براساس نتايج يك تحقيق بين المللي، تبليغات تلويزيوني در منطقه ي خاورميانه و آفريقا 34 درصد رشد داشته است.
به گزارش ايسنا، تحقيق جديدي كه از سوي موسسه تحقيقاتي «نيلسن» انجام شده
نشان داد، در سه ماهه اول سال 2012، تبليغات جهاني 1/3 درصد رشد داشته و در
اين ميان كشورهاي خاورميانه و آفريقايي رشد 34 درصدي تبليغات تلويزيوني را
تجربه كرده اند.
بيشترين ميزان رشد تبليغات تلويزيوني در ميان مناطق مختلف جهان با 34 درصد
به خاورميانه و شمال آفريقا رسيد ، در حاليكه اين رقم در آمريكاي لاتين
تنها 5/7 درصد و در آمريكاي شمالي 4 درصد است.
نتايج تحقيقات «نيلسن» همچنين نشان داد، رشد تبليغات آنلاين حتي از تبليغات
تلويزيوني هم سريع تر بوده و باز هم خاورميانه و آفريقا بيشترين سهم
سرمايه گذاري را در اين بخش ها به دست آورده اند.
در سه ماهه نخست 2012، خاورميانه با رشدي 35 درصد و آفريقا با رشدي 32
درصدي بالاترين ميزان تبليغات آنلاين را تجربه كرده اند. اين در حاليست كه
تبليغات آنلاين در كشورهاي آمريكاي لاتين 32 درصد و در كشورهاي اروپايي 12
درصد افزايش داشته است.
«نيلسن» همچنين اعلام كرد، ميزان تبليغات راديويي نيز در سراسر جهان افزايش
قابل توجهي داشته است. اين رقم در خاورميانه و آفريقا 21 درصد ، در
آمريكاي لاتين 18 درصد، در آمريكاي شمالي 6/2 درصد و در اروپا 8/2 درصد
بوده است.
ميزان تبليغات در مجلات جهاني طي سه ماهه اول 2012 نسبت به سال گذشته كاهش
داشته است، اما تبليغات در روزنامه ها رشدي 1/3 درصدي را كسب كرده است.