کد خبر: ۶۲۹۰۴
زمان انتشار: ۲۰:۵۸     ۰۳ تير ۱۳۹۱

 حواشي و اتفاقات اخير در ليگ برتر فوتسال همچنان ادامه دارد و چند باشگاه که در گذشته به صورت ضمني از حضور در ليگ برتر انصراف داده بودند در 2، 3 روز گذشته به صورت انحلال خود را اعلام کردند. فولادماهان و فيروزصفه از جمله باشگاه‌هايي بودند که نسبت به نحوه مديريت و ساختار فوتسال معترض بودند و به همين دليل انصراف خود را اعلام کردند. همچنين 6 باشگاه ديگر نيز در اين بين با ارسال نامه‌اي به رئيس فدراسيون فوتبال اعتراض خود را اعلام کردند.


 راه ساري، پرسپوليس تهران، شهرداري ساوه، فيروزصفه اصفهان، شهيدمنصوري قرچک، حفاري اهواز، فولادماهان و لبنيات ارژن شيراز باشگاه‌هايي هستند که زير اين نامه را امضا کرده‌اند.


 متن نامه به شرح زير است:


 رياست محترم فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران


 جناب آقاي علي کفاشيان


 با سلام و احترام


 با توجه به شرايط حاکم بر فوتسال کشور بدينوسيله موارد ذيل را به استحضار مي‌رساند


 1ـ فوتسال به عنوان يکي از پرافتخارترين حوزه‌هاي فعاليت آن فدراسيون به دليل تحت پوشش قرار داشتن تعداد قابل‌توجهي باشگاه و تيم در سنين مختلف از قبوليت اجتماعي قابل قبول برخوردار مي‌باشد از همين رو نيازمند وجود يک کميته قدرتمند و با برنامه و نيز سازمان ليگ قوي تا بتواند اين رشته را در ميان ساير رشته‌ها متمايز نشان داده و جايگاه ممتاز آن را در سطح ملي و بين‌المللي ترسيم نمايد.


 2ـ با توجه به اهميت اين رشته، در طول ساليان گذشته سرمايه‌گذاري قابل‌توجهي از سوي بخش خصوصي در کليه استان‌هاي کشور در حوزه فوتسال انجام پذيرفته است و ليکن شرايط فعلي فوتسال در کشور از عدم وجود برنامه‌ريزي منسجم، رعايت نشدن مقررات، نظم و استانداردها و نظارت قوي، ضعف ساختاري کميته فوتسال، نداشتن‌شان و مکان مناسب، عدم پخش مسابقات از طريق رسانه ملي، عدم تمايل اسپانسرها در فوتسال جملگي اهالي اين رشته را رنج داده و فقر مديريتي در آن کاملاً هويداست که ادامه اين روند با ترديدها و چالش‌هاي اساسي روبه‌روست.


 3ـ در ساليان گذشته عدم رعايت مقررات، تبعيض بين باشگاه‌ها، جانبداري‌هاي هدفمند و احساسي متأسفانه منجر به کناره‌گيري باشگاه‌‌هاي مقتدري چون استقلال تهران (قهرمان 3 دوره ليگ برتر) شن سا ساوه (قهرمان 2 دوره ليگ برتر) تام ايران خودرو (قهرمان 2 دوره ليگ برتر) پاس تهران (قهرمان 1 دوره ليگ برتر) ارم کيش قم، پتروشيمي تبريز، دانشگاه آزاد اسلامي، راه‌آهن تهران، صدراي شيراز و... به همراه داشته و کميته فوتسال هيچگاه درصدد رفع مشکلات و يا خواسته‌هاي بعضاً بحق آنان نبوده و به عبارتي از رفتن آنان نيز استقبال نمودند از خدمات و سرمايه‌گذاري شايان آنان به راحتي چشم‌پوشي شد و حتي در مراسم‌هاي تجليل نيز نامي از آنان به ميان نيامد جناب کفاشيان عدم اصلاح و واکسينه به موقع اين تفکرات مي‌تواند کناره‌گيري ديگر تيم‌هاي مقتدر و ريشه‌دار فوتسال را در پي داشته باشد. قطعاً اين فرار بزرگ چالش‌هاي فراواني را پيش روي فوتسال اين رشته جذاب، پرافتخار و پرتماشاگر به وجود خواهد آورد که درنهايت ضرر آن به تيم ملي فوتسال خواهد رسيد.


 لذا از جنابعالي استدعا مي‌شود دستور فرمائيد نسبت به تجديدنظر اساسي در ساختار کميته فوتسال و همچنين نوسازي و به روز آوري سازمان ليگ فوتسال اقدامات مقتضي را به عمل آورند تا ضمن ايجاد دلگرمي براي مديران، شرکت‌ها و نهادهاي پشتيباني‌‌کننده امکان ادامه سرمايه‌گذاري و حمايت از اين رشته فراهم گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها