کد خبر: ۶۶۲۱۰
زمان انتشار: ۱۸:۴۲     ۱۹ تير ۱۳۹۱
گروه های فراری جریان اصلاحات اولین جلسه هماهنگی سر شبکه های خود را باهدف آماده سازی فضای خارج از کشور برای انتخابات سال 92 ریاست جمهوری کلید زدند .

به گزارش صراط ، نشست گروه های فراری جریان اصلاحات که بعد از فتنه 88 مجبور به ترک ایران شدند در روزهای شنبه و یکشنبه ( ۱۷ و ۱۸ تیر) در بروکسل برگزار شد و نزدیک به هشتاد نفر از فعالان ضد انقلاب ، روزنامه‌نگاران فراری اصلاح طلب و چهره‌های اپوزیسیون در آن شرکت داشتند که از میان آ‌نها می ‌توان به محسن سازگارا، علیرضا نوری‌ زاده، جواد خادم، شهریار آهی، عبدالله مهتدی، رضا تقی‌زاده، بهروز بیات، حسن شریعتمداری، احمد باطبی و مجتبی واحدی اشاره کرد .

از نکات قابل توجه این همایش حضور "ناهید بهمنی"، مدیر سازمان زنان کرد و از اعضای دفتر سیاسی گروهک تروریستی کومله بود، که برای اولین بار به طور علنی و رسانه ای با اصلاح طلبان سر یک میز می نشست و نشان از همکاری تنگاتنگ این گروهک تروریستی با گروهی از اصلاح طلبان فراری داشت .

بر اساس گفته های محسن سازگارا در همایش مذکور ، ایده تشکیل چنین نشست‌هایی زمانی شکل گرفت که به راه‌های نزدیکی چهره‌ها و گروه‌های مختلف در جهت آماده سازی اپوزیسیون برای ورود به انتخابات 92 در اتاق فکر جریان اصلاحات فکر شد و این نشست ها تا روزهای منتهی به انتخابات برای تشکیل و هماهنگی حلقه های مختلف جریان اصلاحات و فتنه در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

در این همایش ناهید حسینی ( روزنامه‌نگار) ، فریدون احمدی از سازمان موسوم به " فدائيان خلق ایران" و محمد جواد اکبرین (روزنامه‌نگار) ، مامور تشکیل کمپین مشترک اپوزیسیون و گروه های مختلف جریان اصلاحات شدند تا برای برگزاری جلسات آتی با این کمپین هماهنگ شود .

شروع و اوج ‌گیری مجدد نا آرامی ها در ایران از دیگر دستور کار های اپوزیسیون بود که به عنوان نقطه مشترک این گروه ها در این همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

برگزاری چنین نشست هایی نشان از آن دارد که جریان فتنه فارغ از استراتژی انتخاباتی ‌اش، به خوبی متوجه از بین رفتن کارکردهای قبلی خود شده ‌است و تئوریسین‌هایی که روزی گفتمان اصلاحات را بر فضای جامعه حاکم کرده‌ بودند ، یا فراری شده اند و یا به دنبال چاره‌ای برای احیای موقعیت خویش هستند .

درست به دلیل شرایط فوق است که حلقه‌های فراری این جریان ، ساختارشکنی و براندازی در پوشش فعالیت انتخاباتی را تنها فرصتی برای احیای خود می دانند ، از این رو اگر شرایط برای حضور اصلاح‌طلبان داخل ایران هم مهیا شود، حلقه‌ های فراری این جریان حاضر به عقب نشینی از مواضع خصمانه خود نیستند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها