کد خبر: ۶۵۶۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۷ تير ۱۳۹۱
با توجه به نگرانی ها و تردیدهای مصنوعی جامعه بین المللی نسبت به غیر صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران، برای بسیاری از کارشناسان بین المللی این ابهام باقی مانده است که این حساسیت های بیش از حد دول غربی نسبت به برنامه هسته ای ایران و در مقابل حمایت آن دولتها از گروهک های تروریستی ای چون منافقین چگونه قابل توجیه و جمع می باشد.
چندی پیش  آتلانتیک در گزارشی به طرح این واقعیت پرداخت که آمریکا با حمایت از تروریست‌هایی که مردم ایران را هدف قرار می‌دهند، نمی‌تواند ادعا کند که حامی مردم ایران است.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، با توجه به نگرانی ها و تردیدهای مصنوعی جامعه بین المللی نسبت به غیر صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران، برای بسیاری از کارشناسان بین المللی این ابهام باقی مانده است که این حساسیت های بیش از حد دول غربی نسبت به برنامه هسته ای ایران و در مقابل حمایت آن دولتها از گروهک های تروریستی ای چون منافقین چگونه قابل توجیه و جمع می باشد.

اخیرا مجله آمریکایی نیویورکر در گزارشی از آموزش و تسلیح اعضای گروهک منافقین توسط ارتش آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش خبرداد. حال با حمايت يک کمپين بانفوذ از قانون‌گذاران برجسته و مقامات رسمي پيشين امريکايي از سازمان منافقين، مشروعيت چنين پشتيباني سطح بالايي از نظر قانوني زیر سئوال رفته است.


به گزارش روز جمعه (۱۶ تير) واشنگتن پست، وکلاي امريکايي اين گروه تروريستي بي‌توجه به بمب‌‌گذاري‌هاي خونين و ترور تعداد زيادي از مقامات و شهروندان غيرنظامي ايراني و نيز همکاري با ديکتاتور اعدام شده عراق، صدام حسين در زمان تهاجم به ايران در دهه ۸۰ ميلادي، با مقامات ارشد دولت باراک اوباما ديدار کرده‌اند تا آنان را براي متقاعد کردن در خروج منافقين از فهرست تروريستي وزارت امور خارجه امريکا و خدمات ويژه به اعضاي آن در کمپ نظامي عراق تحت فشار بگذارند.

بر پايه اين گزارش، ظاهر شدن در انظار عمومي چنين سياست‌مداران بلندپايه‌اي چون مشاور امنيت ملي پيشين دولت اوباما، جيمز جونز، شهردار پيشين نيويورک و نامزد جمهوري‌خواه رياست جمهوري، رادولف جولياني و فرماندار پيشين پنسيلوانيا ، ادوارد رندل به نمايندگي از منافقين، اداره خزانه‌داري امريکا را بر آن داشت تا درباره اين که آيا هزينه‌کرد ده‌ها هزار دلار به عنوان دست‌مزد براي چنين کاري ناقض قوانين ضدتروريستي امريکا است يا خير.

طي هفته‌هاي اخير سئوالات جديد درباره اين‌که آيا جلسات خصوصي، کنفرانس‌هاي تلفني و ديگر ارتباطات با مقامات رسمي دولت در سال گذشته موجب شده است که حاميان منافقين به عنوان نمايندگان و يا لابي‌هاي يک نهاد خارجي شوند افزايش يافته است.

بنا به گزارش واشنگتن پست، به رغم مباحث مطرح شده از سوي وکلاي گروهک منافقين مبني بر "مشروعيت" اقدامات اين گروهک براي تسهيل تصميمات سياسي امريکا کارشناسان قانون‌دان تاکيد دارند که ارتباط با مقامات دولتي "به روشني معناي لابي کردن در قانون عضويت عوامل خارجي"، قانوني که برخي اوقات به محکوميت‌هاي جنايي منجر مي‌شود را دارد.

اين گزارش مي‌افزايد، پرسش‌هاي جديد آخرين تلاش‌ها درباره منافقين را که از سال ۱۹۹۷ در فهرست سازمان‌هاي تروريستي وزارت امور خارجه امريکا قرار دارند و با مرگ ۶ امريکايي در دهه ۷۰ مرتبط هستند را نيز دربرمي‌گيرد.

اين درحالي است که گروهک تروريستي ضد ايراني منافقين و سازمان حمايتي آن موسوم به شوراي ملي مقاومت، مدت‌ها براي خروج از فهرست گروه‌هاي تروريستي، فعاليت‌هاي پرهزينه‌اي را، از جمله خريد آگهي در واشنگتن پست و ديگر رسانه‌هاي مکتوب تاثيرگذار انجام داده است (هزينه متوسط بيش از ۵۰ هزار دلار در روز).

در عين حال، يک دادگاه فدرال استيناف امريکا تا ماه اکتبر به وزير امور خارجه اين کشور، هيلاري کلينتون تا ماه اکتبر مهلت داده است تا درباره حذف منافقين از فهرست بين‌المللي گروه‌هاي تروريستي تصميم بگيرد.


اين گزارش همچنين آشکار کرده است که اين گروهک تروريستي ضدايراني از سال ۲۰۰۸ "برخي نام‌هاي بزرگ در امنيت ملي و سياست" همچون وزير پيشين امنيت داخلي، تام ريج، رييس پيشين 
ستاد مشترک ارتش، هاگ شلتون، مدير پيشين اف بي آي، لوييز فرييه، فرستاده پيشين به سازمان ملل، بيل ريچارسون، دادستان کل پيشين مايکل موکازي، ريسس پيشين مجلس نمايندگان و نامزد پيشين رياست جمهوري از حزب جمهوري‌خواه، نيوت گينگريچ و نيز ميشل ريس، عضو ارشد 

پيشين وزارت امور خارجه که هم اکنون يکي از بالاترين مشاوران سياست خارجه نامزد کنوني جمهوري‌خواه رياست جمهوري در امريکا، ميت رومني را در فهرست ارتباطي خود قرار داده است.

رندل، جيولياني، موکاسي و گينگريچ در ميان اين ۱۶، مقام‌هاي رسمي شناخته شده‌اي هستند که ماه گذشته براي شرکت در مراسمي در حمايت از گروهک تروريستي منافقين به پاريس سفر کردند. در ويدئويي که توسط اين گروه تروريستي منتشر شد، گينگريچ ديده مي‌شود که به مريم رجوي، از سران (سرکرده‌هاي) اين گروه تعظيم مي‌کند. براساس اين گزارش، بعد از آن "گينگريچ خواستار "اقدام قاطع" امريکا به خاطر اين گروه شد."

به علاوه، تام ريج، وزير پيشين امنيت داخلي در دوران دولت جورج بوش پدر، در سخنراني در حمايت از اين سازمان تروريستي در ماه مه خواستار "تغيير رژيم" در ايران شد و ادعا کرد که "همه ما معتقديم هدف از اين کار به رسميت شناختن مخالفان دموکراتيک است؛ يعني (سازمان مجاهدين خلق)."

اين در حالي است که گزارش واشنگتن پست در ادامه به نقل از يک کارشناس ايران مي‌نويسد: "اين يک اشتباه فاحش است که ادعا کنيم آن‌ها (گروهک تروريستي منافقين) يک گروه مخالف دموکراسي‌طلب قانوني هستند که پايگاه گسترده‌اي در ايران دارند."

عناصر برجسته سازمان منافقين در امريکا دريافت "هزينه‌هاي سفر" از گروه‌هاي نامشخص "متحد سازمان مجاهدين خلق" و مبالغ ۱۰ هزار تا ۴۰ هزار دلاري را براي هر سخنراني تاييد کرده‌اند. در همين حال رندل قبول بيش از ۱۵۰ هزار دلار از "حاميان" اين سازمان را تاييد کرده است. وي همچنين اذعان کرده است که پيش از اين که بخواهد در انظار عمومي در حمايت از آن‌ها سخنراني کند، درباره اين گروه تروريستي "بسيار کم مي‌دانسته" است.


اين روزنامه امريکايي در ادامه مي‌نويسد که مقامات وزارت خزانه‌داري امريکا با چند تن از حاميان سازمان منافقين گفت‌وگو کرده‌اند تا دريابند آن‌ها با حمايت از يک سازماني که در فهرست تروريست‌هاي اين کشور قرار دارد قانون ايالات متحده را نقض کرده‌اند يا خير. جان ساليوان، سخنگوي وزارت خزانه‌داري امريکا در حالي که از اظهار نظر خاص در اين باره خودداري کرد اين سازمان را يک گروه تروريستي شناخته شده دانست و گفت : "بنابراين به طور کلي ارتباطات مالي يا ارائه خدمات اشخاص امريکا به اين گروه ممنوع است." 

ديگر مقامات امريکايي آشنا با اين سازمان تروريستي مي‌گويند، با وجودي که تحقيقات درباره اين پرداخت پول براي حمايت از سازمان مجاهدين خلق "در حالي که تصميم رسمي درباره وضعيت تروريستي آن بايد اتخاذ شود معلق مي‌ماند." در همين حال کلينتون در ماه مه گفت که وزارت امور خارجه از حذف سازمان مجاهدين خلق از فهرست تروريستي خود حمايت خواهد کرد به شرطي که با تلاش‌هاي سازمان ملل براي جابجايي اعضايش در عراق با يک مکان موقت ديگر موافقت کند.

به نوشته واشنگتن پست، مقامات امريکايي نسبت به افزايش تنش‌ها و خشونت ناشي از آن ميان مقامات عراقي و اعضاي سازمان مجاهدين خلق در صورتي که اعضاي آن از تخليه پايگاه نظامي کمپ اشرف تا تاريخ تعيين شده ۲۰ جولاي خودداري کنند ابراز نگراني کرده‌اند.

گفتنی است؛ چندی پیش  آتلانتیک در گزارشی به طرح این واقعیت پرداخت که آمریکا با حمایت از تروریست‌هایی که مردم ایران را هدف قرار می‌دهند، نمی‌تواند ادعا کند که حامی مردم ایران است.

 آتلانتیک در مقاله‌ای به قلم "مکس فیشر"، دبیر بخش بین‌الملل این نشریه نوشت: در دهه ۱۹۸۰ میلادی، ایالات متحده از دیکتاتور عراق حمایت کرد چرا که وی بزرگ‌ترین دشمن دشمن آمریکا بود. وی اکنون مرده است چرا که کشورش در سال 2003 به اشغال آمریکا درآمد، آن هم در جنگی که یکی از علل آن حمایت صدام حسین از تروریسم و القاعده عنوان شده بود. البته صدام حسین حامی یک گروه تروریستی دیگر بود که همان "مجاهدین خلق" (منافقین) است. اکنون گروهی از مقامات آمریکایی خواستار حمایت ایالات متحده از همین گروه تروریستی هستند.

آتلانتیک ضمن اشاره به گزارش اخیر نیویورکر که از کمک نیروهای آمریکایی به تروریست‌های منافقین از جمله آموزش آنان در نوادا خبر می‌داد، افزود: آمریکا اکنون از همان گروه تروریستی حمایت می‌کند، که صدام حسین از آن حمایت می‌کرد و این بدان‌خاطر است که گروه تروریستی مزبور، دشمن دشمن آمریکاست.

در این گزارش تصریح شده است که حمایت از یک گروه تروریستی توسط مقامات آمریکایی به منزله قربانی کردن منافع درازمدت آمریکا پای منافع کوتاه‌مدت این کشور است که البته این نوع اشتباه در تاریخ آمریکا بی‌سابقه نیست. حمایت از دیکتاتورهای عرب برای سرکوب احزاب اسلام‌گرا، حمایت از القاعده برای جنگ با شوروی که روزی خود به دشمن آمریکا بدل شد و ... از جمله اشتباهاتی هستند که سران آمریکا در طول تاریخ خود مرتکب آن شده‌اند.

گروهک تروریستی منافقین از سوی نویسنده آتلانتیک یک گروه مارکسیستی خوانده شده که در دهه 1970 میلادی 6 شهروند آمریکایی را به قتل رسانده و حمایت آن بیش از منافع، مضرات متوجه ایالات متحده خواهد کرد.

بر اساس گزارش فوق، ایالات متحده تاریخی طولانی از حمایت از گروه‌های تروریستی و شورشی مخالف با دشمنان خود دارد. این امر حتی اگر به‌کار آمریکا بیاید که غالبا نمی‌آید، در نهایت به یک چرخه خشونت می‌انجامد که سال‌ها به‌طول خواهد انجامید.

در این گزارش همچنین بر تخریب وجهه آمریکا نزد افکار عمومی ایران با حمایت از مجاهدین خلق تاکید شده و تصریح گردیده است که آمریکا با حمایت از تروریست‌هایی که مردم ایران را هدف قرار می‌دهند، نمی‌تواند ادعا کند که حامی مردم ایران است. ملی‌گرایی ضدآمریکایی در ایران، بهترین ابزار جلب حمایت مردم است.

در پایان این گزارش، بار دیگر به مقامات آمریکایی هشدار داده شده که اگرچه حمایت از منافقین می‌تواند منافعی کوتاه‌مدت را برای آنان به بار آورد اما در درازمدت به نتایجی ناخوشایند برای ایالات متحده خواهد انجامید.

اخیرا گزارشی از سوی سیمور هرش، روزنامه‌نگار معروف آمریکایی منتشر شد که نشان می داد آمریکا با حمایت از منافقین و آموزش آنها به بهره‌برداری از پتانسیل‌های تروریستی این گروهک پرداخته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها