين مي تواند منبع درآمدي براي فدراسيون فوتبال باشد و از اين هفته قرارداد اجرا مي شود. اين شركت جديد نامه فسخ قرارداد را به صدا و سيما ارسال كرده است.
اختلاف ميلياردي است
چگونگي لغو قرارداد فدراسيون و صدا و سيما نيز براي خودش داستاني دارد؛ چندي قبل خبرگزاري مهر در گزارشي عنوان داشت: فدراسيون فوتبال براي درآمدزايي بيشتر با يك شركت خصوصي براي گرفتن حق پخش از صدا و سيما قرارداد جديدي بست كه به گفته برخي منابع آگاه رقم اين قرارداد حداقل 10 برابر رقم قبلي است. اين شركت نيز در مكاتبه با مسئولان رسانه ملي خواستار پرداخت حق پخش واقعي رقابتهاي فوتبال شد. اين شركت نيز كه همسو با فدراسيون فوتبال خواستار حق واقعي پخش تلويزيوني به فوتبال شده بود دو راه حلي كه قبلاً فدراسيون به رسانه ملي پيشنهاد داده بود را ارائه كرد كه ظاهراً مورد قبول مسئولان صدا و سيما قرار نگرفته است. راه اول پرداخت 150 ميليارد تومان به فوتبال بود و راه دوم هم دادن 15 دقيقه قبل و بعد از هر مسابقه فوتبال به اين شركت براي انجام تبليغات بود. ظاهراً مسئولان رسانه ملي با اين دو پيشنهاد مخالفت كرده اند تا شركت مزبور در نامه اي به فدراسيون فوتبال ضمن گلايه از وضعيت موجود اعلام كند كه در اين شرايط حاضر نيست به قراردادش به فدراسيون ادامه دهد چرا كه صدا و سيما حاضر به همكاري نيست. تمام اين اتفاقات دست به دست هم داد تا سرانجام روز گذشته رئيس فدراسيون فوتبال اعلام كند كه ديگر قراردادي ميان فدراسيون و صدا و سيما حاكم نيست و پخش مستقيم ديدارهاي ليگ برتر در هاله اي از ابهام قرار گيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها