کد خبر: ۶۳۹۸۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۰۸ تير ۱۳۹۱
درخواست هیئت آمریکایی برای دیدار و گفتگو با محمد مرسی:
بنابر اخبار منتشر شده در رسانه های عربی هیئت آمریکایی در ماه میلادی آینده به منظور دیدار و گفتگو با رئیس جمهور جدید مصر عازم قاهره خواهند شد. هفته نامه فلسطینی المنار با انتشار این خبر هدف آمریکایی ها از این سفر را اختلاف افکنی بین گروه های اسلام خواه مصر وهمچنین نگرانی های رژیم صهیونیستی از مواضع محمد مرسی دانست. به گفته منابع آگاه از جمله برنامه این هیئت آمریکایی، گفتگو با رئیس جمهوری جدید بر سر موضوعات مختلف و در مقابل اطلاع یافتن مواضع قاهره در قبال آن موضوعات خواهد بود.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، بنابر اخبار منتشر شده در رسانه های عربی هیئت آمریکایی در ماه میلادی آینده به منظور دیدار و گفتگو با رئیس جمهور جدید مصر عازم قاهره خواهند شد.

هفته نامه فلسطینی المنار با انتشار این خبر هدف آمریکایی ها از این سفر را اختلاف افکنی بین گروه های اسلام خواه مصر وهمچنین نگرانی های رژیم صهیونیستی از مواضع محمد مرسی دانست.



به گفته منابع آگاه از جمله برنامه این هیئت آمریکایی، گفتگو با رئیس جمهوری جدید بر سر موضوعات مختلف و در مقابل اطلاع یافتن مواضع قاهره در قبال آن موضوعات خواهد بود.

همچنین اسلام تایمز در این خصوص نوشت: یکی از موضوعاتی که در چنین شرایط خاورمیانه برای آمریکایی ها مهم است، روابط  آتی قاهره با جنبش حماس و همچنین مواضع دولت جدید مصر با موضوع سوریه است که در نشست  آتی مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

موضوع از سرگیری روابط و ایجاد هماهنگی ها بین مصر و رژیم صهیونیستی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در این نشست به آن پرداخته می شود.

کمک های واشنگتن به قاهره نیز در دیدار آتی مقامات آمریکایی با محمد مرسی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

در حالی قرار است این سفر مقامات آمریکایی به قاهره انجام شود، که طی هفته های اخیر منابع خبری از تصمیم سران صهیونیستی برای سفر به واشنگتن خبر داده بودند.

این در حالی است که همه تیرهای رها شده از سوی جبهه دشمنان انقلاب مصر برای ضربه زدن به این انقلاب بی نتیجه ماند، در نتیجه صهیونیستها نیز از ترس آینده روابط خود با مصر دستپاچه و هراسان به منظور تعیین استراتژی جدید در برابر اسلام گرایان راهی واشنگتن شدند.

قرار بود محور این نشستهای فوق العاده و محرمانه بحث و بررسی آینده روابط رژیم صهیونیستی با قاهره و همچنین گرفتن تضمین هایی از سوی دولت آمریکا در این خصوص باشد.

بنابراین کاملا روشن و مبرهن است که سران آمریکایی که قرار است به زودی وارد قاهره شوند، در صدد کلید زدن پروژه خود در مصر انقلابی هستند تا بتوانند در وحله اول با اختلاف افکنی از طریق وعده و وعیدهای توخالی، میان احزاب و گروه های مصری فاصله ایجاد کنند و در نهایت هم با رخنه در میان صف اسلام گرایان آنان را از رسیدن به اهداف اصلی شان در مسیر انقلاب بازدارند.

به این ترتیب سران انقلابی مصر، به ویژه "محمد مرسی" که به عنوان اولین رئیس جمهور بعد از انقلاب در این کشور به شمار می رود، باید کاملا هشیارانه در برابر آمریکایی ها عمل کنند و با برخوردی قاطعانه با آنان، هرگز از تعهدات سابق خود در قبال انقلاب مصر عقب ننشینند.

لازم به ذکر است که تدابیر ایالات متحده در قبال انتخابات ریاست جمهوری مصر و درخواست و اعلام سفر هیئت امریکایی به مصر در حالی رخ می دهد که پس از پیروزی اسلام خواهان در مصر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک دیپلماسی منفعلانه هنوز هیچ اقدام مشخصی را در این خصوص انجام نداده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها