کد خبر: ۶۶۹۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۲۳ تير ۱۳۹۱
یک روزنامه آمریکایی در خبری اختصاصی نوشت که رژیم صهیونیستی برای دومین بار در سال جاری میلادی و تنها به فاصله دو ماه از شرکت در نشست جهانی مبارزه با تروریسم محروم شد.
فارس، روزنامه آمریکایی "ورلد تریبیون" در گزارشی اختصاصی به نقل از مقامات آگاه آمریکایی نوشت که دولت واشنگتن برای دومین بار در دو ماه گذشته، مجوز محرومیت رژیم صهیونیستی از حضور در نشست جهانی مبارزه با تروریسم تحت حمایت غرب را صادر کرد.

بر اساس این خبر، مقامات آگاه آمریکایی به انجمن جهانی مبارزه با تروریسمی اشاره کرده اند که در تاریخ 9 جولای سال جاری میلادی با حضور بسیاری از کشورهای خاورمیانه به جز اسرائیل در اسپانیا برگزار شد.

"پاتریک ونتریل" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تاریخ 10 جولای سال جاری در این باره مدعی شده است: تعدادی از شرکای نزدیک ما که تجربه قابل توجهی در زمینه مقابله و جلوگیری از تروریسم دارند، در میان کشورهای شرکت کننده در انجمن جهانی مبارزه با تروریسم حضور ندارند؛ ما درباره این انجمن و راه های دخالت اسرائیل و فعالیت هایش در تعدادی از موارد بحث کرده ایم و متعهدیم که این اتفاق بیفتد.

این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا یک روز بعد از آن مطرح شد که درباره علت محرومیت اسرائیل از شرکت در نشست جهانی مبارزه با تروریسم در اسپانیا از وزارت خارجه آمریکا سوال شد؛ بر اساس این خبر، کلمه به کلمه پاسخ تاریخ 10 جولای ونتریل به این سوال، شبیه همان اظهاراتی است که در تاریخ 8 ژوئن سال جاری در پاسخ به علت محرومت اسرائیل از شرکت در انجمن جهانی مبارزه با تروریسمی مطرح شد که در ترکیه برگزار شد.

در آن زمان مقامات آمریکایی علت محرومیت اسرائیل از این نشست را اعتراضات ترکیه اعلام کرده بودند.

در ادامه این خبر آمده است که در جدیدترین نشست جهانی مبارزه با تروریسم و در سخنرانی که از سوی معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت غیرنظامی،‌ دموکراسی و حقوق بشر به سخنرانی تحت عنوان "قربانیان تروریسم" صورت گرفت، نام اسرائیل در میان کشورهایی که هدف حملات تروریستی قرار می گیرند، عنوان نشد.

سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که نمی تواند درباره علت این حذف اظهارنظری داشته باشد.

تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که علت محرومیت اسرائیل از شرکت در انجمن 29 عضوی مبارزه با تروریسم عمدی بوده است. اینتحلیلگران اعلام کرده اند که دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در حمایت از موضع ترکیه، اسرائیل را از حضور در تمام گردهمایی هایی که آنکارا در آن نقش مهمی دارد،‌ محروم کرده است.

"جاناتان شانزر" معاون رئیس موسسه "دفاع از دموکراسی" در این باره مدعی شده است: آنچه ما شاهد آن هستیم، روند حذف اسرائیل از گفت و گوهای جهانی درباره تروریسم است و این در حالیست که اسرائیل بی نهایت در مراحل آغازین این گفت و گوها کمک کننده بوده است؛ دولت آمریکا دست و پنجه ای که اسرائیل با تروریسم نرم می کند را کم اهمیت جلوه می دهد.

در ادامه این خبر آمده است که کنگره آمریکا، وزارت امور خارجه این کشور را تحت فشار قرار داده است تا اسرائیل در انجمن مبارزه با تروریسم حضور داشته باشد؛ منابع کنگره آمریکا اعلام کرده اند که وزارت خارجه این کشور در پاسخ به این در خواست قانونگذاران مجلس سنا و نمایندگان اعلام کرده است که واشنگتن نمی تواند انجمن را گسترش دهد و اسرائیل را نیز در آن دخیل کند.

"جاناتان توبین" سردبیر ارشد مجله "کامنتری" در این باره می گوید: اگرچه این (محرومت اسرائیل) مسئله عمده ای نیست اما نشانه دیگری از نگرشی است که دولت آمریکا در قبال اسرائیلی ها دارد؛ اگر رئیس جمهور دوباره انتخاب شود و انعطافی را بدست آورد که همانطور که خودش گفته است با این انعطاف به امور خارجی رسیدگی کند، در این صورت اسرائیل باید انتظار موارد مشابه بیشتری را داشته باشد اگر اوضاع بدتر نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها