کد خبر: ۶۴۶۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۲ تير ۱۳۹۱
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به علل افت کیفی آب قم طی روزهای اخیر گفت: کیفیت آب شهر قم تا روز چهارشنبه بهبود می‌یابد.

عبدالحمید توکلی‌بینا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه بیش از 72 ساعت انتقال آب سرشاخه‌های دز به استان قم به دلایل فنی متوقف شده بود، اظهار کرد: به همین دلیل شاهد افت کیفی آب در شهر قم بودیم.

وی دلیل قطعی آب از سرشاخه‌های دز و کاهش فشار آب را جا‌به‌جایی لوله اصلی انتقال آب در بستر سد در حال احداث کوچری دانست و تصریح کرد: به همین دلیل مجبور شدیم آب‌ مورد نیاز را از چاه‌های سطح شهر و چاه‌های علی‌آباد تامین کنیم که این مسئله موجب افت کیفیت آب شد.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب قم با تاکید بر اینکه آب سرشاخه‌های دز از صبح امروز وارد شبکه شده است، خاطرنشان کرد:‌ کیفت آب قم تا روز چهارشنبه بهبود می‌یابد.

توکلی‌بینا با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سر شاخه‌های دز که از پروژه‌های مهر ماندگار دولت محسوب می‌شود به سرعت پیشرفت دارد، اظهار کرد: تا تکمیل بلندترین تونل انتقال آب در این پروژه که 32 کیلومتر طول دارد فقط 400 متر باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شده تا پایان سال سد کوچری آبگیری شود، تصریح کرد: انتظار داریم از سال91 آب قم کاملا گوارا در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب قم با تقدیر از همشهریانی که در تابستان سال گذشته در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌اند، اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان مصرف آب به شدت افزایش می‌یابد، به همشهریان توصیه می‌کنیم آبیاری باغچه‌ها را در شب‌ها انجام داده و سرکشی به کولرهای منازل خود را فراموش نکنند.

توکلی‌بینا از شهروندان قمی خواست در ساعت‌های پیک مصرف یعنی 10 تا 14 و 18 تا 21 در مصرف آب صرفه‌جویی بیشتری داشته باشند، گفت: میزان بارندگی در سال نزدیک به نرمال بوده است، ولی به دلیل اینکه استان هشت سال با خشکسالی مواجه بوده باید سال‌های زیادی را بارندگی بالای نرمال تجربه کنیم تا خشکسالی‌های گذشته جبران شود.      

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب قم در پایان اظهار کرد: در صورت صرفه‌جویی در مصرف آب از سوی شهروندان با جیره بندی یا قطعی آب در فصل تابستان مواجه نخواهیم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها