کد خبر: ۶۲۸۶۵
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۰۳ تير ۱۳۹۱
نماینده تهران در مجلس گفت: سپاه یک نیروی چند بُعدی "نظامی"، "اعتقادی" و "سیاسی" است، چرا که حافظ دستاوردهای انقلاب است و در جهت حفظ نظام جمهوری اسلامی مأموریت مشخصی دارد.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به عملکرد سپاه در مقابله با تهدیدات نرم و نیمه سخت سال‌های اخیر، اظهار داشت: سپاه یک نیروی چند بُعدی است، یعنی هم نظامی است، هم اعتقادی و هم سیاسی چرا که حافظ دستاوردهای انقلاب است و در جهت حفظ نظام جمهوری اسلامی مأموریت مشخصی دارد.

وی افزود: سپاه فقط یک بُعد مسئولیت "جنگ سخت" ندارد بلکه "جنگ نرم" هم هست، به همین دلیل از زمانی که دشمن شروع به جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران کرد، سپاه با برنامه‌ریزی وارد عمل شد و توانست در کوتاهترین زمان از نیروهای سیاسی خبره و مجرب خود که در این زمینه متخصص بودند، استفاده کند و بر تمام ابعاد جنگ نرم مسلط شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس یادآور شد: سپاه توانست بسیاری از مسائل که دشمنان مورد تهاجم قرار داده بودند، را در مراحل اول خنثی کند.

به گفته وی، سپاه توانست در ابعاد فرهنگی و سایر موضوعات نیز که دشمن برای خودش طراحی کرده بود، از راه‌های جنگ نرم به نتیجه برسد مانند فتنه 88 که سپاه توانست به خوبی آن را مدیریت کرده و فتنه را خنثی کند.

کوثری با تأکید بر اینکه سپاه بر اساس مأموریتی که بر عهده دارد یک نیروی تک بُعدی نیست بلکه نیروی چند بُعدی است، از موضوع ایجاد موج سپاه‌هراسی در منطقه سخن به میان آورد و متذکر شد: سپاه همواره در برابر توطئه‌های دشمنان که طراحی می‌کنند بتوانند در کوتاهترین زمان به نتیجه برسند و نظام را سرنگون کنند، اقدامات لازم را انجام می‌دهد و همین موضوع موجب عصبانیت دشمن شده و لذا از این طریق وارد عمل می‌شوند و دائماً جنگ روانی به راه می‌اندازند که سپاه نیرویی خشن است.

نماینده مردم تهران در مجلس در خاتمه گفت: دشمنان چه در داخل و چه در خارج از کشور سپاه‌هراسی را تبلیغ می‌کنند، ولی آنان باید بدانند که با این اقدامات آنان چیزی از جایگاه والای سپاه، کسر نمی‌شود و دشمنان باید بدانند که با این اقدامات به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها