کد خبر: ۶۵۰۷۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۱     ۱۳ تير ۱۳۹۱

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک میلاد حضرت ولیعصر(عج) اظهار داشت: هنگامی که انسان انتظار یک وضعیت مطلوب را می‌کشد، باید زمینه‌های تحقق آن برنامه را فراهم کند.

وی افزود: به عنوان مثال اگر بشریت بخواهد به دنبال تحقق عدالت در جهان باشد، غیر از اینکه به حضور و وجود یک منجی نیاز هست، باید زمینه‌های ایجاد آن نیز فراهم شود.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: فرد منتظر باید بتواند در زندگی فردی و اجتماعی خود زمینه‌سازی‌هایی برای تحقق عدالت انجام دهد.

وی ادامه داد: وقتی انسان انتظار چنین شخصیتی را دارد، دیگران را نسبت به آرمان‌های او آگاه می‌کند و انسان‌های دیگر را نیز تشویق می‌کند تا در مسیر او گام بردارند.

رجبی گفت: جلب نگاه‌ها به سوی آرمان‌های منجی و هدایت بشریت یکی از وظایفی است که لازمه صحت ادعای هر منتظر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: کسی که انتظار ظهور را دارد، ارتباط روحی و معنوی‌اش را از طریق راز و نیاز و تهذیب نفس با موعود خود تقویت می‌کند و از هر راهی برای اظهار محبت به امام زمان(عج) استفاده می‌کند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به آداب انتظار اظهار داشت: یکی از وظایف منتظران این است که در جامعه کسانی را که در راستای اجرای عدالت گام برمی‌دارند تقویت کنند و کسانی که در مقابل این جریان هستند را هدایت کرده و یا در مقابل آنان بایستند.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی دیگر منتظر این است که خود را همسو و هماهنگ با حضرت مهدی(عج) کرده و ویژگی‌هایی که وی دارد را در خود تقویت کند.

رجبی ابراز کرد: در رکاب امام زمان(عج) بودن نیاز به ویژگی‌هایی مانند آمادگی برای فداکاری دارد که فرد منتظر باید آنان را در خود تقویت کند علاوه بر اینکه منتظر حقیقی باید تلاش کند در درجه نخست، محیط اجتماعی خود و در مرحله بعد جهان را متناسب با نیازهای ظهور آن حضرت بازسازی کند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: بعد معنوی، کمالات معرفتی و عشق و علاقه به آرمان‌های مهدوی از جمله ویژگی‌هایی است که منتظر باید در خود به وجود بیاورد.

وی اظهار داشت: اگر امام زمان(عج) می‌پسندد جامعه اسلامی یک جامعه پیشرفته در ابعاد علمی، اقتصادی و سیاسی باشد، فرد منتظر وظیفه دارد در این راستا تمام تلاش خود را انجام دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها