کد خبر: ۶۷۱۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۵۳     ۲۴ تير ۱۳۹۱
شرط آمریکا برای ایران جهت موفقیت در مذاکرات
پیام دولت اوباما اکنون به ایران اینست که ما حاضریم شرایط هسته ای شما را بپذیریم و به توافق شما دست پیدا کنیم اما شرط اصلی این اقدام امریکا اینست که ایران دست از کمک به سوریه و هم پیمانی با این کشور بردارد...

بولتن نیوز: به گزارش خبرنگار بولتن نیوز از واشنگتن،اگر چه امریکایی ها اعتقاد دارند هنوز شکاف بزرگی بین توافقات کارشناسان ایران و گروه 1+5 که اخیراً در استانبول حاصل گردیده است، وجود دارد، اما سکوت آنها و عدم درز اطلاعات مذاکرات هسته ای بر خلاف روند پیشین مذاکرات نشان دهنده این است که تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر سال جاری (یعنی 5 ماه دیگر) امریکایی ها قصد هیچگونه توافق با ایران را نداشته و تلاش آنها این است که در دورهای مذاکراتی با ایران تا انجا که می توانند شکاف ایجاد شده بین منافع ایران و تقاضای خودشان را کاهش دهند.


اما آنچه که دولت اوباما طی 5 ماه باقی مانده در نظر دارد، کسب امتیاز از ایران در موضوع سوریه است؛پیام دولت اوباما اکنون به ایران اینست که ما حاضریم شرایط هسته ای شما را بپذیریم و به توافق شما دست پیدا کنیم اما شرط اصلی این اقدام امریکا اینست که ایران دست از کمک به سوریه و هم پیمانی با این کشور بردارد. در حقیقت آنها می خواهند که ایران با سوریه فاصله بگیرد تا هم به توافقات هسته ای دست پیدا نماید و هم موضوع سوریه به نفع آنها حل و فصل گردد.




دولت اوباما که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با چالش های فراوان داخلی روبروست با طرح این موضوع سعی دارد تا اندکی از عدم موفقیت خود در سیاست خارجی کاسته و در عین حال در مقابل امتیازدهی به ایران، پاسخ مناسبی در برابر AIPAC و سایر لابی های صهیونیزم جهت ادامه پشتیبانی های مالی داشته باشد.

تلاش مشترک انگلیس و اسراییل برای اخلال در مذاکرات

در کنار این سیاست ایالات متحده، هفته نامه اشپیگل در شماره روز 25 ژوئیه خود با انتشار مطلبی تصریح کرده است که جفری آدامز نماینده انگلیس در مذاکرات با ایران بلافاصله پس از مذاکرات مسکو به اسراییل رفته و نتانیاهو و باراک را در جریان نتیجه این مذاکرات قرار داده است.

پس از این جلسه بوده که شائول موفاز معاون نتانیاهو شکست مذاکرات را اعلام کرده است.

همچنین باراک اوباما نیز گفته است که نمی تواند تداوم 3 دور مذاکره دیگر از این دست را تحمل کند.

محور مورد تاکید این است که انگلیس واسطه 1+5 و اسراییل است و هدف هر دو کشور اخلال در مذاکرات می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
۰
۰
سوريه امنيت ملي ماست، همان طور كه انرژي هسته اي هم امنيت ملي ماست.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها