کد خبر: ۶۶۹۴
زمان انتشار: ۱۶:۴۱     ۲۲ آبان ۱۳۸۹
فتنه گران فراری که بعد از اغتشاشات و رسواییهایشان در سال گذشته، به جان یکدیگر افتاده و هر کس دیگری را عامل شکست انقلاب مخملی خود معرفی می کند، این روزها بجای فحشکاری یکدیگر تصمیم به مناظره گرفته اند!

حمید دباشی از طرفداران فتنه گران در خارج از کشور در مناظره ای با اکبر گنجی گفت: رهبر جنبش سبز، «نسرین ستوده» است(!) او همچنین جنبش‌های زنان و دانشجویی و کارگری را جزئی از جنبش سبز دانست.

 اکبر گنجی هم در پاسخ گفت: جنبش کارگری هیچ ربطی به جنبش سبز ندارد و گفت: «آقای موسوی که رهبر جنبش است، نمی‌گوید مردم چه کار بکنند و چه کار نکنند، می‌گوید مردم راه بیافتند در خیابان‌ها، بنده هم همراه ایشان هستم.»

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، یکی از سایت های جریان فتنه نوشت: این هفته، حمید دباشی و اکبر گنجی مهمان برنامه پژواک رادیو بی‌بی‌سی و مجری آن، جمشید برزگر بودند. حمید دباشی در یک طرف از «جنبش» بودن حرکت اعتراضی بعد از انتخابات  دفاع کرد، اما گنجی با تشکیک در نوع ساختار موجود حرکت اعتراضی، آنرا فاقد مولفه‌های جنبش‌های کلاسیک دانست.

دباشی در باره ارزیابی منتقدان جنبش که می‌گویند سازمان نیافته بودن جنبش موجب فروکش کردن اعتراضات شده گفت: « به نظر من جنبش کارگری در ایران یک جنبش نظام یافته است، و ما هر روز سازمان‌یافتگی این جنبش را  در مسائل سندیکایی، در مسائل مرتبط با هدفمند کردن یارانه‌ها و در تظاهرات جلوی ساختمان‌های دولتی می‌بینیم.»

 دباشی همچنین گفت: «رهبر جنبش سبز امروز خانم ستوده است در زندان اوین که سمبل استقامت و مبارزه است برای زنان و حقوق بشر».


گنجی در پاسخ گفت: «جنبش کارگری، مطلقا در جنبش سبز حضور نداشته، و در ده سال گذشته و اعتراضات و اعتصابات خودش را در سراسر کشور داشته، اما جنبش سبز در کلان‌شهرها خصوصا در تهران بود و بیشتر هم طبقه متوسط و نسل جوان با آن بودند. جنبش کارگری مطلقا وارد جنبش سبز نشد.»

گنجی گفت: «وقتی می‌گویید جنبشی رهبری دارد، این رهبری یعنی کسی که باید کارهایی را انجام دهد. آقای موسوی می گوید من رهبر نیستم، و به کسی نمی‌گوید چه کار بکند و چه کار نکند، و در واقع موسوی رهبری نمی کند.»

 اکبر گنجی با اعتقاد به اینکه بی برنامگی و عدم صلاحیت موسوی برای رهبری باعث ناکارآمدی اعتراضات شده است، گفت: « مگر می‌شود یک جنبشی برنامه نداشته باشد؟ حتی شبکه‌های اجتماعی برنامه دارد، حتی خردتر از رهبری کلان و متمرکز. رهبری باید تاکتیک‌ها را معلوم کند، استراتژی را معلوم می‌کند. آقای موسوی که رهبر جنبش است، نمی‌گوید مردم چه کار بکنند و چه کار نکنند، می‌گوید مردم راه بیافتند در خیابان‌ها، بنده هم همراه ایشان هستم. مردم یک کارهایی بکنند، بنده هم همراه هستم. این نمی‌شود رهبری، بدون رهبری نمی‌توانید جنبش داشته باشید».

یکی از کاربران این سایت حامی فتنه نیز با انتقاد از گنجی نوشته است:


« آقای گنجی انگار نفسش از جای گرم بر می آید و آن جایزه های نیم میلیونی بنیاد های راست گرا زیر دلش زده. آقای گنجی، من به شخصه به شما رأی می دهم که رهبری جنبش را در دست بگیرید، ببینیم چند مرده حلاجید! »

به هر حال قانون شکنان و هنجارشکنان سبز که برای رسیدن به خواست نامشروع خود خسارتهای زیادی را به اموال بیت المال و مردم بی گناه وارد کردند، امروز هیچ توقع نمی رود که برای منافع جناحی و شخصی خود به جان یکدیگر نیفتند و آنان نیز همچون سایر منافقین و معاندین کشور سرنوشتی جز خواری و ذلت نخواهند داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها