کد خبر: ۶۲۹۲۸
زمان انتشار: ۰۰:۰۴     ۰۴ تير ۱۳۹۱
598؛ لاورف در مصاحبه با شبکه خبري روسيه ۲۴ گفت: "براي حل و فصل اين مساله، خودداري از تهديد مکرر استفاده از زور، دست کشيدن از سناريوها عليه ايران و توقف سخن‌پراکنی از شکست گفت‌وگوها ضروري است."

وزير خارجه روسيه تاکيد کرد که گفت‌وگوهاي بين‌المللي نبايد طولاني شود، اما يادآور شد که تعيين هرگونه ضرب‌الاجل ساختگي و اتمام حجت اشتباه خواهد بود.

لاوروف به دور اخير گفت‌وگوهاي چندجانبه بين ايران و گروه ۱+۵ در مسکو اشاره کرد و نتيجه آن مذاکرات را رضايت‌بخش دانست.

وزير خارجه روسيه گفت: "هيچ توافقي درباره ماهيت مساله هسته‌اي ايران حاصل نشد، اما از ديدگاه ما، اين نشست بسيار سودمند بود."

نشست مسکو پس از توافق دو طرف در نشست دو روزه بغداد برگزار شد.

پيش از نشست بغداد نيز تهران و گروه ۱+۵ سه دور گفت‌وگو با يکديگر کردند که دور نخست دسامبر سال در ژنو و دور دوم و سوم آن به ترتيب در ژانويه ۲۰۱۱ و آوريل ۲۰۱۲ در استانبول برگزار شد.

امريکا و رژيم اسرائيل همواره در راستاي تلاش‌هاي خود براي متوقف کردن برنامه هسته‌اي ايران به بهانه نظامي بودن آن، اين کشور را با گزينه حمله نظامي تهديد مي‌کنند.

ايران نيز با رد اين اتها‌م‌ها مي‌گويد که به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فن‌آوري انرژي هسته‌اي براي مقاصد صلح آميز برخوردار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها