کد خبر: ۶۵۷۶۹
زمان انتشار: ۰۰:۳۷     ۱۸ تير ۱۳۹۱
لوييس پدرو بار روس بارني مونتي‌رو» همه اينها يك اسم است، اسم دستيار اول ژوزه مانوئل كه به اختصار به پدرو بارني مشهور است
سایت گل - تا قبل از ورود مانوئل ژوزه به تهران بحث درباره دستياران خارجي و ايراني به شدت داغ شده بود و هر دقيقه اخبار متفاوتي درخصوص اينكه بالاخره پيرمرد پرتغالي چند دستيار به تهران مي‌آورد و اصلا مي‌خواهد از دستيار ايراني استفاده كند يا نه به گوش مي‌رسيد.
با اين حال خيلي زود مشخص شد باشگاه در مذاكرات اوليه با مانوئل به او (و البته گزينه‌هاي ديگر) اعلام كرده حتما بايد يك مربي داخلي در كادر باشد و حتي اگر مرد پرتغالي سه دستيار هم بياورد يك پرسپوليسي قديمي بايد كنار او باشد. برخلاف اخبار خبرگزاري‌ها مانوئل سه دستيار پرتغالي و يك دستيار ايراني خواهد داشت كه البته مربي ايراني نه درخشان است نه پيرواني.

نه درخشان آمد،نه پيرواني
صحبت از حميد درخشان بود و اينكه سرمربي پرسپوليس طي سال‌هاي 73 و 76 كه در دو سه سال اخير چند بار كانديداي سرمربيگري دوباره سرخ‌ها بوده، حاضر است دستيار ايراني پيرمرد پرتغالي باشد. درخشان در مصاحبه‌هايش اعلام كرد حاضر است دستيار مانوئل شود اما گفت هيچ صحبتي درباره حضور او در كادر فني پرسپوليس نشده و مذاكرات را تكذيب كرد در حالي كه اين اتفاق افتاده بود. سه‌شنبه شب و در حاشيه جشن شعبانيه پرسپوليس، محسن عاشوري از حضور احتمالي حميد درخشان در كادر فني خبر داشت يا حداقل اين شايعه آنقدر جدي شده بود كه او درخشان را جايگزين قطعي‌اش تصور كند. از طرفي حميد درخشان هم صراحتا اعلام كرد با او صحبت شده و گفته اگر كمك بخواهند حاضر است كمك كند.

اما همه چيز آنطور كه شايعات مي‌گفت، نشد. در تمرين روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه نه خبري از حميد درخشان شد نه اينكه عاشوري سر تمرين نيامد تا آقا محسن همچنان در كادر فني بماند. مشخص نشد چطور درخشان در لحظات آخر از حضور در كادر فني كنار رفت اما حضور فيزيكي عاشوري در تمرين پنج‌شنبه و ادامه فعاليت‌هاي روزمره او در تمرين ثابت كرد ژان تيگاناي دهه 60 پرسپوليس كنار يك گروه پرتغالي كار خواهد كرد. با اين حال عاشوري ديگر همراهان خود را ندارد. از تمرين چهارشنبه ديگر خبري از مرتضي كرماني مقام و نادر باقري نشد تا حضور اين دو پيشكسوت در تمرين‌ها حدود يك هفته طول بكشد.

شوك چيذري از ديدن بدنساز پرتغالي
در تمرين روز چهارشنبه تنها 2 نفر دستيار كنار ژوزه مانوئل حضور داشتند كه خيلي زود مشخص شد يكي از آنها بدنساز است! در حالي كه فرهاد چيذري حدود سه هفته بدنسازي پرسپوليس را زير نظر گرفت و با متد ويژه خودش كار را جلو برد، روز چهارشنبه وقتي از حضور يك بدنساز پرتغالي همراه مانوئل مطلع شد اصلا لباس نپوشيد تا بازيكناني كه با او اخت شده بودند پكر و ناراحت شوند. جالب اينكه چيذري هيچ قراردادي هم با باشگاه نداشت و به‌خاطر آنچه با رويانيان مدت‌ها پيش عهد كرده بود كار را شروع كرده و پيش مي‌برد. رويانيان در همان تمرين چهارشنبه از چيذري عذرخواهي كرد و به او پيشنهاد حضور در پست‌هاي ديگر از جمله تيم ب و كادر پزشكي باشگاه را داد كه بعيد است بدنساز سابق سرخ‌ها پيشنهاد سردار را قبول كند.
حال با رفتن چيذري از پرسپوليس به غير از نگراني بازيكنان اين مساله مطرح است كه آيا بدنساز جديد همان روش و استايل بدنسازي را پيش مي‌گيرد يا نه. ظاهرا بدنساز جديد در جريان نوع تمرين‌هاي بدني چيذري قرار گرفته اما معلوم نيست آيتم‌هايي كه او براي تيم در نظر مي‌گيرد در راستاي اهداف بدنساز قبلي باشد.

پدرو بارني دستيار معتمد مانوئل
«لوييس پدرو بار روس بارني مونتي‌رو» همه اينها يك اسم است، اسم دستيار اول ژوزه مانوئل كه به اختصار به پدرو بارني مشهور است. اين مربي 46 ساله كه در پورتو به دنيا آمده در دوران بازيگري سه مقطع براي بواويشتا، اكسترا آمادورا، بلنسس و آوس بازي كرد، طي سال‌هاي گذشته يار و همراه مانوئل ژوزه بوده است. پدرو در تيم‌هاي آنگولا، الاهلي (مقطع آخر)، اسپورتينگ اپسينو و بواويشتا دستيار ژوزه بوده و به نظر مي‌رسد فرد معتمد پيرمرد پرتغالي است. اين مربي قهرماني با بواويشتا، يك قهرماني با الاهلي مصر و يك قهرماني با اكسترا آمادورا دارد كه تنها اين آخري را بدون مانوئل به‌دست آورده است.حتما با حضور بارني كنار دست مانوئل اين بحث در رسانه‌ها قوت خواهد گرفت كه دستيار اول ژوزه، بارني است يا عاشوري. بحثي كه ديگر نخ‌نما شده و حتما مردان پرتغالي و عاشوري هم از آن عبور خواهند كرد.

فيدالگو بدنساز، اسكار آناليزور
بدنساز جديد پرسپوليس «فيدالگو» نام دارد كه از روز چهارشنبه كارش را شروع كرده است. ظاهر او نشان مي‌دهد سن بالايي دارد اما آنهايي كه طي دو روز تمرين‌هايش را ديده‌اند با وجود تكراري بودن آيتم‌ها معتقدند مي‌توان به او و گروه پرتغالي اميدوار بود. اسكار كه يك روز بعد از مانوئل و دو دستيارش به تهران رسيد آناليزور پرتغالي مانوئل خواهد بود كه البته در تمرين پنج‌شنبه هم وسط زمين رويت نشد. با اين‌حال به نظر مي‌رسد جاي يك مربي گلر در كادر فني پرسپوليس خالي است. شايد براي پر كردن اين پست يك پرتغالي ديگر مد نظر باشد، شايد هم يك پيشكسوت پرسپوليس، گلرها را تمرين بدهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها