کد خبر: ۶۶۵۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۱ تير ۱۳۹۱
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید یک اتاق بحران برای رفع معضل بدحجابی و بی‎حجابی در جامعه تشکیل و تمام اقشار جامعه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بسیج شوند.

حجت‌الاسلام مرتضی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: حجاب و عفاف دو مورد از ارزش‌های دینی ما به شمار می‌روند که مبتنی بر مبانی فکری و اندیشه‌های دینی اسلام است.

وی افزود: در قرآن و روایات دین اسلام دستورات و تأکیدات بسیاری بر عفاف و حجاب شده است و زنان و مردان مومن به آن سفارش بسیاری شده‌اند.

احمدی بر عمل به دستورات و توصیه‌های دینی تأکید کرد و گفت: اگر ادعا می‌کنیم که مسلمان هستیم و به دستورات دین اسلام مومن هستیم پس باید عفاف و حجاب را که به شدت مورد توصیه خداوند است رعایت کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری رعایت عفاف و حجاب را عامل سلامت جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: حفظ حریم و حدود اجتماعی و رعایت عفاف و حجاب در جامعه نه تنها باعث حفظ حقوق فرد می‎شود بلکه ارزش و شخصیت افراد را بالا برده و امنیت آنها را تضمین می‌کند.

احمدی تصریح کرد: عفاف و حجاب نه تنها یک امر ظاهری است بلکه امری درونی و معرفتی نیز به‌شمار می‎رود که باید ابتدا نوعی بصیرت و بینش نسبت به عفاف و حجاب در افراد ایجاد شود و در مرحله بعد اثرات این بینش در ظاهر افراد جلوه‌گر شود.

وی بر ضرورت مطالعه تاریخ و عبرت‌گیری از گذشتگان تأکید و گفت: اندلس سرزمینی اسلامی بود که با ترویج بی‌حجابی و بی‎بند و باری سقوط کرد و عزت و سربلندی خود را از دست داد.

احمدی با اشاره به جنگ نرم دشمن در راستای تضعیف نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: جنگ نرم از جنگ سرد و نظامی از حساسیت بیشتری برخوردار است، چراکه به صورت آرام در ذهن و افکار افراد رسوخ می‌کند و آنها را با ارزش‌های خود بیگانه می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ما برای حفظ استقلال و عزت خود خون‌های بسیاری اهدا کردیم که دفاع از ناموس نیز یکی از وجوه این از خودگذشتگی و ایثار بود که باید قدردان آن بود و به راحتی آن را از دست نداد.

وی با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه کنونی، گفت: باید یک اتاق بحران در این راستا تشکیل شود و تمام نیروها و اقشار جامعه را بسیج کرد تا با اقدامات فرهنگی و برنامه‌ریزی دقیق و درست، با تهاجم فرهنگی دشمن و رفع بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه مقابله کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر افراد نسبت به اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در جامعه درک درستی پیدا کنند می‎توانند با مظاهر بدحجابی و بد پوششی به طرز مناسبی مقابله و جامعه را در مسیر سلامت خود هدایت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها