کد خبر: ۶۷۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۴ آبان ۱۳۸۹
در نامه ای به حداد عادل:
دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان از در‌خواست این انجمن از مجلس برای اعمال قانون فعلی مطبوعات و خبر‌گزاری‌ها در مورد 'سایت‌ها‌ی خبری و وبلاگ‌ها ' خبر داد.

به گزارش598، به نقل از  فارس ، حسن اختری درباره نامه ارسالی از سوی انجمن روزنامه‌نگارن مسلمان به رئیس کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: هم‌اکنون وب‌سایت‌ها در فضای مجازی مشمول قانون خاصی نیستند و اگر بتوانیم فضای مجازی را قانونمند کنیم، امکان استفاده بهینه از این فرصت و فضا فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با قانونمند شدن فعالیت در فضای مجازی و حوزه وب‌سایت‌ها، این امکان فراهم می‌شود که از اینترنت و فضای مجازی در راستای فرهنگ بومی و ملی و اسلامی خودمان بهترین بهره را ببریم.

دبیر‌کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با تذکر این نکته که هیئت نظارت بر مطبوعات تنها امکان نظارت بر نشریات و خبرگزاری‌هایی را دارد که مجوز آنها از سوی این هیئت صادر شده باشد، خاطر‌نشان کرد: اگر تخلفی توسط وب‌سایت‌ها انجام شود، مرجع قانونی خاصی برای رسیدگی به این تخلفات وجود ندارد و با توجه به اینکه وب‌سایت‌ها و سایت‌های خبری خود یک خبرگزاری کوچک و محدود هستند و از سویی مجوز فعالیت خود را از هیئت نظارت دریافت نکردند لذا این امر می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

اختری تصریح کرد: با قانونمند شدن فضای مجازی، برخورد‌های سلیقه‌ای با وب‌سایت‌ها در فضای مجازی از میان می‌رود و امکان نظارت قانونی نیز فراهم می‌شود به این معنا که با تدوین قوانین مورد نیاز، منافع 2 طرف حفظ و صیانت می‌شود.

وی یادآور شد: با قانونمند شدن فعالیت در فضای مجازی در حوزه وب‌سایت‌ها، هم صاحبان وب‌سایت‌ها با طیب خاطر مشغول به فعالیت حرفه‌ای خود می‌شوند و هم اینکه تحت حمایت قانون قرار خواهند گرفت و اگر تخلفی صورت گیرد طبق موازین قانونی با آنها برخورد خواهد شد و امکان برخورد سلیقه‌ای از میان می‌رود.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: طی نامه‌ای از رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست‌ کرده‌ایم وب‌سایت‌ها نیز مشمول قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها شوند که این تصمیم در جلسه اخیر انجمن ‌با حضور جمعی از مدیران‌مسئول مطبوعات با نماینده مدیران مسئولان مطبوعات در هیئت نظارت اخذ شد.

متن این نامه در ادامه به صورت کامل آمده است:
«برادر بزرگوار جناب آقای دکتر حداد عادل؛ رئیس محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سلام علیکم؛
همانطور که خود بهتر مستحضرید با پیشرفت تکنولوژی بر دامنه و نفوذ رسانه‌های دیجیتالی چنان افزوده شده که امروز از وب‌سایت‌ها و وبلاک‌ها به عنوان موثر‌ترین سلاح جنگ مورد سوء‌استفاده استکبار علیه انقلاب اسلامی قرار گرفته است در صورتی که با برنامه‌ریزی و قانونمند کردن رسانه‌های دیجیتالی (‌وب‌سایت و وبلاک‌) در مجلس شورای اسلامی، می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و علاوه بر مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن از این پدیده‌ نه‌چندان نو‌ظهور قرن 21 در جهت معرفی فرهنگ غنی و مستدل اسلام عزیز و تمدن ایرانی به جهان تشنه معنویت بهره جست.

در اولین نشستی که جمعی از مدیران‌مسئول رسانه‌ها و نماینده منتخب آنان در هیئت نظارت بر مطبوعات با مدیریت انجمن روز‌نامه‌نگاران مسلمان در دفتر این تشکیلات بر‌گزار شد، موضوع ضرورت قانونمند کردن رسانه‌های دیجیتالی بحث و بر‌رسی و تصمیم گرفته شد به منظور قانونمند کردن و پاسخگو کردن سایت‌ها‌ی خبری و وبلاک‌نویسی و جلوگیری از بر‌خورد‌های سلیقه‌ای محاکم قضایی، از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در‌خواست شود، طی طرحی از طرف این کمیسیون و تصویب مجلس شورای اسلامی قانون فعلی مطبوعات و خبر‌گزاری‌ها‌، سایت‌ها‌ی خبری و وبلاک‌ها نیز شامل شود، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمائید تا اقدام لازم مبذول شود.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها