کد خبر: ۶۶۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۱۹ آبان ۱۳۸۹
سردبیر روزنامه رسالت در سرمقاله امروز این روزنامه به بررسی ادعاهای یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز درباره منشور برادری امام خمینی (ره) پرداخته است.

"محمدکاظم انبارلویی" در یادداشت خود نوشته است:

"آقای مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز در مصاحبه با جماران نیوز در بازخوانی منشور برادری امام(ره) می‌گوید: منشور برادری به رسمیت شناختن چند صدایی در جامعه است. امام معتقد به چند صدایی بودند.
این حرف درستی است و امام در منشور برادری صداهایی را که در جهت نظام و انقلاب و ولایت فقیه هستند به رسمیت شناخته‌ و نام برده‌اند. اما امام(ره) هرگز صدای آمریکا و صدای انگلیس را در گفتمان انقلاب اسلامی به رسمیت نمی شناسند و با آن مرزبندی دارند.
امام در منشور برادری صریحا فرمودند؛ هر [دوجریان] کاملا متوجه باشند که موضع گیری‌ها باید به گونه‌ای باشد که در عین حفظ اصول اسلام برای همیشه تاریخ، حافظ خشم و کینه انقلابی خود و مردم علیه سرمایه‌داری غرب و در راس آن آمریکای جهانخوار و... باشند.
امام صریحا تاکید می‌کنند: هر دو جریان باید با تمام وجود تلاش کنند که ذره‌ای از سیاست نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی عدول نشود... هر دو گروه باید توجه کنند که دشمنان بزرگ مشترک دارند که به هیچ یک از آن دو جریان رحم نمی‌کنند. دو جریان با کمال دوستی مراقب آمریکای جهانخوار و شوروی خائن به امت اسلامی باشند.
امام در منشور برادری آمریکا را دشمن شماره یک معرفی می‌نمایند. بنابراین امام در فضای چندصدایی ایران هیچ وقت به بلند کردن صدای آمریکا در ایران توسط یک جناح رضایت ندادند.
جناب آقای مجید انصاری خوب می‌دانند که یک جریان در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با تهمت تقلب به نظام، رای مردم را بر نتافت و حکم نهادهای فیصله بخش همچون شورای نگهبان و نهاد ولایت فقیه در این دعوا و مرافعه را تخطئه کرد و اعلام جنگ به نظام داد. شعارهای ساختارشکن در راهپیمایی‌های غیرقانونی 26 خرداد، 30 خرداد و روزهای 13 آبان، 16 آذر، روز قدس و روز عاشورا مصداق این اعلام جنگ بود.
جناب آقای مجید انصاری خوب می‌دانند که یک جریان کادرهای رسانه‌ای خود را به خارج فرستاد تا صدای آمریکا و صدای بی بی سی را علیه ملت تقویت کند و اکنون کادرهای اصلی گردانندگان صدای دشمن، دوم خردادی‌ها و یا همان جناحی است که امام(ره) در منشور برادری از آنها چشم یاری به نظام، انقلاب و ولایت فقیه داشتند. آقای مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز و یکی از دو مخاطب امام در منشور برادری هستند. مجمع روحانیون مبارز به عنوان اعتراض به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، روز 30 خرداد 88 روز قیام منافقین علیه امام(ره) اعلام راهپیمایی کرد. من در همان ایام در سرمقاله‌ای مشفقانه به حضرات مجمع عرض کردم به مصلحت شما نیست که در سالروز اعلام جنگ منافقین با نظام در سال 60 شما با اعلام راهپیمایی، دستور شورش خیابانی صادر کنید. آن هم یک روز پس از خطبه های روشنگرانه مقام معظم رهبری که در آن همگان را به رعایت قانون و حفظ هوشیاری در برابر نبرد نرم آمریکا علیه ملت ایران و رعایت حقوق ملت دعوت فرموده بودند.
خوشبختانه آن راهپیمایی را "مجمع" چند ساعت قبل از برگزاری لغو کرد اما تجمع و راهپیمایی برگزار شد. متاسفانه یک جناح بر طبل مخالفت با رای ملت و ستم به جمهوریت نظام و بلندتر کردن صدای آمریکا علیه رای ملت کوبیدند و به اردوکشی‌های خیابانی خود بر خلاف منشور برادری ادامه دادند.
آقای مجید انصاری خوب می‌دانند که یک جریان بر خلاف رهنمودهای امام خمینی(ره) در منشور برادری تا آنجا پیش رفتند که در 16 آذر عکس امام را به آتش کشیدند، در روز قدس با شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، آرمان امام در رهایی قدس را به سخره گرفتند و در روز عاشورا مقدسات مردم را به بازی گرفتند تا جایی که فریاد ملت در 9 دی سال 88 در سرتاسر ایران از این همه جفا و همگرایی با دشمن بویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به آسمان بلند شد و در اندازه یک رفراندوم از این رویکرد تبری جستند و بنیانگذاران این راه را نفرین کردند. این فریاد در راهپیمایی 22 بهمن سال 88 یک بار دیگر خود را نشان داد.
آقای انصاری خوب می‌دانند که امام معتقد به چند صدایی در جامعه ما بودند اما هرگز به تبلیغ و ترویج صدای آمریکا و صدای انگلیس رضایت نمی‌دادند. امروز کار اصلی همان جناحی که مخاطب امام در منشور برادری است این است که صدای خود را از صدای آمریکا و انگلیس تفکیک کند. وظیفه اصلی این جناح آن است که برای ابراز وفاداری به منشور برادری از کسانی که از انگلیس پناهندگی سیاسی گرفتند تا صدای انگلیس را در ایران تقویت کنند تبری جویند. آنها باید بگویند صدای وزیر ارشاد دولت اصلاحات در رادیو بی‌ بی سی صدای ما نیست. آنها باید بگویند حرف‌های کفر آلود اکبر گنجی علیه مقدسات شیعه و بویژه امام(ره) صدای ما نیست.
آنها باید به مردم بگویند صدای آلوده به ارتداد حسین حاج فرج دباغ معروف به سروش صدای آنها نیست.
آقای انصاری و دوستانشان در مجمع روحانیون مبارز باید مداخله آمریکا و انگلیس را در رقابت‌های سیاسی به عنوان تقویت یک صدا محکوم کنند و از ننگ حمایت اجانب از نامزدهای مورد حمایت خود تبری جویند. آقای انصاری و دوستانشان در مجمع روحانیون مبارز باید بپذیرند مدال شجاعت به مهدی کروبی دبیر کل سابق مجمع روحانیون مبارز با عنوان "شیخ شجاع" از سوی رادیو آمریکا و رادیو بی بی سی و رادیو رژیم صهیونیستی و سایت‌های ضد انقلابی از جمله منافقین و سلطنت طلبان یک ننگ است و باید رسما این ننگ را از دامن خود پاک کنند. این مدال نشانه عدول از خط امام(ره) و عدول از خطوط کلی منشور برادری است. آقای انصاری و دوستانشان در مجمع روحانیون مبارز باید بپذیرند نامزد مورد تائید آنها در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در مناظرات تلویزیونی در برابر منطق اصولگرایی فرزند مظلوم ملت یعنی دکتر محمود احمدی‌نژاد نتوانست افکار عمومی را راضی کند. لذارای ملت بویژه محرومان و مستضعفان - همان کسانی که امام(ره) آنها را ولی نعمت خود می‌دانست - به سوی نامزد اصولگرایان سرازیر شد اما نامزد شکست خورده با پشتوانه اشراف و چراغ سبز آمریکا به 40 میلیون رای که پشتوانه مشروعیت سیاسی نظام بود اعلام جنگ و اقتدار ملی را هدف قرار داد. او و مجمع پشیزی برای رای اکثریت و حقوق برگزیده ملت ارزش قائل نبودند لذا اردوکشی خیابانی را برای تشفی درد عدم دستیابی به قدرت برگزیدند. مردم با این بی‌مهری چه کنند؟ امام(ره) فرمود؛ "میزان رای ملت است" آنها حریم و حرمت این میزان را مراعات نکردند.
آقای انصاری باید بگویند حالا که این میزان و میزانی را که امام در منشور برادری فرمودند قبول ندارند چه باید کرد؟"
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها