کد خبر: ۶۶۳۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۲۰ تير ۱۳۹۱

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز سفر سه روزه خود به آمریکا را آغاز می‌کند و در جریان آن مذاکراتی را با همتای آمریکایی خود خواهد داشت که موضوع سامانه دفاع ضدموشکی اروپایی در مرکز توجه این مذاکرات قرار دارد.

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ژنرال "نیکولای ماکاروف" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور امروز، سه شنبه سفر کاری خود به آمریکا را آغاز می‌کند که در جریان آن مذاکراتی را در خصوص مسائل مربوط به سامانه دفاع ضد موشکی با مقامات بلندپایه نظامی آمریکایی خواهد داشت.
 
بر اساس این اطلاعات، ژنرال ماکاروف از تاریخ 10 الی 13 ماه جولای سفر کاری به آمریکا خواهد داشت که در جریان آن با ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس کمیته ستادهای کل نیروهای مسلح ایالات متحده دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و توجه اصلی مذاکرات طرفین روی بررسی طرح‌های آمریکا برای ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی متمرکز خواهد شد.
 
طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، دستور کار مذاکرات مقامات بلندپایه نظامی دو کشور تبادل نظر در خصوص وضعیت کنونی و دورنمای همکاری‌های نظامی روسیه و آمریکا و همچنین ارزیابی از روند اوضاع در خصوص مسائل مهم مربوط به تامین امنیت جهانی خواهد بود. علاوه بر این رئیس ستاد کل ارتش روسیه در جریان این سفر با ساختارها و ارگان‌های فعال ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا نیز از نزدیک آشنا خواهد شد.
 
پیش از این "آناتولی سردیوکوف" وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود که هدف از مذاکرات روسای ستادهای کل ارتش دو کشور، در حقیقت توضیح دوباره این مسئله به طرف آمریکایی است که «فدراسیون روسیه به همین سادگی از کنار مسئله استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی این کشور در خاک اروپا نخواهد گذشت و اقدامات جدی در پاسخ به اجرای این طرح در نظر گرفته است».
 
وزیر دفاع روسیه همچنین یادآور شده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا که در ماه نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد، تغییری در مواضع مقامات واشنگتن در خصوص سپر موشکی بوجود نخواهد آورد.
 
طرح‌های دولت آمریکا برای توسعه سامانه‌های دفاع ضد موشکی این کشور در سطح جهان، بخصوص در قاره اروپا به سنگ زیربنای اختلافات در روابط روسیه و آمریکا تبدیل شده است، چرا که مقامات واشنگتن از ارائه تضمین حقوقی لازم در خصوص عدم جهت‌گیری این طرح‌ها علیه توان بالقوه راهبردی روسیه خودداری می‌کنند.
 
مقامات مسکو هم در واکنش به این مسئله بارها اعلام کرده‌اند که در صورت تحقق این طرح سامانه‌های موشکی «اسکندر» خود را در منطقه کالینینگراد مستقر کرده و اقدامات نظامی-فنی دیگری برای پاسخ گویی به این طرح در نظر دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها