کد خبر: ۶۵۲۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۴ تير ۱۳۹۱
مجلس سناي آمريكا طرح بي سابقه اي براي حمايت نظامي از رژیم صهیونیستی ارايه كرده كه قرار است در پي تصويب به امضاي باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا برسد.
باشگاه خبرنگاران به نقل ازالعالم نوشت: آمریکا در اين طرح كه با حمايت 69 سناتور ارائه شده، متعهد شده است كه هر چيزي را كه از قدرت و توانمندي رژیم صهیونیستی براي حفظ برتري نظامي و گسترش همكاري نظامي و غيرنظامي به منظور ترغيب كشورهاي همسايه براي به رسميت شناختن حق موجوديت این رژیم و تقويت همكاري راهبردي بين واشنگتن و تل آویو حمايت مي كند، در اختيار اشغالگران قدس قرار دهد.

در اين طرح تمديد وام هاي موجود به اسرائيل كه30  سپتامبر سال 2012 به پايان مي رسد، پيش بيني شده است. در اين طرح همچنين كمك هاي متعددي در نظر گرفته شده است كه به اين شرح است:

1- تاكيد مجدد بر تعهد و پايبندي ما به حفظ امنيت اسرائيل

2- كمك به اسرائيل در حفظ برتري نظامي خودش در سايه تحول سريع در سياست منطقه اي.

3- استفاده از حق وتو به نفع اسرائيل در شوراي امنيت.

4- حمايت از حق طبيعي اسرائيل در دفاع از خود.

5- گسترش همكاري با اسرائيل به طور يكسان در دفاع و بخش هاي مختلف غيرنظامي از جمله فناوري پيشرفته ، كشاورزي، پزشكي ، بهداشت، دارو و انرژي.

6- كمك به اسرائيل همراه با تلاش هاي مستمر خودش براي دستيابي به راه حل مسالمت آميزی درخصوص منازعه اسرائيل و فلسطینیان و ترغيب كشورهاي همسايه براي به رسميت شناختن حق موجوديت اسرائيل به عنوان دولت يهودي.

7- ترغيب توسعه برنامه هاي فناوري پيشرفته بين آمريكا و اسرائيل در سايه شرايط كنوني و بي ثباتي در منطقه. 

كنگره تصويب مي كند كه دولت آمريكا بايد تدابير زير را براي كمك به دفاع از اسرئيل اتخاذ كند:

1- تلاش براي تقويت قدرت و توانايي دولت آمريكا و اسرائيل براي مقابله با تهديدات مشترك و افزايش همكاري امنيتي و گسترش تمرينات نظامي مشترك. 

2- -حمايت از اسرائيل براي توسعه و توليد مشترك سامانه هاي دفاع موشكي به ويژه سامانه هاي دفاعي عليه تهديدي كه اسرائيل و نيروهاي آمريكايي در منطقه با آن مواجه هستند.    

3- كمك به اسرائيل به خصوص براي توليد و توسعه سامانه گنبد آهنين.

4- مجهز كردن دولت اسرائيل به تجهيزات دفاعي و خدمات دفاعي از طريق اين سازوكارها براساس نياز.

5- اعطاي تجهيزات و ادوات نظامي استفاده شده آمريكا در عراق در پي خروج نظاميان آمريكايي از اين كشور.

6- بررسي راههاي تقويت تلاش هاي موجود و مستمر از جمله طرح مبارزه با قاچاق سلاح به غزه براساس توافقنامه سال 2009 در پي خروج اسرائيل از غزه و همچنين اتخاذ تدابيري عليه قاچاق سلاح و تروريسم و تهديدات از شبه جزيره سينا.

7- پيشنهادي براي آموزش نيروي هوايي اسرائيل در آمريكا.

8- تلاش براي ترغيب گسترش نقش اسرائيل با سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) از جمله تقويت حضور در مقر ناتو و آموزش.

9- گسترش همكاري در زمينه اطلاعاتي از جمله اطلاعات ماهواره اي با اسرائيل. 
 
طرح كنگره همچنين شامل اقدامات ديگر براي محافظت از رژیم صهیونیستی و حفظ منافع آمريكا و درخواست از دولت باراك اوباما براي در نظر گرفتن نيازهاي تل آویو به هواپيماهاي اف 35 به ويژه در رابطه با تحول در زمان مناسب و انجام دادن تلاش هايي براي گسترش همكاري در زمينه امنيت داخلي ، مبارزه با تروريسم ، امنيت دريايي ، انرژي و ديگر زمينه هاي مرتبط است  
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها