کد خبر: ۶۳۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۰۹ آبان ۱۳۸۹
این بازیگر سینما با ابراز گلایه از عدم پخش این فیلم در تلویزیون، تأکید کرد: چرا ساخت فیلمی که در راستای اهداف نظام و رهبری قرار دارد، باید با چنین بی‌مهری از سوی مسئولین صدا و سیما رو‌به‌رو شود.
به گزارش 598، به نقل از شبکه ایران، ساخت تله فیلم "سالارخان" در چند روز گذشته در حالی به پایان رسیده که "بهمن دان"؛ کارگردان این فیلم، در گفتگو با خبرنگار شبکه ایران، از مشکلات به وجود آمده بر سر راه پخش آن خبر داد.

این بازیگر عرصه سینما در همین رابطه گفت: این فیلم هم‌اکنون در مرحله فروش و پخش قرار دارد اما شبکه‌های تلویزیون از پخش آن خودداری می‌کنند؛ چرا که معتقدند فیلم حالتی تبلیغی دارد!

دان که در این اثر روایت نهضت سوادآموزی را در دستور کار قرار داده، با گلایه از مسئله پیش آمده، در ادامه تأکید بر این داشت که چرا ساخت فیلمی که در راستای فرموده حضرت امام باید ساخته شود با چنین بی‌مهری رو‌به‌رو می‌شود. اگر این فیلم تبلیغ است پس بنابراین نباید چنین موضوعاتی را مورد پرداخت قرار داد.

او در عین حال افزود: چطور تبلیغ پفک، چیپس و... در تلویزیون صورت می‌گیرد اما این چنین اثری که با مجوز وزارت ارشاد ساخته شده، با دست رد مسئولین صدا و سیما مواجه می‌شود؟ جالب اینکه فرمایشات حضرت امام را نیز تبلیغ می‌دانند.

 اگرچه او در ادامه به عدم حمایت و کمک مالی سازمان نهضت سوادآموزی برای ساخت "سالارخان" نیز اشاره و تأکید کرد که فیلم را با سرمایه‌گذاری شخصی به تولید رسانده است.

بازیگر "توفان شن" در عین حال عنوان کرد: وقتی فیلمی برای کسب اطلاع مردم و در جهت انعکاس عملکرد و گفته‌های مسئولین ساخته می‌شود و آن را تبلیغ می‌دانند، حداقل به ما بگویند که این اطلاعات و فرهنگ‌سازی را از چه طریقی نمایش دهیم تا مردم هم به نحو بهتری مطلع شوند.

گفتنی است آنگونه که عنوان شده، فیلم تلویزیونی سالارخان که به مناسبت سالروز نهضت سوادآموزی به تولید رسیده، سعی دارد به تاثیر سواد افراد جامعه در جریان زندگی و اجتماع بپردازد.

در همین رابطه داستان اولین تجربه کارگردانی بهمن دان، درباره سالار سنگی است که یک شرکت تولید قطعات پلاستیکی دارد. او از موقعیت مالی بالایی برخوردار است، اما کم‌سوادی‌ نقطه ضعفش به حساب می‌آید. سالار در راستای استراتژی خود قصد دارد که حسابدار شرکتش که تاکنون به او نیاز داشته است را نیز اخراج کند، اما برای این کار لازم است ابتدا برادر کوچکترش سعید را که دبیر آموزش و پرورش است و از حسابداری نیز سررشته دارد به همکاری با خود راضی کند تا اینکه... .

بازیگر فیلم "شیرهای جوان" در پایان این گفتگو نیز به تصویربرداری فیلم تلویزیونی «ارثیه حاج باقر خباز باشی» اشاره کرد و گفت: این فیلم به به تازگی به اتمام رسیده که البته از زمان آغاز تاکنون به خوبی روند اجرایی و تولید خود را پشت سر گذاشته است.

این فیلم به روایت خاندان حاج باقر خباز باشی می‌پردازد که سالیان سال به شغل نانوایی مشغول بوده‌اند و شغل نانوایی برای این فامیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چنانکه چندین مغازه نانوایی متعلق به آنهاست و طی رسمی متداول هر کدام از فرزندان ذکور که مغازه‌های نانوایی را تحویل می‌گیرند، باید به مدت یک سال خودشان شاطری کنند تا با این برکت خدا بیشتر آشنا شوند و در غیر این صورت هیچ سهمی از ارث نخواهند برد... .


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها