کد خبر: ۶۷۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۲۳ آبان ۱۳۸۹
معاون پارلماني رئس جمهور:
میرتاج‌الدینی: هدف از پرداخت یارانه، اجرای عدالت اقتصادی، رفع فقر و تبعیض، حمایت از تولید ملی و ثبات اقتصادی است و این امر فقط از طریق پرداخت یارانه به صورت مستقیم امکان پذیر است؛اجرای این قانون به صورت پلکانی و مرحله به مرحله است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:نظام یارانه‌ای موجود عامل اخلال در اقتصاد کشور در بخش‌های تولید، سرمایه گذاری و مصرف است.
به گزارش 598 به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی،معاون پارلمانی رییس جمهور،در نشست ستاد هدفمندسازی یارانه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: در نظام یارانه‌ای موجود پرداخت قیمت تمام شده مهمترین عامل برای سرمایه گذاری و مصرف محسوب می شود.
وی افزود: میزان یارانه مصرفی انرژی در کشور از سال 84 تاکنون افزایش یافته و سال جاری به 100 میلیارد دلار رسید، در حالی که سهم تولید ناخالص ملی در سال جاری 460 هزار میلیارد دلار بود.
وی افزود: طی سال های گذشته فهرست کالاهای مشمول پرداخت یارانه های غیر مستقیم افزایش و مصرف هم با توجه به غیرواقعی بودن قیمت ها افزایش یافت.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این‌که مصرف انرژی در اقتصاد کشور بالاست، گفت:برای هر واحد تولید ناخالص داخلی در کشور پنج برابر آمریکا و هشت برابر ژاپن انرژی مصرف می کنیم.
وی با بیان این‌که اگر قانون هدفمند کردن یارانه‎ها 10 گام باشد، تاکنون 9 گام آن برداشته شده و آماده برداشتن آخرین گام یعنی اجرای آن هستیم، ادامه داد: هدف از پرداخت یارانه اجرای عدالت اقتصادی، رفع فقر و تبعیض، حمایت از تولید ملی و ثبات اقتصادی است و این امر فقط از طریق پرداخت یارانه به صورت مستقیم امکان پذیر است.
میرتاج الدینی گفت: اجرای این قانون به صورت پلکانی و مرحله به مرحله است که 250 هزار میلیارد ریال از این محل آزاد می شود که دولت می تواند آن را جهت توسعه زیرساخت ها و بهبود و رونق اقتصادی و آبادانی کشور هزینه کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود:سال 84 یارانه مصرف انرژی 65 میلیارد دلار، سهم تولید ناخالص ملی 196 هزار میلیارد دلار و میانگین بهره وری و مصرف انرژی در کشور یک به سه بود در حالی که این رقم در کشورهای دانمارک 27، انگلیس37 و ترکیه 10 دلار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها