کد خبر: ۶۵۱۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۱۴ تير ۱۳۹۱

شب گذشته اختتامیه نخستین جشنواره شعر و موسیقی ضدآمریکایی طبس در لانه جاسوسی در حالی برگزار شد که سخنران پایانی آن سردارسعید قاسمی بود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در لانه جاسوسی گفت: این جلسه شما در حالی صدآمریکایی است که در بخشی از خاک آمریکا در حال برگزاری است و اصل دعوا و چالش همین جاست.

سرودهای انقلابی گلبول خون انقلابیون و حتی غیرانقلابی‌ها شد

وی با اشاره به سرودهای انقلابی دهه اول انقلاب، افزود: اگر در دهه اول این کارهای موسیقی گل کرد و مردم با آنها زندگی کردند و گلبول خون انقلابیون و حتی غیرانقلابی‌ها شد، چرا پس از جنگ و دوران سازندگی و اصلاحات شاهد رخوت در این آثار هستیم.

قاسمی با طرح این سوال که چرا سرودهای انقلابی دیگر دیده نمی‌شود که مردم بشنوند، گفت: اینها را بلوکه کرده‌اند تا بفرموده بخوانند و بالاخره بانک و صداوسیما و ارشاد ما باید با هم یکی شود.

وی با اشاره به بلوکه کردن راه برای شنیده شدن سرودهای انقلابی افزود: آنها چنان کردند که اگر کسی بخواند هم بخواند کی پخش می‌کند؟

سردار سعید قاسمی با اشاره به خاطره‌ای از سه‌راهی مرگ و صدای استاد گلریز که از بلندگوهای ماشین حاجی بخشی به گوش می‌رسید تاکید کرد: دو دهه است آن سرودهایی که انرژی می‌داد دیگر نیست.

وی همچنین با اشاره به شعرای انقلابی چون آقاسی و سپهر، افزود: آقاسی در صداوسیما بلوکه شد چون می‌گفتند موهای او تبلیغ درویشگری می‌کند اما امروز بدتر از آنها در صداوسیما هستند.

کار صداوسیما به قول شهید آوینی با کرام الکاتبین است

سردار قاسمی با طرح سوالات متعددی درباره اینکه آیا ذائقه‌ها عوض شده یا ذائقه‌ها را عوض کرده‌اند و اینکه آیا سرودهای انقلابی دیگر جای انرژی دادن هست یا نیست، گفت: صداوسیما چسبیده به انقلاب و برای ولایت نیستند اما باید پرسید چرا برخی در فتنه رفتند آن طرف و گفتند «تفنگت را زمین بگذار سرباز» و برخی در صحنه حاضر نشدند؟

وی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به هنرمندان، گفت: چندی پیش از برنامه صبح جمعه با شما تصنیف طاغوتی خوانندگان زن مبتذل قبل از انقلاب پخش شد!؛ کار صداوسیما به قول شهید آوینی با کرام الکاتبین است.

احمدی‌نژاد هم نتوانست مافیای ارشاد را زمین بزند

سردار قاسمی در ادامه با اشاره به همراه نبودن موسیقی از نبود موسیقی درباره انقلاب‌های منطقه از جمله بحرین، یمن، فلسطین و همچنین شهید احمدی‌روشن و انرژی هسته‌ای و احمد متوسلیان و … انتقاد کرد و تاکید کرد: بنا ندارند این چیزها را پخش کنند و بایکوت هستید و وزیر ارشاد جرات ندارد آدم‌های خاتمی و رفسنجانی را از ارشاد قیچی کند و احمدی‌نژاد هم نتوانست مافیای ارشاد را زمین بزند و وقتش تمام شد.

وی با انتقاد از هدیه دادن‌ها به هدیه تهرانی‌ها، تصریح کرد: راهکار تشکیل ان‌جی‌او‌های فرهنگی چریکی با پول خودمان و نه پول‌های دولتی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها