کد خبر: ۶۶۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۱ آبان ۱۳۸۹

هزاران دانشجوی یونانی در اعتراض به پیش نویس طرح جنجالی اصلاح دانشگاه ها در مرکز آتن تظاهرات کردند.

بر اساس این پیش نویس تامین مالی و اعتباری دانشگاه ها به شرکت ها واگذار می شود و مدرک دانشگاهی جای خود را به مدرک لیاقت حرفه ای می دهد. 



دانشجویان که مسافتِ تظاهراتشان بیش از یک کیلومتر بود، پارچه نوشته هایی دست داشتند که روی آن نوشته بود :" طرح فریبکارانه ای را که هدفش تحمیل هزینه های سنگین بر دانشجویان است ،لغو کنید."

بسیاری از انجمن ها و گروه های دانشجویی یونان تاکنون مخالفت خود را با پیش نویس قانون اصلاح دانشگاه ها اعلام کردند. 



اعتراض های شدید دانشجویی در یونان در حالی مطرح می شود كه در انگلیس نیز 30 هزار دانشجو و استاد دانشگاه دراعتراض به سیاست های دولت این كشور، در لندن راهپیمایی و به ساختمان حزب نخست وزیر انگلیس حمله كردند. 



معترضان در این راهپیمایی اعتراض آمیز با حمله ، به ساختمان دفتر مركزی حزب محافظه كار تحت رهبری نخست وزیر این كشور آسیب زدند و مقابل ساختمان را به آتش كشیدند.

براساس طرح دولت ائتلافی انگلیس، بودجه های دولتی كاهش خواهد یافت و از جمله، بودجه دانشگاه ها تا 40 درصد و شهریه دانشجویان تا سه برابر افزایش خواهد یافت. 

در همین حال نخست وزیر انگلیس با محکوم کردن تظاهرات دانشجویان علیه دولت، خواستار محاکمه دانشجویان معترض شد و گفت که نباید اجازه دهیم که این اقدامات بدون مجازات بماند.


اعتراضهای گسترده مردمی در حالی لندن را فرا گرفته است كه چند هفته گذشته پاریس هم صحنه زدو خورد فرانسویها با نیروهای ضد شورش بود.

دو هفته قبل حدود 3 میلیون نفر از مردم فرانسه به خیابانها آمدند و علیه دولت ساركوزی شعار دادند.

فرانسویها به سیاستهای اقتصادی و همچنین قانون افزایش سن بازنشستگی معترضند.

بحران مالی موجب شده است كشورهای اروپایی سیاست صرفه جویی و ریاضت اقتصادی را در دستور كار خود قرار دهند و همین موضوع اعتراضات گسترده مردمی را به همراه داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها