کد خبر: ۶۷۲۰۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۰     ۲۴ تير ۱۳۹۱
«تحریم‌های بین‌المللی باید هوشمندانه و هرچه قوی‌تر بر روی نخبگان حکومتی متمرکز شود؛ زیرا آن ها ارکان قدرت را می‌سازند و تصمیمات در سطوح مختلف را اتخاذ می‌کنند.»
جام نیوز، نسخه فارسی سایت "دویچه وله" (DeutscheWelle) در گزارشی به نقل از روزنامه "دی ولت" (DieWelt) راجع به تأثیرگذاری تحریم‌ها بر ایران نوشته است: «این امر روشن است که تحریم‌ها تاکنون نتوانسته نخبگان رژیم ایران را هدف قرار دهد. نخبگان حکومتی جمهوری اسلامی، فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به راحتی به کشورهای اروپایی می‌فرستند.»

این رسانه آلمانی مدعی است: «فقط در سال 2010، فرزندان حدود 400 کارمند عالی‌رتبه جمهوری اسلامی در دانشگاه‌های بریتانیا در حال تحصیل بوده‌اند. شمار این افراد در سطح کل اروپا حدود چهار برابر است.»

دویچه وله به نقل از دی ولت می‌افزاید: «در چنین شرایطی، کشورهای اروپایی در برابر پذیرش پناهجویان "جنبش سبز" مقاومت می‌کنند. شمار این پناهجویان در ترکیه حدود 3 هزار تا 4 هزار نفر است. برای مثال کشور کوچک نروژ با بزرگواری بیشتری پناهجویان ایرانی را می‌پذیرد تا آلمان و بریتانیا.»

در ادامه، تهیه کنندگان گزارش مذکور توصیه می کنند: «تحریم‌های بین‌المللی باید هوشمندانه و هرچه قوی‌تر بر روی نخبگان حکومتی متمرکز شود؛ زیرا آن ها ارکان قدرت را می‌سازند و تصمیمات در سطوح مختلف را اتخاذ می‌کنند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها