کد خبر: ۶۴۹۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۱۵ آبان ۱۳۸۹
اتاق گریم بازگشت اصلاح طلبان افراطی به صحنه سیاست کجاست؟ اصلاح طلبان حاضر در عرصه رسانه و سياست به دنبال ان هستند تا با بازگشت خاتمي به صحنه عرصه را براي حضور مجدد اصلاح طلبان در انتخابات هاي آتي محيا كنند.

خبرنامه دانشجويان ايران: اصلاح طلبان حاضر در عرصه رسانه و سياست به دنبال ان هستند تا با بازگشت خاتمي به صحنه عرصه را براي حضور مجدد اصلاح طلبان در انتخابات هاي آتي محيا كنند.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجويان ايران»، خبرگزاري ايسنا وابسته به جهاد دانشگاهي كه رياست آن را در دوران اصلاحات ابوالفضل فاتح مسئول كميته رسانه اي ستاد موسوي برعهده داشت؛ به دنبال آن است كه خاتمي را براي هدايت جريان اصلاحات به صحنه بازگرداند.

ايسنا در راه اخير خود براي بازگشت خاتمي از ائتلاف وي با تعدادي از اصولگراياني كه داراي لابي هاي گسترده در ميان اصولگرايان هستند، استفاده مي كند.

در حال حاضر بهترين راهكار براي موجه نشان دادن خاتمي براي حضور مجدد در حكومت ائتلاف وي با جبهه اصولگرايان و چهره هايي چون علي مطهري و احمد توكلي و علي لاريجاني را پيش فرض قرار داده اند.

ایسنا در این راه برای عملی کردن اهداف خود این سخن را از علی مطهری می کشد:كه عملا چنين اتفاقي افتاده _شكل‌گيري تشكل جديدي از اصولگرايان منتقد و اصلاح‌طلبان_ و عقلاي اصولگرا و اصلاح‌طلب، اتحاد نانوشته‌اي با هم پيدا كرده‌اند.

این خبرگزاری حامی فتنه در سال 88 حتی به سراغ چهره های درجه چندم اصولگرایان همچون مريم بهروزي دبیر کل جامعه زینب رفته تا از زبان ها آنها حضور اصلاح طلبان را به این نحو بیرون بکشد که: تقريبا مي‌توانم بگويم اطمينان دارم كه اصلاح‌طلبان در آينده ساماندهي جديدي پيدا مي‌كنند و با شكل و شمايل تازه‌اي در عرصه سياسي كشور فعاليت خواهند كرد؛ چراكه به هر ترتيب اصلاح‌طلبان نيروهاي معتدل، متعادل و منطقي در سراسر كم ندارند.

نمونه های مصاحبه با اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس همچون نجابت برای احیای اصلاح طلبان تا به آنجا پیش رفت که ایسنا به این دو نکته برسد که: 1-براي دانستن آرايش جديدسياسي بايد صبركرد
2-رقابت درصحنه سياسي تنهابين اصولگرايان نيست

خاتمی در اين ميان نيز حركت هايي از خود نشان داده است و برخلاف رویکرد موسوی، سعی کرده است که نقش و تاثیر خود در ناآرامی های تلخ خرداد 88 را از اذهان عمومی پاک کند.

لازم به ذكر است محمد رئوفي عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در اعتراض به رفتار خاتمي گفته بود:پروژه جديد خاتمي براي بازگشت به قدرت از قبل محكوم به شكست است چراكه هيچ جايگاهي بين مردم ندارد.

پيش از اين نيز موسوي گلايه خود از اين رفتار خاتمي اينگونه اعلام كرد:در آن زمان برخی آقایان در حال نامه نگاری برای گرفتن امتیاز برای خودشان بودند. حالا هم که تا حدودی آب ها از آسیاب افتاده خود را همه کاره می دانند و در فکر رهبری جنبش هستند.

تلاش های خاتمی برای بازگشت به حاکمیت اينگونه است که وی در این مسیر بنا بر قربانی ساختن موسوی و کروبی دارد.

لازم به ذکر است فردی به نام "خ" که از دوران تصدی ابوالفضل فاتح در ایسنا فعالیت می کرد و در حال حاضر به گفته خود از این خبرگزاری کنار رفته است این فعالیت را خط دهی می کند.

"خ" که از اصلاح طلبان افراطی است در حالی ادعا می کند از ایسنا کنار رفته که همچنان غرفه گردان این خبرگزاری در جشنواره مطبوعات و نیز خط ده اصلی تلاش برای بازگشت اصلاح طلبان می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها