کد خبر: ۶۵۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۷ آبان ۱۳۸۹
در پی شکست فرهنگی آمریکا در افغانستان از ایران دولت ایالات متحده به دنبال استفاده از ولگردهای فارسی زبان مقیم آمریکا است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، دولت آمریکا که با ضعف و استیصال شدید نیروی انسانی در افغانستان مواجه است به دنبال جذب فارسی زبانان مقیم این کشور برای اعزام به افغانستان است.

در محله های فارسی و پشتو زبان نیویورک اخیرا آگهی های تبلیغاتی گسترده ای منتشر شده است که فارسی زبانان مسلط به انگلیسی برای کار و ترجمه به افغانستان گسیل شوند.

نکته قابل توجه آنکه شخص متقاضی می بایست حتما شهروند آمریکایی باشد.

از سوی دیگر با شرایط بغرنج مالی و مادی در ایالات متحده به هر شخص فارسی زبانی که حاضر باشد به افغانستان برود سالانه 210هزار دلار داده می شود.

به نظر همانطور که پیش از این بی بی سی فارسی رسانه دولتی انگلیس برای جذب فارسی زبانان مقیم انگلیس از پول و هزینه های گزاف استفاده کرده بود این بار ایالات متحده با دام پول و جذب فارسی زبانان به مقابله با رسوخ فرهنگی جمهوری اسلامی در افغانستان بپردازد.

شایان ذکر است اوباما پیش از رسیدن به قدرت به مردم قول داده بود که ظرف مدت 2 سال تمام سربازان آمریکایی را از افغانستان خارج کند که این امر هنوز محقق نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها