کد خبر: ۶۲۸۶
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۰۸ آبان ۱۳۸۹
به گزارش شیعه آنلاین، مقامات امنيتى عربستان سعودى در استان شیعه نشین "القطيف" يک روحانى شيعى و دو تن از اعضاى هيئت امناى مسجدى را به اتهام هماهنگی و برگزارى مراسم ياد بود رحلت حضرت امام خميني (ره) بازداشت کردند.

منابع آگاه در گفتگو با پایگاه خبری الراصد که به شیعیان عربستان سعودی تعلق دارد، اعلام کردند: مقامات امنيتى حجة الإسلام و المسلمین شيخ «سعيد البحار» امام جماعت مسجد امام رضا (ع) در شهر "الربيعيه" واقع در جزيره تاروت و يکى از اعضاى هيت امناى این مسجد، بنام حاج «محمد حسن الحبيل» را از روز سه شنبه گذشته تاکنون بازداشت کرده اند.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: علاوه بر اين دو، حاج «حسين الدبيسى» يکى از اعضاى هيئت امناى مسجد امام هادى (ع) در شهر "سنابس" را نيز به همان اتهام بازداشت کرده اند.

گفتنی است اين بازداشت ها در حالى صورت گرفته که خانواده شيخ «سعيد البحار» برگزارى هرگونه مراسمى اين چنينی، طى چند ماه گذشته توسط این روحانی جوان را نفى کرده اند.

شایان ذکر است حجة الإسلام و المسلمین «سعيد البحار» روز دوشنبه گذشته به مرکز پليس شهر "تاروت" فراخوانده شد و تحت بازجوئى قرار گرفت. وى پس از بازجوئى طولانى مدت، همان روز آزاد و روز بعد به همراه دو تن ديگر يعنى "الدبيسي" و "الحبيل" بار ديگر به مرکز پليس فراخوانده شد و بازداشت گردید. این سه نفر همچنان در بازداشت بسر مي برند.

لازم به ذکر است حکم بازداشت اين سه شیعی پیرو اهل بیت (ع)، مستقیما از سوى شاهزاده «محمد بن فهد بن عبدالعزیز آل سعود» استاندار منطقه شرقيه صادر شده است.

در پایان گفتنی است شيخ «سعيد البحار» چند روز پيش و پس از 14 سال ممنوعيت خروج از کشور توانست گذرنامه خود را دريافت کند تا بتواند به راحتى از کشور خارج شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها