کد خبر: ۶۳۷۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۰۷ تير ۱۳۹۱
رئیس سازمان جاسوسی انگلیس در آستانه بازیهای المپیک دو هزار و دوازده لندن ، در خصوص حملات گروههای تروریستی ابراز نگرانی کرد.

 واحد مرکزی خبر نوشت: جوناتان ایوانس دبیر کل آژانس جاسوسی ام آی 5 - MI5 در سخنرانی روز دوشنبه خود تصریح کرد بازیهای المپیک می توانند هدف تازه ای برای تروریستها باشند و طبق اطلاعات این سازمان، حتی برخی از شبکه های تروریستی امکان حمله در زمان این بازیها را مورد بررسی قرار داده اند.
وی افزود هیچ گاه ضمانتی صد در صد برای امنیت وجود نداشته و از این رو لازم است مقامات تمامی تلاش خود را برای تامین امنیت کشور در زمان این بازیها به کار گیرند.
ایوانس در ادامه در خصوص تهدید جدید ناشی از ناارامی های سیاسی در جهان عرب هشدار داد و افزود این شرایط فرصتی برای القاعده بوده است تا نیروهای خود را در منطقه مجددا ساماندهی کند.

وی گفت اعتراضها برای رسیدن به دموکراسی در کشورهای عربی امید بخش بود، اما مشکل دیگر این است که این انقلابها به القاعده فرصت بازگشت به منطقه را دادند.
وی همچنین تصریح کرد تعدادی از انگلیسیها حتی برای آموزش نزد القاعده، به کشورهای عربی سفر کرده و در کشورهای لیبی، مصر، یمن و سومالی تحت آموزش قرار گرفته اند. طبق آمار سال گذشته، بیش از صد انگلیسی در سومالی جذب گروههای تروریستی شده اند و این احتمال وجود دارد که بسیاری از آنها تا کنون حتی برای حملات تروریستی در یمن، مصر و لیبی آماده باشند. 
وی همچنین در خصوص احتمال بازگشت برخی از این انگلیسیها به کشور ابراز نگرانی کرد و این افراد را تهدیدی برای امنیت دانست.
به گزارش پایگاه اینترنتی «تایمز آو ایندیا» از لندن، آژانس ام آی پنج و دیگر آژانسهای مبارزه با تروریسم در انگلیس تا کنون حملات تروریستی بسیاری از جمله حمله بمبگذاری انتحاری در مترو لندن در سال دو هزار و پنج را خنثی کردند.
ایوانس با اشاره به این عملیات در مبارزه به تروریسم تصریح کرد به طور کلی بازیهای المپیک و کشور انگلیس هدف ساده ای برای تروریستها نیستند و جای نگرانی وجود ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها