کد خبر: ۶۶۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۲۰ آبان ۱۳۸۹

به گزار ش البرز تجمع جمعي از دانشجويان دانشگاه صنعتي شاهرود كه از ساعت 12 روز گذشته در اعتراض به آنچه كه عدم وجود امنيت در مسير دانشگاه به داخل شهر عنوان كردند مقابل ساختمان سازمان مركزي اين دانشگاه آغاز شده بود پس از هشت ساعت خاتمه يافت.

علت اين تجمع بنا به گفته دانشجويان ترس و وحشت ناشي از حادثه ربودن و تجاوز به يكي از دانشجويان دختر اين دانشگاه در شامگاه دوم آبان ماه است كه طي آن هشت شيطان صفت با ربودن يكي از دانشجويان دختر اين دانشگاه از مقابل دانشگاه و انتقال وي به باغي در يكي از روستاهاي اطراف شاهرود وي را مورد تجاوز قرار دادند كه البته با تلاش ماموران پليس امنيت اخلاقي اين شيطان صفتان دستگير و تحويل مرجع قضايي شدند.

اين دانشجويان معتقدند كه با وقوع اين حادثه ديگر براي تردد در مسير دانشگاه به داخل امنيت كافي ندارند.
دانشجويان معترض كه حدود 200 نفر بودند در حالي كه پلاكارد نوشته هايي همچون «امروز ... فردا چه خواهد شد؟!» و «خانواده بزرگ صنعتي با اين وضع چه بر سر ناموست خواهد آمد» در دست داشتند با سر دادن شعارهاي «ما امنيت مي خواهيم»، «بچه ها ما چي مي خواهيم امنيت امنيت»، «دانشجوي با غيرت، تسليت تسليت» و «مرادزاده (منظور رييس دانشگاه صنعتي شاهرود) بيرون بيا وقت جوابه» خواستار حضور علي مرادزاده رييس دانشگاه صنعتي در اين تجمع براي پاسخگويي به مطالبات خود شدند كه به جاي رييس دانشگاه، احسني طهراني، مديركل امور دانشجويي به ميان دانشجويان رفت كه دانشجويان هم شعار «ما ميگيم علي بياد احسني ميآد» سر دادند.

اين دانشجويان در ساعت 16 بيانيه اي صادر كردند که در آن خواستار اشد مجازات علامان تجاوز به دختر دانشجو، افزایش تعداد سرویس های عمومي دانشگاه و استقرار ماموران نیروی انتظامی در اطراف خوابگاه دختران واقع در ميدان هفت تير شده بودند.
پس از صدور اين بيانيه، بيشتر دانشجويان تجمع كننده متفرق شدند و تنها حدود 30 نفر باقي ماندند كه همچنان بر حضور رييس دانشگاه در ميان خود اصرار داشتند كه نهايتا چند نفر از اين دانشجويان با معاون دانشجويي ملاقات كرده و مطالبات خود را در خصوص افزايش سرويس هاي عمومي و استقرار نيروي انتظامي در اطراف خوابگاه دختران را مطرح كرده بودند كه نيكوفرد در پاسخ سرويس هاي دانشگاه را كافي دانسته بود و در خصوص استقرار نيروي انتظامي هم به آنها گفته بود كه هزينه خريد يك كانكس را پرداخت كنند تا ماموران انتظامي در اين كانكس مستقر شوند.
اين تجمع در ساعت حدود 20 با متفرق شدن ساير دانشجويان معترض پايان يافت.
 



4.bmp
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها