کد خبر: ۶۶۷۱۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۲۱ تير ۱۳۹۱
داور بين المللي فوتبال با انتقاد از فدراسيون فوتبال گفت: اگر امکاناتي را که به بازيکنان مي‌دهيم به داوران هم بدهيم بازخورد آن را در عملکرد داوران خواهيم ديد.
 سعيد مظفري زاده در مراسم افتتاحيه کلاس توجيهي داوران ليگ برتر با انتقاد از شيوه مديريتي فدراسيون فوتبال خطاب به مهدي محمد نبي مطرح کرد: اگر فدراسيون فوتبال ديدگاهش را نسبت به داوران تغيير دهد اين تغيير ديدگاه به پيرامون هم سرايت مي‌کند. کشورهاي عربي زماني که داورانشان به مسابقات بين‌المللي مي‌روند، سه برابر حقوق AFC را به آنها پرداخت مي‌کنند. ما تا به حال توقعي نداشتيم، اما اين که به داوران بين‌المللي اهميت بدهند، مهم است. تا به حال براي کامراني فر، سخندان و فغاني چه کارهاي خاصي شده است؟ اين‌ها که گل سر سبد داوران هستند. اگر فدراسيون به داور مثل بازيکن تيم ملي نگاه کند، براي آنها احترام قائل مي‌شوند.

 

 وي در ادامه با اشاره به اين که امسال انتظارات از داوران افزايش پيدا کرده است، افزود: امکانات هم بايد با توجه به شرايط امسال افزايش يابد. ما بايد در هفته‌ هفت جلسه تمرين داشته باشيم. اين تمرين‌ها زمين مناسب، تغذيه و ... مي‌خواهد در صورتي که هيچ کدام آن را نداريم. اگر همان امکاناتي را که به بازيکنان مي‌دهند به داوران هم بدهند بازخوردش را خواهيم ديد. کشورهاي همسايه مانند قطر، کويت و قرقيزستان دوره‌هاي آموزشي را در فرانسه برگزار مي‌کنند، اما اين دوره‌ها در ايران و سه روزه برگزار مي‌شود. زماني هم که در ليگ به مشکل برمي‌خوريم، دوره ها فشرده مي‌شود در صورتي که اگر امکانات فراهم باشد، نتيجه‌ بهتري به دست خواهد آمد.

 

 مهدي محمد نبي پس از انتقادات مظفري زاده مطرح کرد: آقاي مظفري زاده اگر مي خواهيد سرعت پيشرفتان زياد باشد، بايد زمينه هم فراهم شود. اگر شما در دهه هفتاد کشف شده بوديد مي ديديد که امکانات ما هزار برابر شده است. ما که به کشورهاي حاشيه خليج فارس کاري نداريم. آنها مگر چند داور و چند بازي دارند ما هر سال پنج هزار بازي را برگزار کرده و شش ميليارد دستمزد مي‌دهيم، قطعا فدراسيون تا به امروز برنامه داشته که شما الان اينجا هستيد و اين دوره‌ها را برگزار مي‌کنيد.

 

 دبير کل فدراسيون فوتبال ادامه داد: دوست ندارم شما کشورهاي عربي را براي من مثال بزنيد، به هر حال وقتي تنهايي به قاضي مي رويد راضي بر مي‌گرديد. من از آقاي عسگري خواهش مي‌کنم که دوره‌هاي برگزار شده در سال‌هاي گذشته را براي شما استخراج کرده تا شما ببينيد که چه کارهايي براي داوران انجام شده است. اگر شما دوره 100 روزه درخواست داريد، نبايد وسط آن به بهانه خانواده دوره‌ را ترک کنيد. من از کميته‌ داوران هم خواهش دارم که از اين پس يا دوره شش روزه برگزار نکند و يا اگر برگزار مي‌کند اجازه ندهد کسي اين دوره را ترک کند.

  در پايان مراسم افتتاحيه کلاس توجيهي داوران ليگ برتر از محمود رفيعي، توسط مهدي محمد نبي، غلامرضا بهروان، حسين عسگري، فريدون اصفهانيان و رضا غياثي تقدير به عمل آمد. رفيعي پس از آن که ديدار برگشت بازي‌هاي تيم‌هاي داماش و پرسپوليس را در نيم فصل دوم ليگ برتر به دليل توهين تماشاگران به وي ناتمام گذاشت، از داوري خداحافظي کرد، هر چند حسين عسگري پيش از مراسم تقدير از اين داور گفت که رفيعي شش ماه پيش از ديدار پرسپوليس و داماش درخواست کناره‌گيري از دنياي داوري را داشته و به اصرار وي به قضاوت ادامه داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها