کد خبر: ۶۳۸۲۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۳     ۰۷ تير ۱۳۹۱

بولتن نیوز: هرچند سازمان جاسوسي- نظامي موساد عامل اصلي شهادت دانشمندان هسته‌اي ايران است اما همواره نحوه حضور جاسوسان تروريست موساد در داخل خاك ايران مورد سوال بوده است. منابع آگاه با نام بردن از اقلیم کردستان عراق، یک کشور همسایه شمالی ایران را مسیر ترانزیت آزادانه عوامل در حال آموزش عملیات تروریستی علیه ایران و بین اقلیم کردستان عراق و رژیم اشغالگر قدس اعلام کرده اند.

در رابطه با نقش اقلیم کردستان در فعالیتهای تروریستی در به شهادت راسانیدن دانشمندان هسته ای ایران، روزنامه ملت ما نوشته است: يكي از سوالاتي كه همواره ذهن افكار عمومي و همچنين مسئولان ايراني را به خود مشغول كرده اين پرسش است كه حملات تروريستي عليه دانشمندان ايراني از كدام ناحيه صورت مي‌گيرد و آبشخورش كجاست.   هرچند تقريبا سازمان جاسوسي- نظامي موساد عامل اصلي شهادت دانشمندان هسته‌اي ايران معرفي شده است اما همواره نحوه حضور جاسوسان تروريست موساد در داخل خاك ايران از بحث‌هاي بحث‌برانگيز در ميان عوام و خواص بوده است.
 
برخي با ارايه اين تحليل كه آذربايجان محل آموزش و برنامه‌ريزي موساد براي انجام عمليات در خاك ايران است نظريات خود را ارائه دادند اما هرگز اين ادعا، با مستندات دقيقي همراه نشد تا اين پرسش همچنان باقي بماند كه جاسوس‌هاي تروريست از كدام مرز جغرافيايي وارد ايران شده و در چه محلي آموزش‌هاي لازم را براي انجام عمليات ضدايراني ديده‌اند. سوالي كه حيدر مصلحي چند روز پيش و در اظهاراتي پاسخ آن را داد. اگرچه با اظهارات وزير اطلاعات بازهم كشور آذربايجان مورد توجه قرار گرفت.
 
چرا كه اسرائيل با توجه به نزديكي آذربايجان به ايران نگاهي استراتژيك به توسعه حوزه نفوذ خود در جمهوري آذربايجان داشته و اين امر را با برنامه‌اي دقيق و فارغ از تبليغات در حال پيشبرد دارد. اما بررسي‌ها نشان داد كه بايد اصل قضيه را در جاي ديگري جست‌وجو كرد؛ اقليم كردستان.  وزير اطلاعات در اين زمينه تصريح كرده بود: «رژيم اشغالگر قدس از خاك يك اقليم مجاور خاك ما حداكثر بهره‌برداري را كرده است، حتي در آنجا پايگاه آموزش تروريستي و پادگان نظامي در اختيار دارد.
 
ستاد عملياتي مشترك امريكا، انگلستان و رژيم اشغالگر قدس در همان‌جا مستقر است ‌وعليه كشور ما سناريوهايي را طراحي و اجرا مي‌كند. البته يقين داريم كه اين وضع با اطلاع و با اجازه دولت این کشور نيست، همچنين در اطلاعات جمع‌آوري شده درباره دو شبكه اخير ملاحظه شد كه تروريست‌ها به‌راحتي و به فراواني از خاك يك كشور همسايه براي رفت و آمد آزادانه به سرزمين‌هاي اشغالي و براي نقل و انتقال اسلحه و مواد انفجاري استفاده مي‌كنند.» ...
 
...  اين مسئله تا جايي پيش رفته است كه خيلي‌ها بر اين باورند كه كردستان عراق نه‌تنها به مكاني امن براي جاسوسان موساد تبديل شده است، بلكه حتي رژيم صهيونيستي توانسته است در اين مكان پادگان نظامي هم به راه بيندازد. بدون شك براي اين ادعاي جمهوري اسلامي شواهدي نيز وجود دارد. چندي پيش روزنامه فرانسوي (لوفيگارو) با ارايه دلايل و شواهد متعدد اعلام كرد كه منطقه كردستان عراق به اتاق عمليات موساد براي ضربه زدن به عراق و ساير همسايگان اين كشور تبديل شده است.
 
اين روزنامه فرانسوي با انتشار گزارشي با ارايه ادله متعدد نوشت كه شمال عراق اتاق عملياتي موساد براي اجراي عمليات‌هاي مختلف عليه عراق و كشورهاي همسايه آن است. در حالي كه منابع خبري ماه‌هاي اخير از تحركات و نفوذ گسترده رژيم صهيونيستي در منطقه كردستان عراق پرده برداشته بودند، اما اين‌بار منابع آگاه فاش كردند كه اماراتي‌ها هم به اين توطئه پيوسته‌اند.
 
همزمان با تحليل روزنامه «لو فيگارو» فرانسه برخي منابع آگاه خبري در عراق فاش كردند كه دستگاه جاسوسي موساد توانسته است گروه‌ها و شبكه‌هاي تروريستي را براي انجام عمليات جاسوسي و ترور در اين منطقه يعني كردستان عراق، مستقر كند.  هر چند كه مقامات كرد اين گزارش را تكذيب كردند اما منابع آگاه مذكور به‌طور مشخص از تلاش موساد براي انجام عمليات جاسوسي در اين منطقه براي ضربه زدن به ثبات و امنيت جمهوري اسلامي ايران خبر دادند.
 
اين منابع تاكيد كردند كه موساد بعد از نفوذ گسترده خود در كردستان عراق در تلاش است تا با كردهاي ايران در اين منطقه ارتباط برقرار كند و بعد آنان را فريفته و اطلاعات مهم و دقيقي از ايران كسب كند.  منابع خبري تاكيد كردند كه هدف موساد از جمع‌آوري اطلاعات از كردهاي ايراني، تنها براي انجام عمليات تروريستي در خاك ايران عليه اهدافي است كه براي رژيم صهيونيستي بسيار با اهميت و استراتژيك به شمار مي‌رود. از جمله اين اطلاعات، اطلاعاتي راجع به دانشمندان هسته‌اي ايران و مراكز مهم و حساس اين كشور به شمار مي‌رود.
 
همچنين همزمان با افزايش تنش ميان تهران و واشنگتن با اعلام آغاز غني‌سازي ۲۰ درصد توسط ايران و ترور يكي ديگر از كارشناسان هسته‌اي، «جرج مالبرونو» سرمقاله نويس مشهور روزنامه فرانسوي «لو فيگارو» به گفته‌هاي يك مقام امنيتي عراقي استناد كرده و مي‌نويسد كه امريكا و رژيم صهيونيستي از همكاري مخالفان كرد ايراني مقيم كردستان عراق براي ضربه زدن به منافع جمهوري اسلامي سود مي‌برند. فيگارو مي‌نويسد: امريكا و اسرائيل از طريق حضور در كردستان عراق، حجم عمليات خرابكارانه خود بر ضد تاسيسات هسته‌اي و همچنين ترور دانشمندان اتمي ايران را افزايش داده‌اند.
 
شبكه الجزيره نيز چندي پيش در گزارشي فاش كرد كه تيم‌هاي اطلاعاتي ـ امنيتي رژيم صهيونيستي از زمان اشغال عراق توسط نيروهاي امريكايي در شمال عراق حضور مستمر داشته و فعاليت خود را با نيروهاي اشغالگر هماهنگ مي‌كنند. اين تيم‌ها مامور برپايي ايستگاه‌هاي اطلاعاتي و شنود بسيار پيشرفته در منطقه شمال عراق بودند تا از اين مناطق تمامي منطقه خليج فارس، خاورميانه و به‌ويژه ايران را زيرنظر بگيرند.
 
شايد بتوان گزارش روزنامه يديعوت آحارونوت مربوط به اول دسامبر سال ۲۰۰۵ را مهم‌ترين گزارش در رابطه با فعاليت‌هاي جديد رژيم صهيونيستي در عراق و منطقه دانست. در اين گزارش آمده بود كه شركت‌هاي اسرائيلي در منطقه دور افتاده در شمال عراق مركزي را تحت نام موقعيت Z شهرت يافته، ايجاد كرده‌اند و اين مركز هم‌اكنون كاربردي آموزشي دارد. به نوشته آحارنوت، واحدهايي از نيروهاي نخبه صهيونيستي عملا از سال ۲۰۰۴ از طريق مرز تركيه وارد شمال عراق شده‌اند.
 
اين افراد معمولا زير پوشش عناويني چون مهندس راه‌سازي يا كارشناس كشاورزي وارد كردستان عراق مي‌شوند و به كار آموزش كردها در اين منطقه مي‌پرداختند تا اين‌كه كردها دريافتند كه نيروهاي اطلاعاتي ايران از حضور و فعاليت صهيونيست‌ها در موقعيت Z مطلع شده‌اند. از اين رو از بيم دستگيري يا ربوده شدن صهيونيست‌ها اين مركز  را تعطيل يا به منطقه ديگري منتقل كردند.
 
«وين مادسون» خبرنگار مشهور امريكايي در گزارشي مستند حاوي اسناد محرمانه كه در وبگاه شخصي‌اش منتشر كرده، با اعلام اين‌كه تل‌آويو قصد دارد براي تحقق روياي اسرائيل بزرگ بر كردستان عراق مسلط شود، نوشت: سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) مسيحيان كلداني را با همدستي گروه‌هاي مزدور و با هماهنگي شبه‌نظاميان كرد مي‌كشد و قتل آنها را به القاعده نسبت مي‌دهد تا زمينه آواره‌سازي اجباري مسيحيان كلداني و تخليه اين مناطق براي اجراي طرح اسرائيل براي تسلط بر آنها فراهم شود.
 
كردستان عراق بر اساس بسياري از گزارش‌هاي امنيتي و رسانه‌اي يكي از مهم‌ترين پايگاه‌هاي موساد در منطقه است. رژيم صهيونيستي در مدت اخير در تحولاتي در منطقه مرزي غرب ايران دست داشته كه از جمله آن مي‌توان به زمزمه استقلال كردستان عراق از دولت مركزي در سال جاري، انتقال رياست اقليم كردستان عراق از مسعود بارزاني به نوشيروان بارزاني، گسترش حضور صهيونيست‌ها در اين منطقه و فراري دادن طارق الهاشمي، معاون مجرم رئيس‌جمهور عراق به پايتخت رژيم صهيونيستي در منطقه خليج فارس اشاره كرد.
 
 
 
نقش بارزاني در توسعه روابط كردستان عراق با تل‌آويو
 
نشريه لفين، از نشريات معتبر و كثيرالانتشار كردستان عراق، در آخرين شماره پارسال خود، مصاحبه‌اي با عرفان قانعي فرد، مورخ كرد با روزنامه‌اي فرانسوي، مبني بر انتشار ۱۲ كاست از صداي نخستين رهبر حزب دمكرات كردستان عراق، در شبكه‌هاي ماهواره‌اي را منتشر كرد كه وي در آن اظهار داشت: اين كاست‌ها كه مربوط به سال‌هاي ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۳ هستند، سندهاي تاريخي به شمار مي‌روند كه با فراهم شدن زمينه‌هاي لازم، به‌زودي از يك شبكه ماهواره‌اي منتشر مي‌شوند.
 
اين مورخ تاريخ كه كتاب «پس از ۶۰ سال» را در كارنامه خود دارد، با اشاره به سخنان مصطفي بارزاني، از سركردگان جنبش ملي‌گراي كرد در عراق و فرمانده عمليات مسلحانه براي استقلال كردستان عراق كه پدر مسعود بارزاني بود- در اين ۱۲ كاست، افزود: مصطفي بارزاني در اين كاست‌ها مي‌گويد: «به روابط داشتن با انگليس باوري ندارم، اما رابطه ما و اسرائيل بدان جهت بوده كه دستمان به خيلي از جاها برسد و بدون امريكا و اسرائيل به جايي نمي‌رسيم.»
 
همچنين بنا بر خبر رسانه‌ها مسعود بارزاني «تصميم دارد در مقابل امضاي توافقنامه تبادل نمايندگي ديپلماتيك بين منطقه كردستان و تل‌آويو، از اين رژيم هواپيما خريداري كند. يك سايت خبري كرد مخالف، با افشاي اين موضوع تاكيد كرد، مسعود بارزاني قبلا گفته بود كه «برقراري روابط راهبردي با اسرائيل جرم نيست، و بسياري از كشورهاي عربي با اسرائيل ارتباط دارند.»
 
از سوي ديگر، منابع كرد نزديك به جريان اسلامي، از ديدار «منصور» فرزند مسعود بارزاني با «راكاد موفاييل» از فرماندهان نظامي اسرائيل و «بنيادين مونتاري» مسئول هماهنگي روابط اسرائيل با كردستان عراق خبر داد. بر اساس اين گزارش، در جريان اين ديدار كه يك ساعت و نيم طول كشيد، راه‌هاي توسعه روابط دوجانبه نظامي، امنيتي و امكان استفاده مسئولان اين منطقه از تجارب رژيم صهيونيستي بررسي شد.
 
بنا بر خبر ديگري كه اخيرا خبرگزاري‌ها منتشر كرده‌اند برادر كوچك رئيس منطقه كردستان به همراه معاون وزارت پيشمرگه اين منطقه براي توسعه روابط دوجانبه با اسرائيل، به‌طور محرمانه به تل‌آويو سفر كرد. به گزارش «النخيل»، «سهاد البارزاني» برادر كوچك‌تر «مسعود البارزاني» رئيس منطقه كردستان عراق به همراه «شيروان علي» معاون وزارت پيشمرگه، براي توسعه روابط دوجانبه ميان منطقه كردستان و تل‌آويو به‌طور محرمانه به فلسطين اشغالي سفر كرده‌اند.
 
يك منبع آگاه بلندپايه منطقه كردستان با اعلام اين خبر گفت: سهاد البارزاني كه در حال حاضر در پست مشاور نظامي وزارت پيشمرگه كردستان فعاليت مي‌كند به همراه معاون اين وزارتخانه به اسرائيل سفر كرده است تا درباره توسعه روابط دوجانبه ميان منطقه كردستان و تل‌آويو به‌ويژه در بخش نظامي با مقامات صهيونيستي رايزني كند.
 
چندي پيش نيز يك هيئت از اسرائيل به منطقه كردستان سفر كرده بود كه پسر بارزاني از آن استقبال به عمل آورده بود. برخي رسانه‌هاي عربي با انتشار اين خبر و عكس آن اعلام كردند كه اين ديدار نزديك يك و نيم ساعت طول كشيد و طي آن تمامي راهكارهاي موجود براي توسعه روابط دوجانبه نظامي و استفاده از تجارت اسرائيل در اين زمينه مورد بررسي قرار گرفت.
 
بنابراين جاي هيچ شبهه‌اي نيست كه بارزاني مي‌كوشد با جيره‌خواري اسرائيل و امريكا آرزوهاي دور و دراز خود را محقق كند. غافل از اين‌كه جمهوري اسلامي دفاع از امنيت خود را صرفا در مرزهاي خود پيگيري نمي‌كند و عنداللزوم بر اساس راهبرد منطقي «تهديد در برابر تهديد» حراست از امنيت ملي را در خارج از مرزها هم دنبال خواهد كرد و ضرب شستي نشان خواهد كه در چشم بر هم زدني كاخ آمال دور و دراز بارزاني را فرو خواهد ريخت.
 
حضور صهيونيست‌ها در كردستان عراق چيزي نيست كه ديگر بر كسي پنهان باشد وبا وجود اطلاعات گاها ضد و نقيض در رابطه ميزان رخنه صهيونيست‌ها در كردستان عراق تقريبا هيچ كارشناس مطلع از اوضاع عراق و منطقه نمي‌تواند اين حضور را انكار كند. برخي از تحليلگران اين روابط را در سطح روابط عاشقانه مستمر مي‌دانند وحتي برخي از اطلاعات از وجود نمايندگي دايم رژيم صهيونيستي در منطقه كردستان عراق آنهم مدت‌ها پيش از سقوط بغداد حكايت دارند.
 
در پايان مي‌توان اين‌گونه بيان كرد كه مهم‌ترين اقدامات و فعاليت سياسي رژيم صهيونيستي در اقليم كردستان عراق، برقراري ارتباط با رهبران و عناصر بانفوذ اكراد عراقي و برقراري روابط ديپلماتيك با اين اقليم و در نهايت جذب و به‌كارگيري افراد همسو با اهداف صهيونيستي در بدنه سياسي عراق خلاصه مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها