کد خبر: ۶۳۹۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۲ تير ۱۳۹۱
پایگاه 598 - حجت الاسلام عبد الصالح شمس اللهی از پژوهشگران و مبلغان حوزه علمیه قم در سخنانی که در مصلای شهر فولاد شهر اصفهان وبه مناسبت میلاد امیر المومنین (علیه السلام) و رحلت امام راحل (قدس سره) ایراد گردید اصلی ترین علت عدم حاکمیت سیاسی بیشتر انبیا و اولیا و مردان الهی را در طول تاریخ نداشتن یاران سر سپرده و پا به رکاب دانست . ایشان با استناد به تاریخ این نکته را مورد توجه قرار داد که اندک کسانی از جبهه حق چون سلیمان نبی و یوسف پیغمبر که تشکیل حکومت دادند نیز با توکل بر خدا و استفاده از نیروی مجاهدت مردمی بود که توانستند حکومت هایی الهی تشکیل بدهند و در برهه ای از زمان طعم شیرین الهی زیستن را به مردم بچشانند .

وی در ادامه افزود آنچه امام راحل را موفق به تشکیل نمونه ای از حکومت اسلامی در آخر الزمان نمود یارانی بودند که با حرکت سر انگشت امام از عزیزترین دارایی خود یعنی جان گذشتند و پیشوای خود را یار شدند تا آرمانهای بلند الهی و آرزوی دیرینه انبیا و اولیاء الهی را به منصه ظهور برسانند.

ایشان در ادامه با تمسک به روایاتی در باب آخر الزمان انقلاب اسلامی و امام راحل را وعده داده شده از طرف پیامبر اسلام دانسته و خصوصیات یاران امام راحل را از زبان پیامبر تشریح نمودند.

در ادامه فایل صوتی کامل این سخنرانی ارائه میشود :

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها