کد خبر: ۶۵۲۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۱۴ تير ۱۳۹۱
به گزارش اسلام تایمز، "هنری کسینجر" وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اخیرا در اظهار نظراتی خاطر نشان کرد که یکی از انقلاب هایی که ممکن است در قبال آنها با جدیت صحبت شود و از سوی غرب به نتایج خطرناک آنها اهمیت داده نمی شود، همان انقلابی است که امروز در بحرین در حال وقوع است.

وی در سخنانی که در مرکز بروکینگز با حضور شماری از سفرای سابق آمریکا در خاورمیانه ایراد کرد، گفت: آنچه این روزها در بحرین بیش از یک سال است که در حال وقوع است و بیشتر از سه چهارم ساکنان این کشور را هم شامل می شود، اقدامی مسالمت آمیز ، حیرت آور و با شعارهایی جذابی است.

این سیاستمدار کهنه آمریکایی افزود: باید گفت که منبع این انقلاب هرگز در حال فروکش کردن نیست بلکه خطر انتقال این انقلاب به عربستان نزدیک است و به ویژه بعد از اعلام خبر مرگ عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور، بسیار نزدیکتر هم می شود.

کسینجر در ادامه خطاب به آل سعود گفت: عبدالله بن عبدالعزیز برای قدرت و حکومت این خاندان در عربستان به منزله سوپاپ اطمینانی است حتی اگر هم در وضعیت کما باشد باز هم حافظ قدرت آل سعود به شمار می رود درست مانند آریل شارون که با توجه به اینکه چند سالی است که در کما به سر می برد اما مانند محافظی برای صهیونیستها به شمار می رود.

وی در ادامه تاکید کرد: این سخنان یکی از مهمترین نصیحت هایی است که می توانست به سران عربستان ارائه کند.

شایان ذکر است که در اواخر هفته گذشته بعد از آنکه خبر انتقال "عبدالله بن عبدالعزیز" به بیمارستان منتقل شد، منابع خبری از مرگ این پادشاه 87 ساله عربستانی خبر دادند اما بعد از انتشار این خبر هیچ یک از مقامات ریاض هیچ واکنشی نشان نداد و بلکه سیاست سکوت در پیش گرفتند اما تنها چند روز بعد، اعلام کردند که پادشاه عربستان به کما رفته است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها