کد خبر: ۶۲۲۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی؛
مراسم بزرگداشت علامه آقابزرگ تهرانی با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی در قم برگزار شد.

فارس، مراسم بزرگداشت علامه آقا بزرگ تهرانی و رونمایی از "شناختنامه شیخ آقا بزرگ تهرانی" و دیگر آثار موسسه کتاب شناسی شیعه امروز با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله استادی در دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام مرحوم علامه شیخ آقابزرگ تهرانی از اثر این عالم فرهیخته و همچنین دیگر آثار موسسه کتاب‌شناسی شیعه توسط آیت‌الله صافی گلپایگانی رونمایی شد.

بر اساس این گزارش این اثر ارزشمند را با هدف شناساندن کتاب‌هاى شیعه و زحمات طاقت فرساى عالمان و دانشمندان این مذهب به رشته تحریر درآورده است.

او با استفاده از فهرست نسخه‏هاى خطى، لیست کتب معرفان، مطالعه دقیق کتاب‌هاى رجال و تراجم و بررسى دقیق کتابخانه‏هاى شخصى در 26 جلد کتاب الذریعه را در 11 هزار صفحه نگارش کرده و در آن به بیش از 55 هزار کتاب پرداخته است.

شیخ آقا بزرگ تهرانى در این کتاب به تحقیق در زمینه‏هاى کتاب شناسى، نسخه ‏شناسى، رجال، تراجم، لغت، تصحیح اشتباهات دیگران در نام کتاب‌ها و وفات مؤلفان و توضیح اصطلاحات علوم پرداخته است.

شیخ آقا بزرگ تهرانی در طول 80  سال تلاش مستمر علمی و پژوهشی، علاوه بر تدریس، علاوه بر دو کتاب یاد شده بالغ بر 20 عنوان کتاب دیگر به رشته تحریر درآورده است.

از مهم‏ترین کتاب‏های وی می‏توان به هدیه الرازی الی المجدد الشیرازی اشاره کرد که شرح حال مرجع بزرگ میرزای شیرازی است.

شیخ آقا بزرگ تهرانی در 12 اسفند 1348 در سن 96 سالگی چشم از جهان فروبست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها