کد خبر: ۶۶۷۱۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۲۱ تير ۱۳۹۱
برای بیش از یک دهه، حملات تروریستی یازدهم سپتامبر به برج‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک، به عنوان رخدادی غیرمنتظره و اجتناب ناپذیر معرفی می‌شود. با این حال، اسنادی که به تازگی از سوی سازمان جاسوسی آمریکا منتشر شده، بیانگر حقایقی متفاوت است!
برای بیش از یک دهه، حملات تروریستی یازدهم سپتامبر به برج‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک، به عنوان رخدادی غیرمنتظره و اجتناب ناپذیر معرفی می‌شود. با این حال، اسنادی که به تازگی از سوی سازمان جاسوسی آمریکا منتشر شده، بیانگر حقایقی متفاوت است!

به گزارش «تابناک»، اسنادی که به تازگی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) از طبقه‌بندی محرمانه بیرون آمده و منتشر شده، نشان می‌دهد که این سازمان پیش از وقوع حملات یازدهم سپتامبر، هشدارهای جدی نسبت به احتمال وقوع آن به دولت آمریکا داده که هیچ یک مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

این اسناد که پس از خروج از طبقه‌بندی محرمانه در آرشیو امنیت ملی آمریکا ثبت شده و سپس در سطح اینترنت نیز انتشار یافته‌اند، نشان می‌دهند که جورج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا، با وجود آگاه بودن از احتمال جدی حملات مذکور، هشدار‌ها را نادیده گرفته است.

این بر خلاف ادعاهای مطرح از سوی مقامات دولت بوش است که حملات یازدهم سپتامبر را غیرمنتظره و پیش‌بینی ناشدنی معرفی می‌کردند.

اما در میان مدارک تازه منتشره، اسنادی مربوط به ژوئن تا اوت ۲۰۰۱ وجود دارد که مستقیم به بن لادن و هم‌دستانش و احتمال انجام حمله‌ای در خاک آمریکا توسط آن‌ها اشاره می‌کند.

نمونه‌ای از این اسناد عبارتند از:

در یک گزارش ویژه اطلاعاتی مربوط به تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۰۱ با نام «تروریسم: بن لادن و هم‌دستانش در کوتاه مدت تهدید ایجاد می‌کنند» آمده: «انتظار می‌رود اسامه بن لادن در چند روز آینده به حملات چندگانه‌ای دست بزند».

دو روز پیش از آن نیز گزارش دیگری با نام «بین‌الملل: ممکن است حملات بن لادن قریب الوقوع باشد»، اظهار می‌داشت: «گزارش‌های متعدد آورده‌اند که افراط گرایان انتظار دارند بن لادن در روزهای آینده، به حملاتی ـ احتمالاً علیه منافع آمریکا و اسرائیل ـ دست بزند».

در تاریخ سی‌ام ژوئن ۲۰۰۱، سند دیگری نسبت به برنامه‌ریزی حملاتی مهم از سوی بن لادن هشدار داده است: «عامل مرتبط با سازمان اسامه بن لادن بر این باور است که آنها برنامه‌ای برای انجام حملات در آینده‌ای نزدیک دارند که نتایج چشمگیری ـ از قبیل تلفات گسترده ـ خواهد داشت».

اسناد بعدی از به تعویق افتادن برنامه حملات بن لادن سخن می‌گویند؛ اما اشاره می‌کنند که این برنامه‌ها متوقف نشده است. آخرین نمونه از این دست گزارش‌ها، مربوط به هفتم اوت ۲۰۰۱ است که هشدار می‌دهد، بن لادن مصمم به انجام حمله‌ای در خاک آمریکاست.

در این گزارش آمده: «یکی از سرویس‌ها گزارش داده که بن لادن می‌خواهد از حضور یکی از عوامل خود در ایالات متحده، به منظور انجام یک حمله تروریستی بهره گیرد».

اما پرسش اینجاست که چرا دولت بوش با وجود دریافت این هشدارهای صریح، هیچ کاری برای پیشگیری از وقوع حملات انجام نداده است؟

یکی از دلایلی که از سوی برخی تحلیلگران منتقد آمریکایی در این باره ارائه می‌شود، این است که جورج بوش مصمم به لشکرکشی به عراق و افزایش حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه بوده و اتفاقاً به دنبال بهانه‌ای برای این کار می‌گشته است. چنین حملاتی ـ‌‌ همان گونه که عملاً رخ داد ـ بهترین بهانه را برای وی فراهم می‌کرد.

جالب است که در کل ماه اوت، یعنی هنگامی که این گزارش‌ها، از وخیم بودن شرایط حکایت می‌کردند، جورج بوش در مزرعه خود در تگزاس مشغول گذراندن تعطیلات بوده است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها