کد خبر: ۶۶۸۶
زمان انتشار: ۱۶:۱۳     ۲۲ آبان ۱۳۸۹

در حالي كه كمتر از چند روز به آغاز به‌كار همايش روز جهاني فلسفه در تهران باقي نمانده است لابي هاي صهيونيست تمام تلاش خود را مي كنند تا با اعمال فشار بر يونسكو ميزباني كشورمان را به مخاطه بيندازند.

به گزارش رجانيوز، اين در حالي است كه غلامعلي حداد عادل، غلامرضا اعواني و ايماني خوشخو به عنوان دست اندركاران اين همايش بين المللي بر اجراي هرچه موفق‌تر اين همايش تاكيد كرده اند.

اين اولين بار نيست كه دشمنان ايران سعي دارند تا با اخلال در برنامه هاي علمي كشورمان تلاش كنند چهره علمي ملت ايران را در جهان تخريب بكنند ولي با اين وجود، تلاش مسئولين و حضور بسياري از مهمان هاي اين همايش در فاصله كمتر از 12 روز به آغاز همايش نشانه اي ديگر از موفقيت علمي كشورمان در مقابل كار شكني هاي صهيونيست‌ها ارزيابي مي شود.

در همين حال، بيانيه دبيرخانه كنگره بين‌المللي روز جهاني فلسفه در پاسخ به تصميم اخير يونسكو بيانيه‌اي صادر كرد.

در اين بيانيه آمده است: پايگاه اطلاع‌رساني يونسكو در تاريخ 18/08/89 در خبري به نقل از مدير كل اين سازمان اعلام كرد كه يونسكو تصميم گرفته است از شركت در كنگرة روز جهاني فلسفه كه قرار است در روزهاي سي‌ام آبان ماه و اول و دوم آذر ماه هشتاد و نه در تهران برگزار شود،  كناره‌گيري كند.  مدير كل يونسكو علت اين تصميم را اين قلمداد كرده كه شرايطي كه بتواند برگزاري اين كنفرانس بين‌المللي را تضمين كند احراز نشده است.

آنچه اين تصميم را تعجب‌آور و ناموجه مي‌سازد اين است كه مسئولان برگزاري كنگره در طول دو سال و نيم گذشته كه از موافقت اوليه يونسكو با برگزاري كنگره در ايران مي‌گذرد با يونسكو در ارتباط بوده‌اند و همين امر در تاريخ 27/7/89 به امضاي توافق‌نامه‌اي ميان دو طرف در پاريس منجر شده است.  در پي امضاي اين توافق‌نامه،‌ خانم آلوارز معاون مدير كل يونسكو نيز در تاريخ 2/8/89 به ايران سفر كرده و ضمن مذاكره با مسئولان ايران از برنامه‌ها و ساز و كارهاي برگزاري كنگره اطلاع حاصل كرده است.

اعلام شتابزده مدير كل،‌ تنها در فاصلة كمتر از دوازده روز به برپايي اين كنگره آن هم بدون ذكر دليل روشن تخلف آشكار از تعهد آن سازمان محسوب مي‌شود و توجيه‌پذير نيست.

دبيرخانة‌كنگره ضمن ابراز تأسف از اين شيوه تصميم‌گيري، بر عزم خود نسبت به برپايي مراسم روز جهاني فلسفه در ايران در تاريخ‌هاي ياد شده تأكيد مي‌كند و با تأييد مجدد دعوتي كه تاكنون از استادان محترم خارجي و داخلي به عمل آورده فراهم بودن شرايط را براي برگزاري موفقيت‌آميز كنگره اعلام مي‌نمايد و صريحاً اعلام مي‌كند كه تصميم اخير يونسكو،  با اصول و اهداف اين سازمان سازگاري ندارد و جمهوري اسلامي ايران حق پيگيري اين امر را براي خود محفوظ مي‌داند.

در اين زمينه، سفير و نماينده دائم ايران در يونسكو نيز تاكيد كرد: با وجود مانع تراشي ها و شيطنت صهيونيست روز جهاني فلسفه با شكوه‌تر از هميشه در ايران برگزار خواهد شد.

گفتني است همايش روز جهاني فلسفه به ميزباني تهران در روزهاي سي‌ام آبان تا دوم آذر ماه در كشورمان برگزار مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها