کد خبر: ۶۴۲۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۰ تير ۱۳۹۱

وطن امروز:

روز پنجشنبه به تمرین تیم رفتید و جلسه‌ای خصوصی را با بازیکنان برگزار کردید. ماحصل این جلسه بازتاب‌های زیادی را در رسانه‌ها داشته است.

من باید با بازیکنان حرف می‌زدم تا آنها بدانند که در باشگاه آخرین تصمیم را من و علی پروین می‌گیرم. شایعات زیاد شده بود و من باید با آنها حرف می‌زدم.

شما همان روز اعلام کردید که تا 24 ساعت آینده تکلیف سرمربی پرسپولیس مشخص می‌شود. اما هنوز اتفاقی نیفتاده است
حاشیه دو‌رو‌بر تیم زیاد است. مثل همان حاشیه‌هایی که گفتند یک مربی ایرانی روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند. من از اولش هم 4گزینه داشتم و با همه آنها مذاکره کردم. مهم‌ترین آنها مانوئل خوزه بود که در طول 10 سال 11 تا قهرمانی آورده بود. اما حقیقت این است که قیمت پیشنهادی او بسیار بالا بود و اگر من می‌خواستم آن رقم را به او بدهم به فوتبال ایران و مربیان ایرانی ظلم می‌شد. ماجرای حضور

علی دایی و مایلی‌کهن هم که به نظر فقط شایعه بود.
من علی دایی را دوست دارم و خودم هم بین هواداران می‌روم و تشویقش می‌کنم. هم او و هم محمد مایلی‌کهن مربیان خوبی هستند اما من یک سرمربی خارجی را به پرسپولیس می‌آورم. چون در نظر‌سنجی که در سایت باشگاه انجام داده‌ایم مربیان خارجی بالاترین رای را آورده‌اند. اگر از من می‌خواهید بپرسید باید بگویم که مربی خارجی به ایران می‌آید مگر اینکه اتفاقی بیفتد یا مثلا من بمیرم.

حالا واقعا تکلیف نیمکت پرسپولیس چه می‌شود. شب گذشته خیلی از سایت‌های خبری نوشتند که کالدرون سرمربی می‌شود.
یک چیزی را دقت کنید. این را قبول دارم که ما زمان را از دست داده‌ایم. ولی هواداران باید به من اعتماد داشته باشند. من سال گذشته و به خاطر علاقه آنها رفتم و دنیزلی را به پرسپولیس آوردم. مهدوی‌کیا و زاید را آوردم. چرا؟ چون هوادار دوست داشت که این مهره‌ها در تیمش بازی کنند. من به خاطر دنیزلی صبر کردم و اگر این ریسک من جواب می‌داد حالا اوضاع طور دیگری بود. پنجشنبه‌شب تا ساعت یک و نیم بامداد با علی پروین در جلسه بودیم. ایشان بر این عقیده هستند حالا که زمان را از دست داده‌ایم دیگر نباید عجله کنیم. باید 3-2 روز دیگر صبر کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. پروین به من گفته که با کمک جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس جلسه‌ای را برگزار می‌کنند تا در این باره تصمیم‌گیری کنند.

گزینه‌های شما همان متسو و کالدرون هستند؟
من از رفتاری‌هایی که درباره متسو شد گلایه دارم. او به ایران آمد و عاشق این بود که تیمش را قهرمان کند و برای این کار برنامه داشت. اما یکسری اتفاقات از دل فدراسیون و همچنین اتفاقاتی که در تمرین پرسپولیس افتاد دل او را شکست. آنها به مربی فرانسوی و مسلمان شده ما می‌گفتند منشوری! متسو و کالدرون هر 2 جزو گزینه‌های ما هستند. متسو 48 ساعت است که منتظر جواب ما‌ست. او ایران را خیلی دوست دارد و از رفتار مردم خوشش آمده بود. کالدرون هم همین طور. او در مادرید اسپانیا‌ست و حتی وسایلش را جمع کرده بود که به ایران بیاید اما من به ایشان زنگ زدم و گفتم که فعلا دست نگه دارد. علاوه‌بر این من با مربیان بزرگ دنیا هم حرف زده‌ام. باید هواداران صبر کنند و به من اعتماد داشته باشند.

آنها نگران هستند و این حق طبیعی‌شان است. رقیب آنها، استقلال تقریبا تمرینات بدنسازی را تمام کرده است و... .
الان تمرینات پرسپولیس هم به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. اگر سرمربی جدید هم می‌آمد نمی‌توانست کار تاکتیکی کند. ما هنوز در دوران بدنسازی هستیم و داریم زیر نظر مربی بدنساز تمرینات را ادامه می‌دهیم. به عقیده من کسی که می‌خواهد سرمربی پرسپولیس شود باید در ‌شأن این تیم باشد. شأن پرسپولیس قهرمانی است. دوم هم اینکه پولی را که طلب می‌کند رقمی نزدیک به مربیان ایران باشد تا به آنها ظلم نشود.

شما در مصاحبه قبلی‌تان اعتراضی را به برنامه‌ریزی سازمان لیگ برتر کرده بودید. مدیر‌عامل پرسپولیس البته یکی از منتقدان کارلوس کی‌روش هم هست.
من منتقد او نیستم اما حرفم این است که به خاطر ایشان می‌خواهند جام حذفی را حذف کنند. کجای دنیا از این اتفاقات می‌افتد؟ درباره لیگ اما حرف‌های زیادی دارم که هوادار باید همه آنها را بشنود. من نمی‌دانم چطور در سازمان لیگ برنامه‌ریزی می‌کنند که پرسپولیس در گرم‌ترین‌ماه سال با‌ید به گرم‌ترین منطقه ایران برود و در سردترین‌ماه سال هم باید در سردترین جای ایران بازی کند. برنامه‌ریزی‌ها علیه پرسپولیس کلید خورده است. من اول سرمربی را مشخص می‌کنم و بعدا حرف‌هایی که در دلم هست را به گوش هواداران می‌رسانم.

و اعتراض اصلی شما به فوتبال بازی کردن در ‌ماه مبارک رمضان.
ما هم مثل کشورهای عربی باید این لیگ را در‌ ماه مبارک تعطیل کنیم. امروز نامه‌ای را در این باره به سازمان لیگ می‌نویسیم.

اما عزیز‌محمدی که عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون است گفته که این کار امکان ندارد چون‌کنفدراسیون اصرار دارد بازی‌ها برگزار شود. بازی‌ها بعد از افطار است و حتی در کشورهای عربی هم بازی‌ها برگزار می‌شود.
یعنی چه که نمی‌گذارد؟ امثال مرا ببرید، ما آنجا چانه‌زنی می‌کنیم. باید بازیکنان بتوانند در این ‌ماه به عبادت بپردازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها