کد خبر: ۶۳۲۲۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۰۵ تير ۱۳۹۱
دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: محوریت مصوبات آِیین نامه تبلیغات، محدودیت تبلیغات کالاهای خارجی و تشویق تبلیغات کالا و سرمایه ایرانی و تولید ملی است و به معنای ممنوعیت تبلیغات کالای خارجی نیست.

فارس، منصور واعظی، در همایش کارشناسان تبلیغات سراسر کشور گفت: تبلیغات محیطی باید در راستای تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی، مصرف کالای ایرانی، حمایت از تولید ملی و ایجاد آرامش بصری و ترویج معنویت در سطح شهر باشد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های موجود در زمینه تبلیغات محیطی از ابتدای انقلاب تا کنون گفت: دستورالعمل‌های موجود مربوط به تبلیغات، از ابتدای انقلاب تا کنون با توجه به نیاز متفاوت جامعه تبلیغاتی امروز و بهبود شرایط تبلیغات محیطی در حوزه تبلیغات باید مورد بازنگری قرار می گرفت.

واعظی ادامه داد: از دو سال گذشته شورای فرهنگ عمومی، متنی را در مورد تبلیغات محیطی تدوین کرده بود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به بحث گذاشته و مصوب شد و در سال گذشته برای اجرا به شورای فرهنگ عمومی ابلاغ شد و در این زمینه آیین نامه‌ای تحت عنوان "سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی" برای بحث تبلیغات شهری و محیطی تدوین شود.

وی افزود: این آیین‌نامه فقط به تبلیغات بازرگانی در محیط عمومی نمی پردازد، بلکه شامل همه تبلیغات در فضای عمومی شهری، جاده ای، پایانه ها، فرودگاه‌ها و هر جایی که با عنوان محیط عمومی تعریف می شود، است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در ادامه به بخش های مختلف آیین نامه تصویب شده اخیر در شورای فرهنگی عمومی اشاره کرد و گفت: آیین نامه تصویب شده اخیر در این شورا یک مقدمه و چهار بخش دارد که بخش اول به موضوع سیاست‌های تبلیغات محیطی، بخش دوم به ضوابط تبلیغات محیطی، بخش سوم به ساماندهی مدیریت تبلیغات محیطی و بخش چهارم به موضوع نظارت و پیگیری می پردازد.

وی ادامه داد: در بخش نظارت و پپگیری، تشکیل کارگروهی دائمی پیش بینی شده که موظف است آیین نامه تبلیغات محیطی را تدوین کند و به تصویب شورای فرهنگ عمومی برساند و بر اساس این آیین نامه، تبلیغات محیطی کشور مدیریت خواهد شد.

واعظی گفت: در سال 91 با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری این کارگروه تصمیم گرفت آن بخش از آیین نامه را که به طور خاص به موضوع تبلیغات کالای خارجی می پردازد را مورد توجه قرار دهد و آن بخش از کار که به تبلیغات بازرگانی کالاهای داخلی و خارجی و کالاهای مشترک و سر در مغازه ها مربوط است، مورد بررسی قرار داد.

وی اضافه کرد: سایر بخش های کار که به همه مباحث تبلیغات محیطی از جمله تبلیغات فرهنگی، اجتماعی، بازرگانی خواهد پرداخت و تبلیغــــات محیطی شهری ما با عنوان شهری اسلامی را سامان خواهد داد، در مرحله بعدی مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد: محوریت مصوبات این آِیین نامه، محدودیت تبلیغات کالاهای خارجی و تشویق تبلیغات کالا و سرمایه ایرانی و تولید ملی است، که این به معنای ممنوعیت تبلیغات کالای خارجی نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها