کد خبر: ۶۶۰۳۲
زمان انتشار: ۰۳:۴۳     ۱۹ تير ۱۳۹۱
من جلوي شماره 8 استقلال بازي كرده‌ام. واقعاً بازيكن فوق‌العاده‌اي است. ديد بسيار خوبي دارد و پاس‌هايش طلايي است. به نظر من جباري نه تنها در استقلال بلكه در فوتبال ايران جانشين ندار
سایت گل - گفت و گو با آخرين سهميه ليگ برتري استقلال؛ رودريگو توزي! بازيكني كه از حالا به بعد با پيراهن شماره 30 در تركيب استقلال قرار خواهد گرفت. خريد خوبي است. مي‌تواند جاي جباري را پر كند! البته اگر آقا مجتبي از استقلال برود چون زمزمه‌هايي مبني بر باز شدن دوباره پرونده او شنيده مي‌شود. رودريگو توزي با احترام خاصي از مرد شماره 8 آبي‌ها حرف مي‌زند تا مشخص شود كه انگار قرار است جباري هم برگردد. استقلال حالا با در اختيار گرفتن توزي در خط مياني احساس نياز نمي‌كند. حتي اگر جباري هم جدا شود، توزي در چند پست حساس مي‌تواند بازي كند. او بازيكن موفقي در تيم تراكتورسازي بود. آنجا پيراهن شماره 20 مي‌پوشيد، 25 بازي كرد و 8 گل هم زد. آيا توزي مي‌تواند در تهران و تحت فرمان امير قلعه‌نويي آمار گلزني‌اش را ارتقا بدهد؟ توزي مي‌گويد: «فكر مي‌كنم بازي كردن در استقلال راحت‌تر از بازي كردن در تراكتورسازي است. سياوش و اميرحسين قبل از آمدنم چيزهاي زيادي درباره اينجا به من گفته بودند.»


انگار از مدت‌ها قبل مي‌دانستي قرار است به استقلال بيايي. براي همين مدام از سياوش و اميرحسين درباره استقلال مي‌پرسيدي؟!
(... مي‌خندد) شايد مي‌دانستم، شايد هم حدس مي‌زدم. براي همين وقتي با سياوش و اميرحسين تنها مي‌شدم از آنها درباره استقلال مي‌پرسيدم. جالب بود براي من چون اميرحسين مي‌گفت: «بازي كردن در تراكتورسازي به مراتب سخت‌تر از استقلال است.» براي همين نترسيدم و با يك حس اطمينان خاصي تيم جديدم را انتخاب كردم. خوشحالم با استقلال قرارداد بستم و به اين قرارداد خيلي خوشبين هستم.
اما تو وقتي از ايران به كشورت برزيل رفتي گفتي ديگر به ليگ برتر فوتبال ما برنمي‌گردي. به نظر مي‌رسيد از بازي در ليگ ايران خسته شده‌اي.
من آن حرف را زدم. اصلاً تكذيب نمي‌كنم اما خود استقلال و شخص امير قلعه‌نويي باعث شدند اين تيم بيايم. وقتي مدير برنامه‌هايم به من گفت كه از استقلال پيشنهادي رسيده من قدري مكث كردم. انگار همان جا سر جايم خشك شدم. با خودم گفتم استقلال؟! امير قلعه‌نويي هم كه آمده بود. خب، من يك فصل كنار ايشان كار كرده بودم. براي همين خيلي ساده و سريع با استقلال به توافق نهايي رسيدم.
قلعه‌نويي كي با تو تماس گرفت كه به استقلال بيايي؟
يك هفته پيش كه من در ايران نبودم، البته با هماهنگي مدير برنامه‌هايم. او گفت بيا اينجا به وجودت نياز دارم. من هم گفتم چه از اين بهتر؟! استقلال، قلعه‌نويي، تماشاگران! اينجا خيلي چيزها هست كه يك بازيكن را جذب خودش مي‌كند.
هموطنت فابيو هم روزگاري در استقلال بود. تو هم مثل او خوش چهره هستي و شايد هواداران دوست داشته باشند مثل جانواريو بدرخشي.
كار من در استقلال راحت است چون هم تفكرات سرمربي‌اش را مي‌شناسم و هم با سياوش و اميرحسين همبازي بوده‌ام. فكر مي‌كنم بتوانم مثل جانواريو در استقلال بدرخشم البته كارم سخت است. اينجا هافبك‌هاي بسيار خوبي حضور دارند كه هر يك براي خودشان ستاره هستند.
اما قرار است تو جانشين جباري باشي.
من وارد اين مسائل نمي‌شوم اما يك چيز را درباره مجتبي بگويم. من جلوي شماره 8 استقلال بازي كرده‌ام. واقعاً بازيكن فوق‌العاده‌اي است. ديد بسيار خوبي دارد و پاس‌هايش طلايي است. به نظر من جباري نه تنها در استقلال بلكه در فوتبال ايران جانشين ندارد.
 نمي‌ترسي يك رقيب مثل مجتبي جباري داشته باشي؟
(... دوباره مي‌خندد) اين را از ته قلبم مي‌گويم؛ دوست دارم جباري هم به استقلال برگردد و كنار او باشم. جباري بازيكن بزرگي است. استقلال به وجود چنين بازيكناني نياز دارد و قوي‌تر خواهد شد. من در جريان مشكلات جباري نيستم اما اين را مي‌دانم كه اگر همه ستاره‌ها باشند راه استقلال براي قهرماني در ليگ دوازدهم هموار خواهد شد. جباري بازيكن خاصي است و به درد هر تيمي مي‌خورد.
شنيده مي‌شد مي‌خواهند شماره 8 جباري را به تو بدهند.
نه، من شماره 30 مي‌پوشم. اميدوارم مجتبي برگردد و خودش 8 بپوشد.
چرا شماره 30؟
در سوييس كه بازي مي‌كردم شماره پيراهنم 30 بود. با آن شماره قهرمان ليگ كشور سوييس شديم. فكر مي‌كنم براي من خيلي خوش‌يمن است. دوست دارم با شماره 30 بازي كنم تا دوباره با اين شماره قهرمان ليگ بشوم.
فصل قبل كه در تراكتورسازي بودي رقابت نزديكي با استقلال داشتيد. بازي‌‌هاي شما هميشه با استقلال پرحاشيه بود.
يكي از دلايلي كه باعث شد من استقلال را انتخاب كنم همين است. فصل قبل استقلال در كورس قهرماني بود و تنها با يك امتياز اختلاف قهرمان نشد. بدون شك تيمي كه فصل قبل مدعي قهرماني بوده اين فصل هم مي‌تواند مدعي باشد و سرانجام قهرمان هم بشود. .
تصميمي كه گرفتي تو را مقابل هواداران تراكتورسازي قرار نخواهد داد؟
هواداران تراكتورسازي را خيلي دوست دارم و براي‌شان آرزوي موفقيت مي‌كنم. به هيچ‌وجه نمي‌ترسم كه در ورزشگاه يادگار امام روبروي تراكتورسازي بازي كنم. آنها خيلي خونگرم هستند و رابطه بسيار خوبي ميان من و تبريزي‌ها شكل گرفته است. من آمده‌ام به استقلال تا از فوتبال لذت ببرم. حسي كه به نوع ديگري در تبريز داشتم.
گفتند كه تو هم در اردوي استقلال حاضر مي‌شوي.
ديگر خيلي دير شده. امروز (ديروز) با قلعه‌نويي حرف زدم. ايشان در كمپ گرين پارك بود و از همانجا به من يك برنامه تمريني داد تا در تهران كار كنم. از فردا (امروز) روزي 2 جلسه كار مي‌كنم تا تيم برگردد. ديگر وقتي براي سفر به تركيه نيست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها