کد خبر: ۶۵۱۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۴ تير ۱۳۹۱
واشنگتن پست در مطلبی به نشست کارشناسی هسته ای ایران با 1+5 در استانبول اشاره می کند و می نویسد: قدرت های غربی و ایران در نشست استانبول توافق کردند تا گفتگوهای هسته ای را ادامه دهند.
مهر، واشنگتن پست در این باره نوشت: پس از 15 ساعت مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان در استانبول، آمریکا و دیگر قدرتها توافق کردند تا گفتگوهای کامل را از سر بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که غنی سازی سوخت هسته ای در ایران به سوی برنامه تسلیحاتی منحرف نخواهد شد.

این روزنامه می نویسد: نشست استانبول روز سه شنبه در حالی آغاز شد که تردیدها درباره از سرگیری مذاکراتی که ماه گذشته متوقف شده بود وجود داشت. اما تا روز چهارشنبه شرکت کنندگان به توافق رسیدند تا "طرح مسکو" را بعنوان روندی که نشست بین "هلگا اشمیت" یک مقام ارشد اروپایی و "علی باقری" همتای ایرانی وی را اجرایی می کرد، آغاز کنند.

واشنگتن پست به نقل از یک دیپلمات ناشناس حاضر در گفتگو ها می نویسد: نتیجه نشست تعیین خواهد کرد که آیا گفتگوهای تمام عیار ادامه پیدا کند یا خیر.

این روزنامه می نویسد: به مدت کوتاهی پس از ساعت یک صبح نماینده ایرانی گفتگوها را بدون اظهار نظری ترک کرد اما یکی از اعضای تیم هسته ای [ایران] در حین اینکه جلسه را ترک می کرد با لبخند سعی کرد رضایت خود را از نشست ابراز کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها