کد خبر: ۶۶۹۱۸
زمان انتشار: ۱۶:۴۶     ۲۲ تير ۱۳۹۱
کارشناس و تحلیل گر مسائل بین الملل در گفتگو با ۵۹۸ :
محمد کرمی راد بیان داشت: تحلیل اعلام ممنوع الخروج بودن محمد مرسی این است که آمریکا و همپیمانانش به شدت نگران فعالیت اسلام گراها در مصر هستند و این که اخوان المسلمین که مبارزات سنگینی در این خصوص داشته است تحرکات جدی دیگری را داشته باشد. بخشی از سران رژیم صهیونیستی نتوانستند این نگرانی را در خودشان نگه داشته و اعلام کردند که آینده مصر همان ایران می باشد.
به گزارش پایگاه 598، رئیس جمهوری مصر در اولین سفر رسمی حود به کشورهای منطقه امروز در صدر هیاتی برای دیدار با مقامات عربستان سعودی وارد جده شد.

سفر محمد مرسی به عربستان سعودی با توجه به اعلام قبلی در خصوص ممنوع الخروج بودن ایشان و همچنین نقش آفرینی های اخیر عربستان در پازل ایالات متحده موجب بروز نگرانی هایی در اسم گرایان مصر شده است. در همین خصوص پایگاه 598 در گفتگویی تلفنی با دکتر محمد کرمی راد نماینده سابق مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم شورای اسلامی به بررسی ابعاد این سفر پرداخته است.



دکتر محمد کرمی راد در تحلیل سفر امروز محمد مرسی به عربستان اظهار داشت: سفر رئیس جمهور مصر به عربستان از دو جهت قابل تحلیل می باشد اولا بنابر اخبار منتشر شده، محمد مرسی ممنوع الخروج بوده اند و چگونه اکنون توانسته اند به عربستان سعودی سفر کنند و مبنا بر انگیزه ایشان از سفر به عربستان چه می باشد.

وی افزود: با توجه به دخالت های آشکار عربستان در امور کشورهای مختلف عربی و آفریقایی و حمایت هایی که آمریکا از آن به عمل می آورد و همچنین چشم طمع آمریکا و رژیم صهیونیستی برای به انحراف کشاندن انقلاب مصر، عربستان هم به دنبال پیاده کردن نقشه ی آمریکا در این خصوص می باشد.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم گفت: جنبه سیاسی این سفر بیشتر از این جهت قابل تامل است که ما در آینده نزدیک مواجه هستیم با اجلاس سران غیرمتعهدها در ایران و همچنین دعوتی که از محمد مرسی برای حضور در این اجلاس صورت گرفته است چون مصر باید در این اجلاس میزبانی و ریاست دوره ای سران غیرمتعهد ها را به محمود احمدی‌نژاد، همتای ایرانی‌اش واگذار نماید و کارشکنی هایی در خصوص حضور مرسی در ایران صورت گرفت و به همین دلیل گفتند که ایشان ممنوع الخروج است.

کرمی راد بیان داشت: تحلیل اعلام ممنوع الخروج بودن محمد مرسی این است که آمریکا و همپیمانانش به شدت نگران فعالیت اسلام گراها در مصر هستند و این که اخوان المسلمین که مبارزات سنگینی در این خصوص داشته است تحرکات جدی دیگری را داشته باشد.

وی افزود: بخشی از سران رژیم صهیونیستی نتوانستند این نگرانی را در خودشان نگه داشته و اعلام کردند که آینده مصر همان ایران می باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: بنده اعتقاد داریم منشاء سفر محد مرسی به عربستان هرچه که باشد نتیجه آن به نفع جهان اسلام است چون که در این سفر ماهیت خاندان آل سعود برای محمد مرسی بیشتر نمایان خواهد شد و انشاء الله سفر ایشان به ایران موجب می شود اطلاعات و دیدگاه های آقای مرسی نسبت به انقلاب اسلامی تکمیل تر گردد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هشتم گفت: امیدواریم که بحث خروج آثای مرسی از مصر فتح بابی شده باشد برای حضور ایشان در اجلاس سران غیرمتعهد ها و برکاتی را برای جهان اسلام داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سهیل بشردوست
UNITED STATES
۲۳:۳۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
۰
۰
...
یارو اول کار رفته عربستان سعودی بقل ملک عبدالله.
به چی دل خوش کردید؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها