کد خبر: ۶۴۸۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۱۳ تير ۱۳۹۱
کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا در سناریوی تحریم‌های نفتی علیه ایران اهداف شیطنت‌آمیزی را دنبال می‌کنند که در دوران دفاع مقدس در بدترین شرایط اقتصادی و سیاسی با شکست مواجه شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی طی  یادداشتی به بیان اهداف غرب در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران پرداخته است. متن این یادداشت به شرح زیر است:

 کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا و در ادامه سناریو کهنه تحریم‌های نفتی در جهت مقابله با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، اهداف شیطنت‌آمیزی را دنبال می‌کنند که در دوران دفاع مقدس در بدترین شرایط اقتصادی و سیاسی با شکست مواجه شده است. بدون شک ملت بزرگ ایران که طی 33 سال گذشته آموزش‌های سختی را پشت‌سر گذاشته است در این آزمون تکراری نیز، قدرتمند و سربلند به راه عزت و سرافرازی ایران اسلامی ادامه خواهد داد.

یقیناً بازنده این بازی سیاسی کسانی خواهند بود که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سیاست‌های سلطه‌جویانه آنها علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است. این بار نیز ملت سلحشور ایران، قدرتمند‌تر از همیشه تحت هدایت‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی این توطئه ناشیانه آنها که خود در دام آن گرفتار خواهند شد، نقش بر آب خواهند ساخت. اینک در ذیل به اختصار به بیان اهداف 10 گانه‌ای که غرب علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند می‌‌پردازیم:

1- مقابله با اقتدار علمی ایران و دست‌یابی ایران اسلامی به مرزهای دانش در معادلات علمی بین‌المللی.

2- جلوگیری از الگو شدن جمهوری اسلامی ایران باهویت دینی، فعال و پویا در بین ملت‌های منطقه.

3- ممانعت از پیشرفت پرشتاب علمی جمهوری اسلامی ایران که با کسب11 برابر رشد میانگین علمی جهانی، جایگاه بلندی را برای ایران اسلامی در سطح منطقه رقم زده است.

4- جلوگیری از افزایش قدرتمند علمی جمهوری اسلامی ایران که اقتدار سیاسی و اقتصادی ایران اسلامی را نیز به دنبال دارد.

5- ممانعت از تمایل دیگر کشورهای جهان در دست‌یابی به انرژی هسته‌ای به منظور حفظ انحصار فعالیت‌های هسته‌ای جهان در راستای سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب.

6- سرکوب هر نوع فعالیت مستقل هسته‌ای و تلاش در جهت اعمال مدیریت واحد بر گستره فعالیت‌های هسته‌ای جهان در چارچوب سیاست‌های استعماری و سلطه‌جویانه غرب.

7- آینده‌نگری در جهت مدیریت انرژی جهان پس از اتمام منابع نفتی و به اسارت گرفتن کشورهای نیازمند انرژی جایگزین در راستای اعمال سلطه اقتصادی و سیاسی در معادلات بین‌المللی نوین جهانی.

8- بهانه قرار دادن فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران اسلامی به منظور ادامه سناریوی توطئه‌های زنجیره‌ای در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران در قالب تشدید تحریم‌های نفتی.

9- بازداشتن جمهوری اسلامی ایران از ایفای نقش در بیداری اسلامی و نفوذ امواج انقلاب اسلامی در بین ملت‌های منطقه.

10- اجرای تبعیض‌گونه معاهدات بین‌المللی شامل آئین‌نامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کنوانسیون ژنو و معاهده منع تولید و گسترش سلاح‌های هسته‌ای NPT در راستای سیاست‌های سلطه‌جویانه غرب که سقوط جایگاه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بین ملت‌های آزاده جهان و کشورهای ناهمسو با سیاست‌های سلطه‌جویانه غرب را در پی خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها