کد خبر: ۶۴۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۱۳ آبان ۱۳۸۹
به گزارش 598 به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان در جلسه کارگروه فرهنگ و هنر استان خراسان شمالي که امروز چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: موضع ملت ايران در برابر هجمه فرهنگي دشمنان بالاتر از مقاومت و ايستادگي است، موضع دفاعي نتيجه‌اي جز شکست ندارد.
وي افزود: براي غلبه بر هجمه فرهنگي دشمنان بايد ارزش‌هاي متعالي‌تري را به مردم و جامعه بشري معرفي کنيم، هيچ ارزشي متعالي‌تر از فرهنگ انتظار، امامت و ولايت نيست.
رئيس‌جمهور غفلت از بهترين ذخيره فرهنگي يعني فرهنگ انتظار را مشکل بشريت و فرهنگ کشورمان خواند و گفت: بايد به مسير اصلي خود بازگرديم، خارج از فرهنگ متعالي انتظار، امامت و ولايت، هيچ حقيقت و ارزشي وجود ندارد.
وي با تأکيد بر اينکه دولت در رويکرد جديد خود، توجه به توليدات فرهنگي را مورد توجه ويژه قرار داده است، اظهار داشت: اگر فعاليت‌هاي اقتصادي و عمراني هم در کشور صورت مي‌گيرد بايد از شاخصه فرهنگي برخوردار باشد.
احمدي‌نژاد زمينه‌سازي براي شکوفايي استعدادهاي الهي انسان و حرکت دادن انسان به نقطه متعالي‌تر و متکامل‌تر را هدف فعاليت‌هاي فرهنگي دانست و گفت: اگر انسان‌ها به حرکت درآمده و در صراط مستقيم الهي قرار بگيرند و شکوفا شوند، هيچ مشکلي در جامعه بشري وجود نخواهد داشت.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه فعاليت فرهنگي بايد منجر به باز کردن راه براي ورود انسان به صراط مستقيم الهي شود، اظهار داشت: کسي که فعاليت فرهنگي انجام مي‌دهد بايد از صراط مستقيم شناخت داشته باشد و بتواند در انسان‌ها براي ورود به اين صراط انگيزه ايجاد کند.
احمدي‌نژاد تصريح کرد: صراط الهي چيزي جز وجود نازنين امام عصر(عج) نيست، چرا که امام تجلي اکمل خداي متعال و بالاترين آيه الهي است. از اين رو بايد براي معرفي صراط مستقيم، امام هستي را معرفي کرد.
رئيس‌جمهور انگيزه اصلي حرکت تکاملي و تعالي‌بخش در وجود انسان را عشق و محبت دانست و گفت: کينه‌ورزي انسان را به صراط مستقيم نمي‌رساند. بايد عشق به خوبي‌ها، زيبايي‌ها و کمال در دل انسان‌ها زنده شود و عينيت تجلي عشق جز در عشق به امام هستي نيست.
احمدي‌نژاد ادامه داد: هنر يک مربي فرهنگي اين است که حقيقت امام و عشق به امام را معرفي و ترويج کند و هنر انسان فرهنگي اين است که از بستر عشق و محبت آموزه‌ها و مفاهيم متعالي را به ديگران منتقل کند.
رئيس‌جمهور يکي از عوامل اصلي در انتقال مفاهيم و ارزش‌هاي الهي را بزرگ شمردن همه انسان‌ها دانست و گفت: کسي که ديگران را حقير و کوچک مي‌شمارد نمي‌تواند معلم فرهنگي باشد.
احمدي‌نژاد با بيان اينکه استان خراسان شمالي از ظرفيت‌هاي ارزشمند و فراوان فرهنگي برخوردار است، خواستار همدلي و انسجام همه دستگاه‌ها و مديران فرهنگي استان در توليد محتواي فرهنگي و ارايه الگو در فعاليت‌هاي فرهنگي شد.
در کارگروه فرهنگ و هنر استان خراسان شمالي محورهاي پيشنهادي کارگروه براي اعتلاي سطح فرهنگي استان مورد بحث و تصميم‌گيري قرار گرفت.
ارتقاي فرهنگ عمومي، توسعه و تقويت فعاليت‌هاي فرهنگي زنان، ترويج فرهنگ پايداري، ايثار و شهادت، ساماندهي مواريث فرهنگي، تکميل و تجهيز زيرساخت‌هاي ورزشي و توسعه و تقويت فعاليت‌هاي هنري، افزايش نشاط و شادابي جوانان و نوجوانان از جمله محورهاي پيشنهادي کارگروه بود که در جلسه مورد بررسي قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها