کد خبر: ۶۲۲۷۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۲     ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
رضوی در جلسه شرکت آب و فاضلاب روستایی با ائمه جمعه شهرهای تابعه استان افزود : رودخانه های کبار و رودخانه منتهی به سد 15 خرداد و رودخانه قمرود از جمله این رودخانه هاست که آب آنها امسال با کاهش چشمگیری روبرو بوده است .
وی با بیان اینکه استان قم از سال 79 با کم آبی روبروست است، یکی از علل کاهش بارندگی را تغییر شرایط اقلیمی دانست و گفت : 45 درصد از بارندگی های زمستان در فصول پاییز و بهار اتفاق می افتد که این خود شرایط کار کشاورزی و تأمین آب را با خطر مواجه می کند.

مدیر آب منطقه ای استان با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته استان قم از جمله 3 استانی است که با بحران آب روبرو بوده اند گفت : به غیر از استان ما استان های اصفهان / هرمزگان هم همین شرایط را داشته اند .

در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی با اشاره به هفته اول تیرماه و هفته صرفه جویی در مصرف آب گزارشی از عملکرد این شرکت در سال 90 داد و گفت : مهمترین چالش های پیش روی شرکت آب و فاضلاب روستایی در این چند سال اخیر تأمین آب مناسب / اصلاح شبکه / اصلاح انشعاب مشترکین / احداث مخزن و حفر و تجهیز چاهها بوده است .

ایزانلو اعتبارات هزینه شده برای این طرح را مبلغ 10 میلیارد و 553 میلیون تومان اعلام کرد و گفت : در چند سال گذشته برنامه این شرکت حل مشکل کم آبی به طور موقت بوده است.

وی خاطر نشان کرد :هدف شرکت ما برای سال های آینده تأمین آب برای بلند مدت خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها