کد خبر: ۶۴۳۰۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۱۰ تير ۱۳۹۱
طی مراسمی که هم اکنون توسط نیروهای مسلح مصر در حال برگزاری است، شورای عالی نظامی مصر قدرت را به طور رسمی به "محمد مرسی"، رئیس جمهور منتخب این کشور منتقل کرد.
فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع نوشت: به دنبال سرنگونی رژیم حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر در 11 فوریه 2011 که به دنبال هفته‌ها تظاهرات و اعتراض‌های مردمی صورت گرفت، شورای نظامی مصر قدرت را در دست گرفت.

این شورا که اعضای آن را از نزدیکان به شخص حسنی مبارک تشکیل می‌دهند و در واقع به دستور رئیس جمهوری مخلوع این کشور تشکیل شد، پس از یک سال و نیم اداره امور مصر و حاکمیت بر این کشور امروز به طور رسمی از عرصه سیاسی مصر کناره‌گیری کرده و قدرت را به "محمد مرسی"، رئیس جمهور منتخب این کشور تحویل می‌دهند.

به همین منظور هم اکنون مراسمی توسط نیروهای مسلح این کشور در حال برگزاری است و در این راستا نیز شورای عالی نظامی مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر قدرت را به مرسی محول می‌کند.

در بیانیه‌ای شورای عالی نظامی مصر آمده است‌: شورای عالی نظامی مصر در تاریخ 11 فوریه سال 2011 میلادی اعلام کرد که این شورا جایگزین حکومت مشروعی که مردم به دنبال آن هستند، نخواهد بود و به هیچ عنوان تلاش نمی‌کند به دنبال کسب قدرت باشد و زمانی که رئیس جمهور با اراده مردم انتخاب شود، قدرت را به وی منتقل خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است‌: امروز روز عمل به این وعده است، روزی که ارتش بزرگ ما و رهبری ملی آن این نکته را اثبات کند که ارتش بعد از خداوند، حافظ و نگهبان ملت است.

این مراسم با نواختن سرود ملی و سخنرانی سرلشکر "محمد صابر عطیه"، رئیس ستاد عملیات نیروهای مسلح مصر می‌شود و پس از پرواز جنگنده‌های مصری در آسمان این کشور و پس از آن سخنرانی "محمد حسین طنطاوی"، وزیر دفاع مصر و رئیس شورای عالی نظامی این کشور ادامه یافته و با شلیک 21 توپ پایان می‌یابد.

شورای عالی نظامی مصر در طول یک سال و نیم اداره امور کشور مصر همواره نشان داد که ادامه دهنده و رهرو سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم حسنی مبارک است و بارها و در حوادث متعدد از جمله العباسیه، دفتر نخست‌وزیری، پورت سعید و غیره این موضوع را در عمل به اثبات رساند.

شورای عالی نظامی مصر و تصمیمات آن همیشه مورد اعتراض مردم مصر بود و مردم  بارها در تظاهرات‌ها و اعتراض‌های مکرر خود خواستار کناره‌گیری نظامیان این کشور از عرصه قدرت بوده‌اند.

شورای عالی نظامی مصر برای مقابله با تحقق خواست و اراده مردم در به قدرت رسیدن محمد مرسی،‌ "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک را وارد عرصه و کارزار انتخاباتی کرد و در آخرین روزها انحلال مجلس منتخب مردم را اعلام و متمم قانون اساسی این کشور را با هدف محدود کردن اختیارات ریاست جمهوری صادر کرد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها