کد خبر: ۶۶۵۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۱ تير ۱۳۹۱
والدینی که زندگی آنها به گونه‌ای است که دائما دوروبر بچه‌هایشان می‌چرخند، به سلامتی خود آسیب می‌زنند.

جام نیوز، پژوهشگران معتقدند «مادر هلی‌کوپتری» بودن (helicopter mother) می‌تواند منجر به افسردگی در زنان شود. متخصصان هشدار دادند والدینی که زندگی آنها به گونه‌ای است که دائما دوروبر بچه‌هایشان می‌چرخند، به سلامتی خود آسیب می‌زنند.

بر اساس یک پژوهش جدید، اگرچه مسئولیت و وظیفه پدر و مادری، یکی از جذاب‌ترین تجارب زندگی است، اما مادرانی که مرتب در کنار بچه‌هایشان هستند ممکن است از احتمال بیشتری برای ابتلا به افسردگی برخوردار باشند.

به گزارش میل آنلاین، به تمایل مادران برای درگیر کردن بیش از حد خودشان در زندگی فرزندانشان، اصطلاحا «پرورش هلوکوپتری» اطلاق می‌شود. روانشناسان می‌گویند این امر منجر می‌شود که بچه‌ها شکننده و ضعیف شوند و برای مواجهه با تجارب زندگی ناتوان خواهند بود.

زنانی هستند که با افراط و وسواس وظیفه خود، معتقدند در تربیت بهتر از مردان هستند، و معتقدند مادر باید دائما، اطراف فرزند باشد.

محققین معتقدند وسواس فکری متعلق به بسیاری از والدین طبقه متوسط می‌باشد و می‌تواند زندگی آنها را ناخوشایند و آینده فرزندانشان را ضایع کند.

نتیجه یافته‌های محققین از زنان مختلف نشان می‌دهد زنانی که معتقدند مادران در تربیت بهتر هستند و به کمک شخص دیگری احتیاج ندارند، از زندگی خود کمتر راضی هستند و همچنین زنانی که وظایف والدینی را چالشی می‌دانند که به دانش متخصصین و مهارت‌های خاص نیاز دارد، استرس و افسردگی بیشتری متحمل می‌شوند.

کاترین ریزو مسئول این پژوهش می‌گوید: برای ما جای سوال است که اگر مادری کردن افراطی با تبعات منفی سلامت روانی مرتبط است، چرا زنان اینگونه رفتار می‌کنند؟ آنها فکر می‌کنند با این رفتارها مادران بهتری خواهند بود، به همین دلیل سلامت روانی خود را قربانی به ظاهر بهبود پیامدهای عاطفی، اجتماعی و شناختی بچه‌هایشان می‌کنند.

در حقیقت، افراط در تربیت ممکن است نتیجه معکوس به نسبت آنچه والدین قصد می‌کنند، داشته باشد.

وی معتقد است: مادران هلوکوپتری با انجام برنامه‌ها و فعالیت شدید برای فرزندانشان، لذت این دوران را از آنها می‌گیرند، و آنها مقصر اصلی این قضیه می‌باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها