کد خبر: ۶۳۰۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۰۴ تير ۱۳۹۱
وزارت خارجه‌ي فرانسه بيش از يك سال است كه از اتباع خود خواسته به ايران سفر نكنند،‌ با اين حال و در شرايطي كه جمعيت گردشگران فرانسوي در ايران رو به كاهش است،‌ فرانسوي‌هايي هم هستند كه توجهي به اين هشدارها ندارند و حاضر نيستند از ديدن تمدن و فرهنگ كهن ايران صرف نظر كنند، مثل زوج 52 ساله‌ي «راوود» كه اتفاقا ايران، انتخاب اول آن‌ها براي سفر به خارج از اروپا بوده است.
ايسنا، «سيلوي و گاستن راوود» تمام اروپا را گشته‌اند و حالا در شرايطي كه اخبار رسانه‌هاي غربي عليه ايران است، با تشويق يكي از دوستان‌شان سفر به اين كشور را تجربه كرده‌اند. آن‌ها 15 روز در ايران بودند و شهرهايي را مانند تهران، قزوين،‌ همدان‌، كرمانشاه‌، ساوه‌، قم،‌ كاشان،‌ ابيانه‌، اردستان،‌ يزد،‌ شيراز،‌ فيروزآباد، بيشاپور،‌ ياسوج و اصفهان ديدند.

 
پيمان جعفري، راهنماي اين تور كوچك فرانسوي كه با ماشين‌اش اين گشت زميني 15 روزه را اجرا كرد، در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: اين گردشگران فرانسوي به‌دنبال تشويق يكي از دوستان‌شان كه 5 / 3 سال پيش به ايران سفر كرده بود،‌ تصميم گرفتند به ايران بيايند. البته تبليغات منفي عليه كشور ما آن‌قدر زياد است كه آن‌ها فكر كردند اگر امسال به ايران سفر نكنند، شايد ديگر اين شانس نصيب‌شان نشود.

 
او ادامه داد: اين دو گردشگر به تمام كشورهاي اروپا سفر كرده‌اند و فكر مي‌كنم ايران نخستين كشوري باشد كه آن‌ها در آسيا مي‌بينند.

 
جواهري كه 15 سال سابقه‌ي كار به‌عنوان يك راهنماي تور فرانسوي‌زبان را دارد، درباره‌ي شرايط سفر گردشگران اروپايي به ايران،‌ گفت: تا يكي دو سال پيش گردشگران زيادي از فرانسه به ايران سفر مي‌كردند و اوضاع خيلي خوب بود؛ اما از زماني كه وزارت خارجه‌ي اين كشور در سايتش به اتباع فرانسوي توصيه كرد به ايران سفر نكنند،‌ گردشگران كمتري از اين كشور به ايران مي‌آيند. متأسفانه ما هم هيچ تبليغاتي نداريم كه اين توصيه‌ها را خنثا كند.

 
او همچنين به تبليغات منفي رسانه‌هاي ديگر عليه ايران و تأثير آن بر سفر گردشگران به كشور ما اشاره و بيان كرد: اين‌گونه تبليغات، ترس و بي‌اطميناني را در ميان اروپايي‌ها براي سفر به ايران بيشتر كرده است. با اين حال، فرانسوي‌ها در مقايسه با ديگر اروپايي‌ها افراد جسورتري هستند و سرمايه‌داران زيادي در اين كشور علاقه دارند به ايران سفر كنند‌؛ ولي آن‌ها هيچ منبع اطلاعاتي درستي در اختيار ندارند. همچنين تعداد سايت‌هاي اينترنتي فرانسوي‌زبان كه حاوي اطلاعاتي از جاذبه‌هاي گردشگري ايران و اوضاع و احوال اجتماعي و اقتصادي كشور ما باشد،‌ آن‌قدر كم است كه دسترسي به آن‌ها را مشكل مي‌كند. بنابراين براي جذب و حفظ گردشگران فرانسوي لازم است سايت‌هاي فرانسوي‌زبان طراحي و معرفي شوند.

 
اين راهنماي تور در ادامه به نگاه اين گردشگران فرانسوي به ايران اشاره كرد و گفت: اين دو نفر پيش از سفر فكر مي‌كردند ايراني‌ها مردمي عبوس و غمگين هستند؛ اما با سفر به شهرهاي مختلف ايران، باورشان نسبت به مردم كشور ما تغيير كرد و گفتند كه ايراني‌ها مردمي شاد و خوش‌برخورد هستند و نااميدي و غم در چهره‌ي آن‌ها ديده نمي‌شود.

 
جواهري همچنين از شرايط سفر زميني اين گردشگران در ايران و وضعيت امكانات جاده‌يي كشور سخن گفت و بيان كرد: از نظر آن‌ها شبكه‌ي جاده‌يي ايران قابل مقايسه با فرانسه و حتا در بعضي موارد، بسيار بهتر است.

 
وي اضافه كرد: اين گردشگران از سفرشان به ايران راضي بودند و براي سفر دوباره به كشور ما اظهار علاقه كردند و حتا گفتند ديگران را براي سفر به ايران تشويق مي‌كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها