کد خبر: ۶۴۵۴۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۱۱ تير ۱۳۹۱
مدیر شبکه العالم سکوت درباره اوضاع بحرین و سانسور خبرهای این کشور را "تروریسم رسانه‌ای" علیه مردم این کشور توصیف کرد و گفت: رسانه های غربی و عربی وابسته به جبهه استکبار، در بحرین چشمشان را درباره جنایات آل خلیفه می بندند، و در حوادث سوریه هم واقعیت ها را وارانه جلوه می دهند.
"سید احمد سادات" در مصاحبه با هفته‌نامه صدا و سیما، با اشاره به بروز بدترین تروریسم دولتی در بحرین گفت:  درحالی که 70 درصد مردم بحرین شیعه هستند، حکومت در اختیار یک خانواده است و نخست وزیر این کشور با 42 سال نخست وزیری رکورددار است.

سادات افزود: با شروع بیداری اسلامی در منطقه، مردم بحرین نیز احساس کردند که فضایی ایجاد شده است تا آنها هم مطالبات خودشان را بیان کنند، در مقابل حکومت نیز باشدت هر چه تمامتر با این مطالبات و خواسته های مردمی مقابله کرد و با گلوله به آن پاسخ داد.

سادات با اشاره به سانسور خبرهای مربوط به انقلاب مردم بحرین در رسانه های استکباری و دست نشانده تأکید کرد: در بحرین بزرگترین نقص حقوق بشر اتفاق می افتد، بیش از 80 نفر ازجمعیت 700 هزار نفری این کشور از جمله تعداد قابل توجهی کودک کشته می شوند، حتی کودک 11 ساله ای را محاکمه می کنند، با پزشکان بسیار خشن برخورد می شود و در واقع  تروریسم دولتی در بدترین وضعیت آن در بحرین نمود یافته است؛ ولی با این وجود رسانه‌های منطقه "دیپلماسی سکوت" را در پیش گرفتند.

تروریسم رسانه ای در بحرین
سادات افزود: درواقع ما شاهد یک «تروریسم رسانه‌ای» به تمام معنی هستیم  .. رسانه های غربی و عربی وابسته به جبهه استکبار در بحرین چشمشان را درباره جنایات آل خلیفه می بندند ولی در حوادث سوریه با وارانه جلوه دادن واقعیت ها ومونتاژهای تصویری وجعل اخبار به تروریستها کمک شایانی می کنند.

سادات ادامه داد: این چیزی جز تروریسم رسانه ای نیست، جالب اینجا است که بحرین از نظر فاصله مکانی، نزدیک ترین محل به شبکه الجزیره قطر است، اما این شبکه خبرهای بحرین را بطور کامل سانسور می کند. لذا نوعی دو گانگی در برخورد كشورهای منطقه نسبت به تحولات وجود دارد.

نادیده گرفتن حق بحرینی ها در تعیین سرنوشت
مدیر شبکه العالم خاطرنشان کرد: در لیبی حق تعیین سرنوشت یك حق مسلم مردمی شناخته شده است، اما همین حق در مورد مردم بحرین از سوی غرب و شورای همكاری خلیج فارس انكار می‌شود.

خبرها و تصاویر ویژه العالم از بحرین

سادات تأکید کرد: در این شرایط و با این برخورد غیر منصفانه رسانه ای، شبکه العالم اخباربحرین و انقلاب مردمی آن را به طور وسیعی پوشش داده است؛ حتی برخی سفرای غربی حاضر در کشور بحرین خبرها را از شبکه العالم پیگیری می کنند، و این گزارشی است که حکومت بحرین منتشر و به آن اذعان کرده است.

سادات افزود: بر ساس گزارشهای متعددی که منتشر شده، شبکه العالم در بحرین اولین شبکه شیعیان واهل تسنن است .. ما با استفاده از خبرنگاران افتخاری خود به اخبار و تصاویر اختصاصی و ویژه دسترسی خوبی داریم، و همواره اخبار بحرین جزو اولویتهای خبری شبکه است .

سادات با اشاره به تحت تعقیب بودن خبرنگار شبکه العالم در بحرین تأکید کرد: ما موفق شدیم خبرنگار العالم را از بحرین خارج کنیم و تلاش می کنیم که سایر خبرنگاران افتخاری شبکه هم که در فشار هستند، شناسایی نشده و آسیب نبینند.

مردم بحرین از حمایت رسانه ای ایران قدردانی می کنند
مدیر شبکه العالم  خاطرنشان کرد: مردم بحرین از جمهوری اسلامی ایران و صدا و سیما قدردانی می کنند، و بارها گفته اند که اگر حمایت های رسانه های جمهوری اسلامی ایران نبود، انقلاب مردم بحرین به این مرحله نمی رسید و ما می بینیم که مردم کماکان در صحنه اند و حکومت برای برگشت آبروی از دست رفته خود به دنبال گفت وگو با مردم است.

سادات گفت: عربستان سعودی در قالب سپر جزیره به بحرین لشکرکشی کرد، ولی این امر با هیچ واکنشی از طرف مدعیان حقوق بشر و مجامع بین المللی مواجه نشد؛ جالب اینجاست که در خصوص حوادث سوریه  همواره به نحوی مدعی دخالت ايران وحزب الله در سوریه شدند، تا توجیهی باشد در مقابل لشکرکشی سعودي به  بحرين و ترویج این امر که  ایران از علویهای هم پیمان خود در سوریه حمایت می کند و آنها نیز از سنی های همپیمان خود در بحرین.

انعکاس اخبار از قلب حوادث در سوریه
سادات با اشاره به حضور پر رنگ خبرنگاران و فعالان رسانه ای شبکه العالم در سوریه گفت: پس از حوادث اخیر سوریه شبکه العالم تعداد خبرنگاران خود را در این خطه از جهان اسلام افزایش داد به صورتیکه اکنون سه خبرنگار العالم در شهر دمشق فعالند و دیگر شهرها و استان های همجوار را نیز پوشش می دهند .. همچنین خبرنگاران دیگری نیز به عنوان  همکار در شهرهای حمص، دیرالزور و دیگر شهرها و مناطق مهم سوریه امر خطیرانعکاس اخبار و وقایع وارسال تصاویررا بر عهده دارند.

سید احمد سادات درباره جایگاه العالم در سوریه و فعالیت این شبکه در جریان حوادث اخیر این کشور، اظهار داشت: بعد از حوادث اخیر در سوریه نقش العالم به عنوان رسانه ای مستقل بسیار پر رنگ شد، و با توجه به اینکه رسانه های غربی و برخی شبکه های منطقه در جبهه ای واحد نقش تخریبی علیه حکومت و ملت سوریه به خود گرفتند، شبکه العالم وظیفه رساندن صدای گویای مردم و انعکاس واقعی حوادث سوریه را بر عهده گرفته، و تا کنون نقش مؤثر ومفیدی در این عرصه ایفا کرده است.

وضعیت خاص سوریه در جهان اسلام
سادات افزود: اوضاع سوریه در شرایط بیداری اسلامی در جهان اسلام یک وضعیت خاص و قابل تأمل است؛ سوریه از کشورهای مؤثر در محور مقاومت علیه اسرائیل و یکی از نزدیک‌ترین کشورهای دوست با ایران بوده است .. مواضع‌ انتقادی این کشور در قبال تعامل  اعراب با رژیم صهیونیستی و سرسپردگی به امریکا ، یکی از مسائل مهمی بوده که روابط این کشور با کشورهای عربی را همیشه با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی در منطقه فرصتی برای اسراییل و غرب و کشورهای عرب سرسپرده آمریکا فراهم کرد و آنها در این میان شمشیر ضدیت با حکومت اسد را در دست گرفتند.

جبهه گیری رسانه ای پس از آغاز بحران سوریه
سادات با اشاره به بحران سازی رسانه های غرب و هم پیمانان آن در منطقه علیه سوریه، گفت: در واقع جبهه رسانه ای جدیدی به سرکردگی آمریکا و با حضور رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه، قطر، عربستان سعودی و ترکیه شکل گرفت .. در مقابل نیز منظومه رسانه ای مقاومت شامل جمهوری اسلامی ایران، برخی شبکه های لبنانی و عراقی، و تلویزیون های سوریه در جبهه مقابل قرار گرفتند.

مدیر شبکه العالم تأکید کرد: شبکه های غربی و رسانه های همسو با آنها از همه ترفندها استفاده کردند تا حوادث سوریه را وارونه جلوه وهند و با توجه به گستردگی واستفاده از پشتوانه های اطلاعاتی، مالی و مونتاژسازیهای حرفه ای، از قضایای انسانی و حقوق بشری به نحو فزاینده ای استفاده کردند؛ آنها موفق شدند تا حدودی افکار عمومی کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار دهند، و با وارانه جلوه دادن واقعیتها به استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی خدمت کردند.

رسوایی رسانه های وابسته در جنایت حوله

سادات افزود: در این میان رسانه های مستقل از جمله العالم این اخبار غیر واقعی را به مدد الهی توانستند افشا کنند که یکی از مهمترین آنها، رسوایی رسانه های غربی هواداران و منطقه ای آنها در جعل خبر حادثه حوله بود.

سادات در شرح حادثه حوله گفت: تروریست ها در فاجعه ای بسیار دردناک بیش از 100 نفر از مردم این شهر که تعداد زیادی از آنها زن و کودک بودند، به طرز فجیعی قتل عام کردند.

وی ادامه داد: این رسانه ها از تصاویر به نحوی بهره برداری کردند که وانمود کنند حکومت سوریه این کار را کرده است، حتی بي‌بي‌سي در اقدامي غيرحرفه‎ای، تصویری قديمي را که مربوط به عراق بود به جای تصویر کشتار غیرنظامیان در حوله سوریه منتشر کرد؛ اما در نهایت مشخص شد که آن تصاویر آرشیوی از جنگ های قبلی بود.

اعتماد مردم سوریه به العالم
سادات نقش شبکه العالم در سوریه را ویژه و خاص دانست و گفت: بسیاری از خبرها و تصاویر ویژه در صحنه سوریه از طریق شبکه العالم منتشر می شود و حتی رسانه های سوریه نیز به نقل از العالم آن ها را انعکاس می دهند؛ میزان دسترسی ما به خبرها و منابع خبری به شکل مطلوبی است و این شبکه به عنوان رسانه مورد اعتماد مردم در استانها ، شهر ها و نقاط مختلف کشور سوریه شناخته شده است . 

همکاری تمام و کمال دولت سوریه با رسانه ها
مدیر شبکه العالم همکاری خوب دولت سوریه با رسانه های داخلی و خارجی را "تمام وکمال" توصیف کرد و گفت: با اینکه گزارش رسانه های جبهه استکبار اعم از غربی و عربی از جمله بی بی سی جهت دار و  غیر واقعی است، و تصویری که از صحنه تحولات سوریه نشان می دهند واقعیت سوریه نیست و حکومت سوریه هم به خوبی این را می داند؛ خبرنگاران این شبکه ها آزادانه در سوریه فعالیت می کنند.

سادات تأکید کرد: دولت سوریه بارها برای نشان دادن دروغ ها و ادعاهای بی اساس تروریست ها، خبرنگاران را به مناطق مختلف دعوت می کند تا واقعیت ها را به تصویر بکشند. به عنوان مثال در شهر حمص تروریست ها تونل های زیر زمینی احداث کرده بودند که در آنجا مردم عادی را زندانی و شکنجه می کردند؛ آنها همچنین  از این تونل ها برای انتقال سلاح استفاده می کردند ویا در جسر الشغور بیش از 100 نفر از نظامیان را در اقدامی کاملا غیرانسانی به طرز فجیعی کشتند که حکوت از خبرنگاران حتی رسانه های جبهه مقابل  برای انعکاس واقعی حوادث دعوت کرد.

سادات در تحلیل اوضاع و شرایط سوریه و مقایسه آن با دیگر کشورهای عربی منطقه گفت: در کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها رخ داد، مردم علیه حکومت هایی قیام کردند که دست نشانده و دنباله رو آمریکا، حامی رژیم صهیونیستی و برخی هم پیمان با این غده سرطانی بودند.

قیام ملتهای عربی ضد رژیم های آمریکایی و صهیونیستی بود
وی ادامه داد: این قیام ها محصول مطالبات متراکمی بود که در سالهای مختلف شکل گرفته بود. بن علی در تونس به عنوان یکی از بزرگترین دیکتاتورها علاوه برآمریکا با رژیم صهیونیستی رابطه حسنه داشت و با هرگونه مظهر دینی و اسلامی مقابله می کرد .. در مصر هم حکومت دست کسانی بود که با رژیم صهیونیستی پیمان ننگین کمپ دیوید را امضا کرده بودند. رژیم مصر با همراهی و هم پیمانی رژیم صهیونیستی عامل حمله به غزه بود.

سادات گفت: این انقلاب ها ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی، با تاکید بر اسلام خواهی و از پایتختها وشهرهای بزرگ به صورت کاملا مسالمت آمیز شروع شد، و به دیگر نقاط کشور گسترش یافت.

تفاوت اوضاع سوریه با انقلابهای عربی
مدیر شبکه العالم خاطرنشان کرد: اوضاع در سوریه کاملا برعکس است، در این کشور تحرکات از مرزها شروع شد، حملات مسلحانه از "درعا" نزدیک مرز اردن و "دیر الزور" نزدیک مرز ترکیه آغاز شد، و در آن زمان در استانها و شهرهای اصلی سوریه هیچ خبری نبود.

سادات تأکید کرد: اکثریت مردم با حکومت سوریه همگامند و مخالف هرج و مرج و گروههای تروریستی و وهابی هستند .. البته مردم درعا به دنبال اصلاحات بودند و مخالفان داخلی هنوز هم اصلاحات را دنبال می کنند، ولی در سوریه عامل خارجی در بحران پر رنگ است.

مدیر شبکه العالم تأکید کرد: نقش عربستان به خصوص "بندر بن سلطان" و ارتباطی كه از طریق دولت اردن با برخی عشایر مخالف دارد و پولی كه به آنها تزریق می‌كند و نیز انتقال بخشی از القاعده از یمن ، کویت ، لیبی ، تونس ، عراق به سوریه توسط دستگاه اطلاعات سعودی وبا همکاری سرویسهای اطلاعاتی غرب، از جمله این عوامل خارجی است.

چرا آمریکا از سوریه انتقام گرفت
سادات در خصوص نقشه آمریکا علیه سوریه گفت: آمریکا به دنبال آن بوده که با سوء استفاده از فرصت به وجود آمده درنتیجه تحولات منطقه، اگر توانست دولت اسد را ساقط كند و در غیر این صورت آن را چنان تضعيف نمايد كه بتواند امتيازهايي كلان در مورد روابط با ايران و حزب الله از آن بگيرد، و به تدريج سوريه را از محور مقاومت حذف كند.

سادات درباره دلیل این نقشه آمریکا اظهار داشت: سوریه تنها کشور عربی بود که در 8 سال دفاع مقدس در کنار ایران بود، و در جنگ 22 روزه غزه و 33 روزه لبنان از جریان مقاومت حمایت کرد .. سوریه در هلال شیعی که ملک عبدالله اردنی آن را مطرح کرد، نقش کاملاً برجسته و محوری ایفا می کند، لذا بایستی سوریه ساقط شود تا بتوان با ایران برخورد کرد.

سادات درخصوص نحوه سازماندهی عناصر مسلح و تروریست در سوریه گفت: در ابتدا از مرزهای اردن، تركیه و لبنان سلاح، پول و امكانات تلفن‌های ماهواره‌ای را وارد سوریه كردند؛ بعد به تحریك مردم سوریه علیه رژیم بشار اسد پرداختند تا به این وسیله به مردم مصر، تونس، لیبی، یمن و... اعلام كنند آن چیزی كه در كشورهای شما اتفاق افتاده، اگر برایتان انقلاب بود و حق‌تان هم بوده در سوریه هم همین اتفاق در حال وقوع است.

وی ادامه داد: آن‌ها عده ای را هم از داخل مردم سوریه كه از نحوه برخورد با فساد اداری، مالی و مشكلات جامعه سوریه ناراضی بودند، تحریك كردند و بدین ترتیب تلاش کردند با تحرکات و شعارهایی خطرناک، مردم را به جان هم بیندازند.

سادات خاطرنشان کرد: البته آنها نتوانستند داخل سوریه را تحت تأثیر قرار دهند، لذا مخالفان مسلح ومزدوران وهابی  در ترکیه اردو زدند از طریق افسران اطلاعاتی سیا آموزش داده شدند. سلاح هم با حمایت مالی سعودی و قطر برای معارضان تامین شد. با همه این تلاش ها معارضان مسلح هنوز نتوانسته اند یک شهر را در سوریه بطور کامل در اختیار بگیرند. چرا که مردم وحدتشان راحفظ کرده اند، مردم استانها مختلف سوریه از مخالفان حمایت نمی کنند.

مخالفان داخل سوریه با اقدامات مسلحانه مخالفند
سادات تأکید کرد: مخالفان داخل سوریه به دنبال اقدامات مسلحانه نیستند، بلکه آنها خواستار اصلاحاتند، ولی معارضان بیرونی که جبهه استکبار جهانی از آنها حمایت می کند، در نقاط مختلف مرزی مشکل ایجاد می کنند و افراد مسلح را به داخل می فرستند .. تصاویری که از رسانه ها منتشر می شود نتیجه اقدامات مسلحانه این گروه ها است؛ و رسانه های وابسته به جبهه استکبار عربی و غربی  با وارانه نشان دادن واقعیتها و مونتاژ تصاویر و شگردهای تبلیغی می کوشند جنایات تروریست ها را به گردن حکومت بیندازند، و با حجم وسیع تبلیغاتی بر افکار عمومی اثر بگذارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها